Ministerstvo dopravy považuje model výuky za zastaralý, uvedl mluvčí resortu a člen komise Karel Hanzelka. I policisté by uvítali změny. Podle Veroniky Hodačové z policejního prezidia navrhují například to, aby přibylo hodin praktické výuky nebo aby se vyučovala psychologie řidičů.
"Představuju si, že by například byly kvalitnější závěrečné zkoušky, " řekl poslanec a šéf meziresortní dopravní komise Stanislav Huml (VV). Navrhuje také řidičský průkaz na zkoušku, a to na jeden až dva roky. "Pak teprve by byl řidič puštěn do ostrého provozu," dodal Huml.
Řidičský průkaz na zkoušku funguje už v některých zemích EU, uvedl dopravní expert Jaroslav Hořín. V praxi to znamená, že začátečník smí řídit pouze za dohledu zkušeného řidiče. Po uplynutí zkušební doby projde novou zkouškou a získá časově neomezený řidičský průkaz.
Mluvčí ministerstva dopravy už dříve řekl, že legislativní proces může trvat až rok. V případě, že by nový zákon prošel všemi schvalovacími procesy, mohl by vstoupit v platnost v roce 2012.
Meziresortní komise, která vznikla dohodou ministerstev dopravy a vnitra, nemá rozhodovací pravomoc. Nabízí jen návrhy a doporučení.