Neděle 31. května 2020, svátek má Kamila
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 31. května 2020 Kamila

Diskuse k článku

Čtvrtinu dlužníků nedohledáš, jen pětina je v místě bydliště, říká exekutor

Exekutorům se nedaří dohledat téměř čtvrtinu dlužníků, na které je vedena exekuce. Jen pětina lidí v exekuci se totiž zdržuje na adrese svého trvalého pobytu. Více než třetina má bydliště hlášené na obecním úřadě. Vyplývá to z analýzy databáze aktivních spisů 220 tisíc dlužníků z řad fyzických osob exekutorského úřadu v Přerově.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86a79r83t56i68n 36S49t31e20h48l45í67k 5659698567832

Vím o člověku, který dluží miliony. K odpovědnosti se nemá. Je na něj vedeno x exekucí. Pracuje načerno - firmy jsou kryty rodinnými příslušníky. Bydliště má na úřadu, ale bydlí v reálu normálně doma. Co se s tím dá dělat?

+1/0
22.12.2019 10:37

M14i39c28h33a67l 82K87r72č93á13l 6848588836652

Za pár let ukončit exekuci pro nedohledatelnost nebo nemajetnost dlužníka. A dav mu bude tleskat jak toho zlého věřitele doběhl.

0/0
22.12.2019 15:40
Foto

K69a87m54i15l 43K39u25l72h15á39n76e69k 5809166869241

V roce 1992 jsem uzavřel s firmou Zepter smlouvu na spláceni 800,- až 900,- Kč měsíčně podle kurzu. Hned třetí den jsem nevýhodnou smlouvu vypověděl doporučeným dopisem. časem jsem na to zapomněl a v roce 2008 mi exekutor obstavil účet že firmě Zepter dlužím i s úroky 92.000,- Kč a ponechal mi na účtu minimum. Za 500,- Kč se mnou Zepter sepsal smlouvu když zaplatím polovinu dluhu 46.000,- Kč hotově, tak mi exekutor účet uvolní. samozřejmě jsem tu hotovost nemněl a musel jsem si půjčit. Splácel jsem to ještě dva roky!!! Jsou to státem povolení zloději!!!

+5/−3
21.12.2019 23:48

J10a54k59u23b 93Č19u51b63a 9180676557

Zepter nebo vy?

+1/0
22.12.2019 9:56

M26i72r79o62s55l28a34v 88H60e11r95a80n 6118777691

To je husty tohle 8-o8-o8-o No nejlepsi bylo s nima vubec nic nesepsat. Jen jste zde neuvedl detail, jestli Zepter potvrdil driv, ze dostal doporuceny dopis a smlouva je radne vypovezena? :-) To mi tam chubi, jak neni jasna reakce a doklad, tak vypovezena nemusi byt i kdyz klient mysli ze to prece poslat a tim je to uzavreno.

0/0
22.12.2019 17:26

M98a12r60t62i53n 20B13u22r95e96š 3436835218201

Exekuce nevzniká ze smlouvy ale na základě soudního rozhodnutí. Proč jste to neřešil, když na Vás Zepter podal žalobu?

0/0
22.12.2019 19:56
Foto

K74a60m94i90l 74K17u14l58h22á14n88e27k 5609686889201

Zepter žádnou žalobu nepodal, přišel až exekutor, mluvil jsem s právníkem zepteru a ten po mně chtěl po 16 ti letech podací lístek a pry že tu výpověď asi pošta někde zašantročila... Navíc nic jsem od zepteru nedostal, tak jak jim mohla vzniknout škoda?

0/0
23.12.2019 1:50

M92a58r27t22i18n 72B92u18r64e94š 3636285698591

Ale musel podat smlouva není exekuční titul a soud nařídí exekuci jen na základě exekučního titulu.

Exekuční tituly jsou: Rozsudek,usnesení,platební rozkaz, trestní příkaz, rozhodnutí správních orgánů, notářský zápis s doložkou přímé vykonatelnosti, rozhodčí nález, výpis ze seznamu přihlášených pohledávek v insolvenčním řízení.

