Aby strany svými volebními spoty zaujaly, musejí přijít s něčím opravdu originálním, jinak by udělaly lépe, kdyby peníze vydané na dvou- a minutové spoty utratily za něco smysluplnějšího.
Podívejte se na předvolební spotyV klipech se objevuje humor, politické sliby i trapnost |
Kdyby například volič předem nevěděl, že ODS je jednou ze dvou největších stran, které mají na spoty určitě víc peněz než různé pidistrany, jen těžko by to při porovnávání jednotlivých spotů poznal.
Bůhví, proč Petr Nečas přesvědčuje voliče právě před školní tabulí a vedle něj stojí glóbus. To podzimní listí v úvodu spotu KDU-ČSL, které jaksi ke květnu nepasuje, má racionální vysvětlení alespoň v tom, že strana točila nejspíš už na podzim a když volby nebyly, nechala si natočený spot "do foroty". Aspoň víme, že nemají peněz nazbyt.
Spoty: 3x nejNejnápaditější Nejvíc "ulítlý" Nejhloupější |
Sociální demokraté dodali spoty hned dva a díky jednomu z nich má televizní předvolební kampaň stran tak trochu i mezinárodní rozměr. Jak se TOP 09 opřela do "oranžového žraloka", vrátila jí to ČSSD ztečí na slovenského exministra Rudolfa Zajace, který pro TOP 09 sepisoval reformu zdravotnictví.
Suverenita Jany Bobošíkové jako jediná ze stran obsah spotu zprostředkovala i neslyšícím tlumočením ve znakové řeči. Možná by bylo ale lepší vůbec neslyšet, kterak Bobošíková tvrdí, že jsme jen uvázáni na řetězu u německé boudy. V porovnání s ní vypadal i šéf radikálně pravicové Dělnické strany sociální spravedlnosti Tomáš Vandas jako umírněný politik.
Politici promlouvají od stolů, v přírodě, od hrobu Milady Horákové či na pozadí s novinovými výstřižky, ale jak se dalo očekávat, moc kreativity nepředvedli. Je otázka, zda je opravdu nutné, aby se něco takového muselo před volbami v televizi vysílat. Jen těžko si lze představit člověka, kterého by právě televizní spoty stran o něčem přesvědčily.