Podle dat bylo minulý týden v pracovních dnech vždy 26 tisíc až 28 800 hovorů trvajících přes 124 tisíc minut. Podílelo se na nich i více než 1 600 pracovníků hygienických stanic a externích call center. O víkendu jsou počty trasujících zhruba poloviční, více se zapojují externisté.
Hygienici v některých krajích přiznávají, že navzdory zapojení veškerého personálu znovu trasování nestíhají. Zkrátit čas hovoru s hygienikem může vyplnění formuláře na internetu. Odkaz na něj dostávají pozitivně testovaní krátce po pozitivním výsledku testu, vyplní ho podle dat Chytré karantény v různých dnech třetina až polovina z nich.
Odpůrci očkování protestovali u domu hygieničky Svrčinové, zasahovala tam policie |
Postupně klesá i podíl pozitivních a jejich rizikových kontaktů, které zvládnou hygienici a call centra do 24 hodin oslovit. Zatímco v pondělí 8. listopadu to bylo 31 procent pozitivních a 69 procent kontaktů, v pátek 12. listopadu už jen 18 procent pozitivních a 56 procent kontaktů.
Podle dat nahlášených do systému Chytré karantény za poslední týden kontaktovala Krajská hygienické stanice Plzeňského kraje osm procent pozitivních do 24 hodin, Jihomoravského kraje 11 procent a Moravskoslezského kraje 12 procent. Naopak hygienici z Karlovarského kraje, kde je počet případů na 100 tisíc obyvatel v této vlně nejnižší, zavolají do 24 hodin třem čtvrtinám pozitivních.
Čtyřicet procent lidí nám nezvedá telefony, stěžuje si hlavní hygienička |
Podobně vysoký mají v kraji i podíl rizikových kontaktů oslovených do 24 hodin. Kolem poloviny jich zvládnou obvolat v kraji Královéhradeckém, Středočeském, Moravskoslezském a Jihočeském. Olomoucký kraj, kde je incidence nejvyšší, přes tisíc případů na 100 tisíc obyvatel za týden, má podíl pozitivních oslovených do 24 hodin 19 procent a kontaktů 71 procent.