Příslušníci hasičského sboru na hladině štěrkovny poblíž Opavy testovali hlavně funkčnost systému a citlivost řízení. Umožní jim to doladit technické parametry a vybavení vozidla, než ho přiřadí do flotily.
Oproti staršímu modelu PT-10, který se testování účastnil po boku moderního vozu KALAN, se nový model vyznačuje několika zlepšeními. Podle hasičů je jeho řízení mnohem jednodušší a přesnější, a to jak v náročném terénu, tak při vodních přejezdech.
Zároveň v případě evakuace unese až 80 lidí nebo 12 lůžek. Může přepravit i čerpadla, velitelská vozidla a další záchranářské nástroje. Přes všechna vylepšení má nižší spotřební výdaje než jeho předchůdce. Pro jeho provoz stačí méně benzínu a snáze se opravuje.
Díky robustní konstrukci a bezpečnostním prvkům své posádce navíc nabízí větší ochranu při náročných zásazích v extrémních podmínkách a je stabilnější.
V závislosti na typu mise, při které pomáhá, je také možné ho přizpůsobit. Dají se na něj připevnit navijáky, sonary nebo integrovaná čerpadla pro přímý odběr vody.
Sazovice jsou po dvou měsících znovu pod vodou. Je to apokalypsa, říká starostka![]() |
Nový systém vodního pohonu „water jets“ a vylepšená konstrukce podvozku umožňuje podle hasičů snadný přechod mezi souší a vodou.
Obojživelný stroj vyvíjela společnost New Space Technologies. Jeho schopnosti představí detailně teprve letos v květnu na hasičském veletrhu v Brně. Později bude zařazen do hasičské flotily. Projekt finančně podporovala státní Technologická agentura.
V únoru hasičský záchranářský sbor představil dva nové mostní automobily AM-70, které mohou nouzově přemostit překážky dlouhé až 106 metrů. Ještě před Vánoci pak posílili o moderní vozidlo těžké zemní techniky, kterým byl nakladač CAT 966.