Čtvrtek 12. prosince 2019, svátek má Simona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 12. prosince 2019 Simona
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T17o56m 47P30á49l74e83k 1381346939178

S těmi platy a obrovskou odpovědností se nedivím, že nikde řidiče nemohou sehnat.

+30/0
doporučit
18.11.2019 21:31

V34á25c52l11a60v 90J26o69n92á64š 8292503202793

Čekal jsem těch pět paragrafu a nedočkal jsem se.

+42/−2
doporučit
18.11.2019 20:57

J12o16s55e85f 69C59h18o51d35o20u42n23s52k63ý 4481956339910

Občas si někteří lidé pletou nutnou předvídavost s ryzím jasnovidectvím, když tak čtu, co nám dopravákům vyčítají...

+26/0
doporučit
18.11.2019 20:44

J33i43ř96í 69S58o35u15č78e27k 5726277779519

„Zhoršené klimatické podmínky jsou určitě náročnější pro řidiče autobusu...“

Kéž by lidé nepoužívali odborné termíny, jejichž význam neznají. Klima je dlouhodobý setrvalý stav, který se proměňuje jen pozvolna. Co je pro řidiče náročné, je špatné počasí. Počasí je aktuální stav klimatu, tedy to, co se v rámci klimatu může měnit rychle.

Je to stejné, jako když se tu psalo o špatné úrodě brambor v důsledku špatných klimatických podmínek. Špatná úroda v důsledku klimatických podmínek by se mohla týkat tak banánů, ananasu nebo citronů. Pro ty nejsou naše klimatické podmínky vhodné. Špatná úroda brambor byla v důsledku nevhodného počasí. Pokud by skutečně byla nízká úroda v důsledku špatných klimatických podmínek, znamenalo by to, že zemědělec vysadil plodinu, která vyžaduje jiné klima, například tropické. To by ale byl spíš případ pro psychiatra a ne pro média.

+24/−3
doporučit
18.11.2019 21:29

J36i96r19k68a 72N76o82v47á34k 6572255735279

zaujalo mě to s tím větším rozestupem, z vlastní zkušenosti můžu říct, že nikdo se na křižovatce nenalepí na můj kufr tak jak autobusáci, to je tak na 10 cm.

+26/−4
doporučit
18.11.2019 20:46

V89í27t 76K72o15u54b67a 6946570864458

Když udělá chybu doktor, někdo umře, ale ostatní doktoři to přikryjí a nic jiného se nestane, když udělá chybu řidič, někdo umře a někdo jde sedět. Kdo má větší odpovědnost? Navíc každodenní pohyb po silnicích na psychice a vyrovnanosti zrovna nepřidá.

+24/−5
doporučit
18.11.2019 20:48

K15a46r95e60l 63K79o89v77a18n41d89a 9862559544

Vždycky se říkalo, že řidičské oprávnění typu D je to nejvyšší, které můžete získat.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/instruktor-rozhovor-autobus-ridic-paragraf-chyba.A191115_154302_domaci_onkr

Ono nebylo od věci nejdřív praxe na "C" a až pak "D". Teď řidičák na autobus může mít skoro každý a on to je pak najednou šok, jak je "to velký"... A jak se s tím jinak jezdí, než s osobákem.

+11/0
doporučit
18.11.2019 21:19

I79r33e56n19a 84P19l48a53c83h17e25t61k50o98v21á 1336834406480

Mít zodpovědnost pilota letadla, ale plat řidiče autobusu...

Divný že to nechce nikdo dělat.

+9/0
doporučit
19.11.2019 2:01

O32n32d66ř40e85j 86S69e77k34e94r19a 1577366896279

Jako zásadní problém vidím to, že se dnes může stát řidičem každý, kdo má dvě nohy, aspoň jednu ruku a aspoň čtvrtinu funkčního mozku.;-€

+12/−3
doporučit
18.11.2019 20:37

P60a73v43e48l 47V11e36r66n91e21r 1523483282497

Kdyz udela chybu doktor, zabije 1 pacienta. Kdyz udela chybu ridic autobusu, muze jich zabit klidne i 40. Doktori tvrdi, ze by pry jejich platy meli odpovidat jejich zodpovednosti. Tak to si nedokazu predstavit ten plat autobusaka. ;-D

+16/−12
doporučit
18.11.2019 20:42

M77i95k17u16l56á16š 31K56a66l25i32n97a 1492693285

Myslim si ze v autoskole na skupinu A i B, by mel kazdy mit povinnost skusit ridit bus nebo nakladak. Treba jen na parlovisti, aby to kazdy videl a zazil.

+4/0
doporučit
18.11.2019 23:18

T87o97m66á34š 59P81o59k59o49r90n11ý 2300950106470

A co pilot? Ten ani chybu udělat nemusí a klidně se to vyšetřuje 10 let.

