Stalo se hitem, podobně jako když nedávno promlouval univerzitní ekolog o změnách klimatu: na téže obrazovce, a notně pod obraz. -více zde
Debata věru kuriózní trojice: rozjeté ředitelky, vykolejeného moderátora a zcela odstaveného "mediálního experta" trhala na serveru iDNES.cz rekordy čtenosti, víc veřejnost zajímala už jen Gottova svatba.
Hle, novou celebritou je šéfka veřejnoprávního rozhlasu. Pochválen buď Radiožurnál!
Připomeňme si, co se odehrálo: moderátor si neobratně rýpl a připomněl petici posluchačů, kterým se nový Radiožurnál a la Tachecí nelíbí, ředitelka se rozjela jak vydrážděná vosa a chudák mediální expert v nastalé one-woman-show jen několikrát hlesl cosi zmateného o komerci. - více zde
Žumpa na internetovém chatu pak ani na chvíli nevypadla ze stereotypu maskulinně orientované české společnosti: nejhůře z ní vyšla Tachecí, jíž jeden z debatérů sdělil, že "9 z 10 mužů v ČR paní manažerce doporučuje jednou denně tabulku čokolády a dvakrát týdně kvalitní sex", a jiný se přidal: "Dej ženský funkci a takhle to dopadne."
Moc by mě zajímalo, zda by šéfkuchařovi restaurace, kterému ujedou nervy a houkne na hosta, někdo vytkl úlet slovy: "Dej chlapovi vařečku a takhle to dopadne." Případně zda by mu doporučil denně jeden hermelín a dvakrát týdně kvalitní sex.
Teď zcela vážně: Radiožurnál poslouchám a její nové šéfce fandím. Ne proto, že je žena, neboť kdyby tohle měl být důvod, tak by se doufám urazila.
Poslouchám Radiožurnál, snažím se najít tu zkomercionalizovanou stanici a mám pocit, že někdo se musel zbláznit. Tachecí, ti druzí, nebo všichni?
Ano, taky mi něco chybí, například k rannímu vstávání hlas Ivana Hoffmana (věřím tedy, že nezůstane uražený nabídkou hlásat jen jednou v týdnu). Ale tak už to u změn bývá.
Jiným posluchačům taky jistě chyběla svého času Pozor, zákruta! a divákům zase Nedělní chvilka poezie. Především slyším rádio, které je méně ospalé a více svěží, odhodlané zkusit být o něco rychlejší než internet.
Je tohle komercionalizace (jindy s oblibou alternovaná slovem bulvarizace)? Je jí už sám příchod lidí z komerčních rádií?
Brousí už mediální experti své tužky a píší nové poznámky, co má kotelnice z Novy Michaela Jílková co pohledávat ve veřejnoprávní ČT, kde teď má nový pořad?
Jistě: Tachecí svou arogancí v debatě udělala zásadní manažerskou chybu. Své kroky musí umět s grácií veřejně obhájit, přinejmenším dokud existuje důvod, proč mít a platit si veřejnoprávní rozhlas. Však už taky dostala vyčiněno a zklidnila se. Bravo.
Jen aby to s tím klidem zase nepřehnala. Kdy naposled pamatuje má oblíbená stanice takový rozruch a popularitu? Už bylo načase.