0/0
23.12.2019 7:39
Foto

K42a31m37i55l 75K88u84l15h50á82n77e34k 5949556139401

Nic takového neproběhlo, pouze exekuce

0/0
24.12.2019 1:35

M16i23l93a45n 38Č53a72p27e61k 8576488867280

Mám chuť pojmenovat exekutory,ale raději ne, nehodí se to do slušné a kultivované diskuze. Nemůžete dohledat, nebo nechcete? Je zajímavé, že jste mi vypucovali konto v bance (víc jak milion Kč) a když už tam nic nebylo, tak jste mne v USA najednou našli. Odjel jsem kdysi dávno a z USA jsem neplatil zdravotní pojištění, uznávám moje blbost, v místě bývalého bydliště jsem neplatil popelnice a televizní poplatky a milion byl fuč a pan exekutor najednou věděl kde žiji a byl žádostiv dalších peněz. Zarazil to až soud na který jsem se obrátil, ale zpět jsem nedostal ani korunu.

+1/−1
21.12.2019 21:37

M81i98r48o63s58l84a29v 67H28e46r61a64n 6268687411

Nesmite mit vse v bance, a nebo radne platit a vcas to resit. Mel jste jsi vzpomenout :-P

0/0
21.12.2019 21:52

M67i89l24a83n 69Č48a60p87e62k 8456478857970

Ano, ale jsem jen člověk omylný a na to jsem ani nevzdech. Ale exekutor mojí adresu znal a podle mne byla jeho povinnost mne informovat. Soud to uznal, ale exekutor už zemřel, takže.........

0/0
21.12.2019 22:14

M11i13r70o33s57l11a94v 59H52e95r16a49n 6818317921

tak to byl mozna ten Vrana, ten bral vse co mohl :-P U toho pojisteni je to bohuzel caste, ale pokud zijete v USA, tak tam by snad nemeli mit moc dostat se na USA ucet a vim ze do zahranici je to daleko slozitejsi. Nemel jste to nechat na CZ uctu :-)

0/0
21.12.2019 22:16

M36i27l90a90n 17Č11a91p26e41k 8296378667250

Máte pravdu neměl, ale měl jsem v úmyslu se po půlroční dovolené vrátit, ale nastali okolnosti kdy jsem se rozhodl zůstat a naštěstí na peníze které jsem měl tady v US neměl páky. Nebyl to Vrána na jméno jsem zapomněl ostatně jsou to jen peníze, dnes žiji spokojeně i bez těch ukradených a nic mi nechybí. Důchod mám tady v US slušný i po těch pár letech a na to abych jednou za rok navštívil děti v ČR a před vánoci strávil strávil týden na Karibiku, letos Barbados mi to stačí, já spokojeně žiji a on prdí do hlíny. Kdo je na tom lépe?:-)

+1/0
22.12.2019 0:17

M78i24r96o95s66l31a79v 60H62e63r23a96n 6178587651

aha tak to jo, ne vzdy muzeme predvidat :-) Pokud mate tam ty moznosti tak urcite preji at se v USA dari :-) Alespon jiny pohled, ze v USA jak je to tezke a kdo nepracuje nic nema. Vida najde se i slusny duchod :-P

Te by to chtelo jeste pripojit moznosti prace a socialnich davek :-)

0/0
22.12.2019 17:00

M93i63l41a72n 42Č20a16p40e52k 8216688177190

Práce je všude dost a dost pokud člověk chce. Nikdo se nedívá jak jsi starý, zda umíš anglicky (to je jen otázka času), jediné co je: ukaž co umíš. Začal jsem pracovat u polské firmy jako elektrikář za $7 na hodinu, nebylo to moc, ale na zaplacení bytu a běžných potřeb bohatě stačilo a ušetřené peníze jsem převáděl na konto v ČR a to byla chyba, ale vzhledem k tomu, že jsem se chtěl po půl roce vrátit to jinak nešlo. V hotovosti mohu převážet max. $ 10 000. Po půl roce když jsem se už jakž takž anglicky domluvil jsem přešel do americké firmy kde pracovalo dost Čechů, jsem zlegalizoval další pobyt a vydělané peníze ukládal ve zdejší bance. Práce zde byla daleko lepší, méně fyzicky náročná a rovněž plat, začal jsem na $15 a končil na $28 a hlavně už to nebyla jen silnoproudá, ale i slaboproud, alarm, rozvody televize a telefonu a computery.Velice zajímavá a různorodá práce a tak jsem u firmy zůstal až do odchodu do důchodu se slušným zajištěním na stáří. Co se týče sociálních dávek? Tak to opravdu nevím, já ani mí známí této dobrotivosti neužíváme ani v ČR, ani v USA