+4/0
doporučit
18.11.2019 20:55

R73a44d31e59k 84R27a22i49d30a 5437202399

Je toho daleko víc. Někdy jsou nám vyčítány věci, které řidič osobáku ani nemůže moc pochopit, protože s nimi nemá zkušenosti a ani ho nenapadne, co se nám může stát.

Příklad 1.: Řidič autobusu bliká, že chce vyjet ze zastávky, osobák za ním zastaví, aby mu to umožnil, ale autobus nevyjíždí.

Důvod: Řidič busu chce vyjet, ale z nějakého důvodu to nejde. Nepustí ho třeba zastávková brzda - například jedny z dveří se nezavřely, není vyrovnán pneumatický náklon vozu, jiná závada, nebo opět někdo dobíhá, dojíždí zpožděný připoj, atd..

Příklad 2.: Řidič autobusu nedal blinkr při výjezdu ze zastávky:

Důvod: -Řidič tím chtěl předejít předešlé situaci a zkusil, zda se mu vůz vůbec rozjede, ujede půl metru a teprve poté dává blinkr. Vystrašení či hysteričtí řidiči za ním prudce brzdí a nadávají, že je řidič svou půlmetrovou jízdou vpřed ohrozil.

- Řidič chtěl i posledním dobíhačům naznačit, že má v úmyslu už opravdu vyjet a čekat na ně nebude. Až poté se dívá, zda může vyjet.

- Řidič se opravdu nepodíval, jestli může jet a bezmyšlenkovitě vyjíždí, naprosto jeho chyba, žádné výmluvy.

- Řidič blinkr dává, ale ostatní projíždějící to ignorují. Řidič si vynucuje výjezd ze zastávky.

Příklad 3.: Řidič autobusu omezil vjezdem na hlavní komunikaci ostatní účastníky po hlavní jedoucí.

Důvod: - pokud nechtěl na vedlejší stát do konce dopravní špičky, tak využije každé příležitosti, která se naskytne. Popřípadě i zablokuje vozidlem aktuálně volný pruh a čeká, až se uvolní další.

- autobusu trvá rozjezd daleko déle, než osobním autům, řidič vjede na hlavní, ale během pár vteřin po ní přijíždí opět další auta (na nepřehledném úseku nevyhnutelná situace). Příklad 4.: Řidič autobusu stojí na křižovatce na hlavní, má přednost, ale potřebuje odbočit na vedlejší, kde stojí jiné vozidlo. Důvod: - kolem vozidla na vedlejší nezbývá dostatek místa. Řidič tohoto vozidla si to neuvědomuje a dává přednost jak má, ale řidič autobusu stojí a dává přednost vozidlu na vedlejší, aby uhlo. Takhle vzniká

+3/−1
doporučit
19.11.2019 7:16

P26e76t32r 24K13r85e95j72s32a 6531801921881

Konečně někdo napsal článek o tom, jaké je to jezdit z pohledu řidiče. Já jsem celá devadesátá léta jezdil s tramvají, která sice nemá volant, ale smyk na mokrých kolejích, posypaných spadaným listím je lahůdka, které se báli i řidiči s 30 letou praxí. Navíc tehdy ještě nebyly tak zabezpečené výhybky, jako dnes, takže se občas stalo, že první vůz jel doprava, pak MOHLO dojít k tzv. „podhození" a druhý vůz jel doleva. Vykolejení, čekání na hasiče s jeřábem, nedej bože na záchranku, každopádně policajti, dispečeři...minimálně čtvrt hodiny zpoždění, za vámi 10 souprav, které hlášení dispečinku zastihlo v místě, jde se už nedalo odbočit na náhradní trasu. Výsledek? Řidič je debil, neumí jezdit, znělo vozem něžnými hlasy tři roky po něžné revoluci.

A pokud se vám povedlo nešťastně někoho srazit, (pamatuju na kolegu, kterému proskočil mezi rozjíždějícími se vozy 15 letej kluk nebo na babičku s kočárkem, která se rozhodla přejít 20m před soupravou...oba skončili v blázinci na několik měsíců a jeden skončil zaměstnání úplně).

Já sám jsem taky za 10 let jeden „smrťák", kdy jeden děda mi vkročil do dráhy v okamžiku, kdy jsem dojížděl do zastávky a on vystoupil náhle za zadním vozem soupravy, co stála na druhé koleji. Náraz nic moc, jel jsem 16km/hod, jak řekli policajti, když mi z „černé skříňky" vytáhli paměťovou kartu, žádná rozemletá postava pod vozem, jen slabě krvácel z ucha.

Nakonec zemřel na zlomeninu spodiny lebeční.

Tak prosím vás, zkuste se při řízení svého auta, u kterého, když dupnete na brzdu, tak za chvíli stojíte, podívat na situaci očima řidiče autobusu nebo tramvaje (ty nejtěžší, obousměrné, mají 38 tun.. ).

