Argumentují tím, že se limit nezvedl od roku 1997 a technologie za tu dobu udělaly pokrok. „Je to běžná konstrukční rychlost, kterou má vůz jet. Každý dnešní superb pojede nejlépe rychlostí 160 km/h,“ tvrdí šéf Motoristů Petr Macinka.
Podle dopravních expertů i ostatních politiků, které MF DNES oslovila, je však zvýšení limitu jen nesmyslný hazard, na který české dálnice, auta ani řidiči nejsou připraveni. „Na zvýšení rychlosti jsou potřeba tři základní věci: dobrý stav dálnic, vysoká úroveň vozového parku a připravenost řidičů. Naše dálnice nejsou plně srovnatelné se západními a průměrný věk automobilu v Česku je 16,2 roku. Na Západě je to polovina. Navíc podle průzkumů přes 50 procent řidičů udává, že se už nyní cítí na silnicích nebezpečně,“ řekl MF DNES dopravní expert a mluvčí Ústředního automotoklubu ČR Igor Sirota.
Motoristé celou komunikaci kauzy postavili na tom, že pokud jim nějaký zákon nedává smysl, nutnost pro jeho dodržování není vysoká.