Rada zároveň uložila své člence Zdeně Hůlové, aby požádala o stanovisko Radu pro reklamu.
Autory projektu Český sen jsou studenti FAMU Filip Remunda a Vít Klusák, kteří natáčejí film o reklamní kampani na neexistující produkt. Mimo jiné tím chtějí upozornit, jak reklamní kampaně ovlivňují lidi.
Světelnými tabulemi, letáky a upoutávkami v České televizi filmaři poslední květnový den "přivábili" do pražských Letňan několik set lidí. Příchozí věřili, že tam najdou nově otevřený hypermarket s výhodnou cenovou nabídkou.
Dav lidí však po slavnostním přestřižení pásky a překonání letňanské louky našel na místě jen plátěnou maketu.
Odborníci na reklamu a právníci dosud tvrdili, že kampaň není možné označit za klamavou reklamu. Té by se totiž filmaři dopustili, kdyby něco prodávali, což v případě neexistujícího produktu není dost dobře možné.
Mediální odborníci však kritizovali, že Česká televize odvysílala upoutávky na "hypermarket", čímž uvedla diváka v omyl a zpronevěřila se tak veřejnoprávnímu poslání.
Televize jako spoluvýrobce filmu kromě toho investuje do projektu statisíce korun. Médium se zatím hájilo tím, že k veřejnoprávnímu poslání patří i podpora experimentálních projektů mladých filmařů.
Rada České televize ve středu také jednala o změně stanov televize. Bod však přerušila do konce července, kdy už by veřejnoprávní televize měla mít stálého generálního ředitele.
Nové výběrové řízení na šéfa České televize rada vypsala také ve středu. Minulý konkurz před týdnem zrušila, protože se v jeho rámci nepodařilo ředitele zvolit.
Televize nemá stálého generálního ředitele od loňského listopadu, kdy byl z funkce odvolán Jiří Balvín.