Děkuji.

+2/0
doporučit
19.11.2019 11:28

M94a46r57t66i64n 15V10e60s65e77l57ý 1620288207436

Jako článek dobrej, ale 90 lidí v autobuse? Člověče, jste si jistej, o jakém dopravním prostředku se ten rozhovor vede?

+6/−11
doporučit
18.11.2019 20:38

J70a85r26d14a 26F71i30c42e71k 1676859273192

Když je to taková obrovská zodpovědnost, a když telefonování při jízdě odvádí pozornost, proč tolik autobusáků má telefon k uchu snad přilepený? Některé z nich jsem snad ještě nepotkal aby za jízdy netelefonovali.

+2/−2
doporučit
18.11.2019 21:11

P14e73t51r 89K49e65ř 8943314742918

Největší stupiditu učinili naši zákonodárci, když zrušili podmínku žadatele na "D" o povinném absolvování praxe na nákladním vozidle. Sám odborník přiznává, jak jsou žáci chováním autobusu překvapeni a to jezdí s prázdným. Dalším krokem k ohrožení cestujících byla ekonomicky výhodná možnost absolvování kurzu na "D" ve vozidle s více než 16 místy. Tedy absolvent mohl za celou dobu přijít do styku s tranzitem o váze pár tun. Vozidlo se chová jako osobák a absolvent neumí zhola nic. Řídit však může i patro o váze skoro 30t a 80pasažérech!!! Setrvačnost mu nic neříká, těžiště, nebo náklon ho nezajímá. Plánování, odstup, nebo nedej bože předvídavost je již skoro vulgarismem. No a důsledky jsou pak tragické.

+1/0
doporučit
19.11.2019 14:01

P62e77t14r 38P65a21v54l65a49t67a 7846390617671

Ono by stačilo, kdyby dodržovali pravidla. Kamarád už má sbírku záznamů toho, jak nedostal přednost na kruhovém objezdu, autobus tam prostě vletěl hlava nehlava...

+1/0
doporučit
19.11.2019 9:53

J63i88n72d33ř26i25c94h 96L29u82k50e61š 3149164723770

Prekvapil me odstavec o pneumatikach. Ony jsou na nakladaky a autobusy v nasich koncinach nejake jine nez celorocni? Pravda, je to dyl, co jsem s kamionem jezdil, ale zimni pneumatiky meli mozna tak ve Svedsku. V nasich podminkach by ta mekka smes nic nevydrzela. Pneumatiky jsme meli jedny, i teda s oznacenim do blata a snehu a jen zalezelo, jesli maji dobrou hloubku dezenu. Nejlepsi, kdyz vyslo vymenit pred zimou a byly poradne spalky...

+1/0
doporučit
19.11.2019 6:57

L53u48k49á20š 34H50r48a66z90d75i60r23a 4298768509289

Mě třeba fascinuje,když vyrazí ze zastávky bez blinkru.Pro toto mi v článku chybí omluva...

+1/−3
doporučit
19.11.2019 6:03

J44a88n 31J84o75r31d96a58n 5751677809

"Řidič autobusu nesmí za jízdy kouřit"?

To je pro me novinka. Casto vidam ridice v autobusech MHD v Praze za jizdy kourit!

Ale asi je to pro ne stejne normalni jako za jizdy s padesati cestujicimi telefonovat. To je take docela bezne.

+2/−18
doporučit
18.11.2019 21:26

J83a54k25u59b 50M59o75r89a40v89č21í57k 4398470343650

Prostě a jednoduše - Děkuji vám, trambusáci! Za tu vaši krásnou práci náročnou, zodpovědnou, důležitou

https://www.youtube.com/watch?v=7x_reVWy97A

0/−1
doporučit
20.11.2019 9:17

M34i49c44h82a10l 16B98u42ž68e27k 9517919776262

Reknete mi proc autobus na rovne siroke silnici prvni tridy s dobrym povrchem jede 65kmh!

0/−1
doporučit
18.11.2019 23:04

P51e60t57r 82Z66e81l46e59n10k72a 8697104603877

jedu za autobusem po Plzeňské ulici v Karlových Varech, na dvou zastávkách nezastavil, byly prázdné a jeho rychlost byla do třiceti km/h a nedal se předjet, co ještě dodat ....

0/−19
doporučit
18.11.2019 21:17

Premium

Cítím hořkost. Bývalý šéf mordparty poprvé promluvil o svém odchodu

Nejznámější český kriminalista Josef Mareš sloužil u policie téměř třicet let, stál za objasněním řady vražd a...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Premium

Kam dál, Slavie? Manažer Nezmar připouští obavy: Jsme na hraně

Na Dortmund má jednu bizarní vzpomínku. Po letech se jí zasměje, ale tehdy? V březnu 2002 bylo Janu Nezmarovi ouvej....

Najdete na iDNES.cz