0/0
22.12.2019 22:38

M94i69r40o40s69l75a32v 84H80e36r34a83n 6358367141

Hezke, ale pokud je clovek sikovny a umi jako vy ve vasem pripade elektrikarinu, coz ja neumim :-/ Dnes uz sice to mam lepsi, ale zase vek je uz jinde nez tehdy, kdy jsem nic moc neumel. Takze bych v USA mohl leda mejt nadobi pokud bych to dal na rychlost ;-D Plus mit jeste neco do zacatku, nez tam prijet bez penez a hledas u kose jidlo :-/

Navic vse nacerno, nebot legalne se to tam hned nedalo. Proste jen se zamestnat jako turista. S tim ze potom pokud uz clovek umi dobre AJ, ma tam i byt, sezene krapet lepsi praci (nez je myti nadobi, prace v tovarne), pak ano je to asi lehci. Tovarny a tyhle opakujici prace to uz dnes se jede dost na rychlost a je tu doba automatice, tudiz je to pro cloveka spis utrpeni :-)

A dnes uz mam tak nejak pohodu v Praze, takze neresim moc a spis cestuji. Ze na duchod nebude je mi nejak jedno, pocitam s tim.

0/0
22.12.2019 22:57

M46i39r37o53s87l94a18v 82H63e42r12a83n 6158807851

Ja musel kdyz byla krize, prace nic moc takze jsem mohl leda na socialni davky.

0/0
22.12.2019 22:59

M89i35r78o67s91l55a53v 27H37e75r27a94n 6288417551

a dalsi problem je ze dnes na Cecha koukaji jako na Polaka, chovani je pak v zahranici jak k Ukrajinci (treba v Nemecku) a v USA to dle meho nebude lepsi. Tudiz pak je otazka co kdo zkousne :-)

0/0
22.12.2019 23:02

M91i15l85a31n 15Č25a17p31e76k 8806518817450

Nikdy jsem se nesetkal s nějakým podceňováním, spíše naopak. Spolupracovníci i jejich bosové amíci se kolikrát divili a nevěřícně kroutili hlavou a ptali se kde jsme se to všechno naučili. Divili se, že si poradíme od computerů až po přívody el. energie do baráků a bytů. A jak jsem napsal na začátku, je jim jedno kdo jsem, co jsem zajímá je jediné, co umíš předveď se.

0/0
23.12.2019 0:13

M31i86r21o88s81l96a31v 52H96e44r11a35n 6778477811

To mate stesti, nevim jak presne USA, dane misto treba New York, ale takovej Dublin, tam mi rikal kamos ze radeji nemluvit Cesky. Maji tam cloveka za Polaka, povl, moc je nemusi a stvou je.

V Anglii, staci manualni prace, horsi anglictina a clovek skoncit pod bosem co je cikan a ten na nej rve :-/

0/0
23.12.2019 2:52

M98i69l67a42n 64Č67a24p70e37k 8226758107670

Víte pane Heran když to dnes píši zdá se to všechno jednoduché, ale ze začátku to vůbec lehké nebylo, kolikrát jsem skřípal zuby a drtil nadávky protože tak těžce a intenzivně jsem nikdy doma nepracoval, ale byl jsem ještě při síle a chtěl jsem si dokázat, že na to mám. Dnes je mi 73 a na takovou práci už bych neměl síly. Ale zvykl jsem si, žiji přes zimu v New Yorku a od jara do pozdního podzimu jsme v jižním Jersey, máme tam u pobřeží oceánu domek a cestujeme po USA a jak jsem psal do Čech a na Karibik. Nestěžuji si, ale stálo to vše hodně sil a odříkání.

0/0
23.12.2019 0:06

M29i62r60o69s78l71a75v 54H40e95r18a17n 6528727941

Zajmava zkusenost, dekuji ze jste se podelil i zde v diskuzi :-)

Ja cestuji tez Jizni Amerika treba (batuzkar, pruvodcoval jsem uz trochu), USA je pro me zatim moc draha polozka bohuzel :-/

I kdyz pokud se mi podari, tak rad se prijedu podivat na nektere mista :-)

A presne tohle chapu, me je 37 a uz taky moc na fyzickou praci nejsem, radsi se zasiju do statniho podniku a tam spravuji pc. Platove to sice neni top, ale zase mam pohodu a i daleko daleko vice dovolene nez maji dle info lidi v USA ci jinde.

