Milan Šimonovský v on-line rozhovoru iDNES.cz hájil "svůj" bodový systému před čtenáři. I když mu někteří vyjadřovali podporu, negativní hodnocení převládala.
Šimonovský trvá na tom, že přijetí nového zákona bylo nutné, i když připustil, že jeho podoba je ve výsledku kompromisem.
"Předchozí zákon byl prakticky nevymahatelný, což předvedl náměstek policejního prezidia Antl. Současný zákon dává policii vyšší pravomoci a správním úřadům umožňuje účinnější projednávání přestupků," napsal v jedné z odpovědí. Bývalý státní zástupce Miroslav Antl boural opilý. Tak dlouho nepřebíral poštovní zásilky, až byl případ promlčen. - více zde
K tomu, aby zákon dobře fungoval, ale musí podle Šimonovského přibýt policistů na silnicích i úředníků. "Očekávám, že policie si uvědomuje, že bez nich nelze situaci na silnicích zlepšit," uvedl Šimonovský.
S kritikou, že je zákon a především bodový systém příliš přísný, a to i v porovnání s okolními státy, nesouhlasí. "Rozsah skutkových podstat obodovaných přestupků je spíše průměrný. V Německu je obodován každý přestupek, i ten nejmenší. V některých evropských zemích hrozí za opakovaný přestupek vězení.
Body získalo už 450 tisíc řidičů
Bodový systém začal na českých silnicích platit 1. července 2006. Za necelý rok nasbíralo 450 tisíc řidičů alespoň jeden bod. Plný počet dvanácti bodů už získalo 1277 lidí.
Řada řidičů ale netuší, že jim hrozí ztráta řidičského průkazu. Policie nemá povinnost je informovat, že udělali přestupek, který byl předán úřadům. Ty pak mají až rok na to, aby se jím začaly zabývat. Než řidič dostane obsílku, může mezitím podobný nebo stejný přestupek spáchat mnohokrát. - více zde
První měsíc od zavedení zákona jezdili řidiči opravdu vzorně a nehod i jejich obětí výrazně ubylo. Postupně se ale jejich počet zvyšuje a navíc přibývá těch, kteří od nehody, i smrtelné, raději ujedou. - více zde
Problémem silničního zákona jsou také kamiony. Ty mohou jezdit i o prázdninových víkendech, i když politici slibovali změnu hned po schválení zákona. - více zde
Milan Šimonovský se ale jako ministr nevěnoval jen silničnímu zákonu. Pod jeho resort patřila například i výstavba železničních koridorů nebo dálnic.
Ohledně dálnice D47 se dokonce vsadil, že bude dokončena v roce 2008. Pokud ne, tak projde její osmdesátikilometrovou trasu pěšky.