No schvalne kdo posledni rok mel 36 dnu placene dovolene na cestu v zahranici a pak na vylety v CR dalsi mesic + na vanoce volno od 15 Prosince :-P

To se vsadim ze v USA by asi byl problem dostat i ten mesic a placeny a to jsem zajem mel.

0/0
23.12.2019 2:49

J83a42n 34Z70í24m81a 3523385983517

Pan exekutor je neco nucen...... Az tahle zeme vymlati tuhle mafii, tak se stane standardem, ze lidi budou dluhy zase platit.

0/0
21.12.2019 21:31

J21a77k88u31b 52Č74u21b68a 9180766957

Mělo být spíše naopak. Vymlátit "profesionální" dlužníky.

+1/0
22.12.2019 9:57

M75i80c71h27a76l 13K36r93č22á11l 6688598176272

Naopak. Když exekutoři nebyli, tak nikdo dluhy neplatil.

0/0
22.12.2019 15:38

V63l27a90d67i43m58í47r 78C26h49a72d34i43m62a 6169850630774

K hlasům, které opakují mantru, že dluhy se mají platit, bych jen dodal: ano, ale ne ty, které jsou navýšeny nemravnými pokutami a úroky o 1000%! Z původní pokuty 1000 korun za černou jízdu se tak stává dluh i 13 000 a člověk ze slabší sociální vrstvy to už není schopen zaplatit, i kdyby chtěl. Exekuční řád přijala někdy po roce 2000 vláda strany, která má v názvu "sociální". To jsou paradoxy! Všem, kteří chtějí do této problematiky lépe vidět a sami (naštěstí) žádnou exekuci nezažili, doporučuji seriál aktualně.cz "Chudé Česko". To je počtení! Ještě bych k tomu dodal, že oslavovaný nový (upravený) insolvenční zákon vlastně legalizoval ony nemravné přirážky, aby mocný Svaz věřitelů mohl říci: vidíte, postavení dlužníků se zlepšilo! Je to samozřejmě lež. Zlepšilo by se tehdy, kdyby se ty přirážky omezily tím zákonem na nějakou mez vztaženou k původnímu dluhu. Potom by to těm lidem skutečně pomohlo. Myslím, že v některých civilizovanějších státech to takto je upraveno.

+5/−1
21.12.2019 20:43

R60o36b75e64r37t 93P43r19a35ž60á95k 4248276655860

A proč ty chudinky, drcené exekutory, nezaplatily pokutu hned nebo aspoň co nejdřív, dřív, než je exekuce vyhlášena. Měli by to bez penále.

+3/−2
21.12.2019 21:15

V62l92a66d93i14m89í85r 38C41h32a33d48i60m62a 6639680770484

To je zjednodušující otázka. Jde totiž o poměr viny a trestu. V právním státě, po kterém tak často volají mnozí, totiž platí i zásada, že míře provinění má odpovídat i závažnost trestu. Takže pokud nezaplatili pokutu včas, ano, trest, ale přiměřený. Ne těch 1000% procent. O to přesně při řešení obřího sociálního problému, kdy každý 12. člověk včetně kojenců je v exekuci, jde.

+2/−1
21.12.2019 21:27

R61o73b52e49r13t 90P24r13a16ž63á14k 4688906875760

Ale to není trest, to jsou náklady a úroky. A ty musí být zdůvodněny.

+1/−1
21.12.2019 22:43

M19i25r95e28k 32G70a20j66e31r 5841786989620

Pak jsou to nepřiměřené náklady. Je nesmysl vynakládat stonásobek dlužné částky na její vymáhání.

+1/−2
22.12.2019 5:48

M20i84c86h10a42l 60K57r86č48á11l 6298238536112

A za kolik byste chtěl aby právně vystudovaný exekutor a soudce pracovali? Odpíchnout se můžete třeba od hodinové sazby v autoservise, kdy vám za práci mechanika účtují klidně 2 000 za hodinu.

0/0
22.12.2019 15:44

V98l70a34d35i68m29í78r 68C73h85a59d62i51m42a 6509810380454

Dlužník to samozřejmě vnímá jako trest. Ale trochu do minulosti: celý exekuční řád se pojal jako byznys plán: zřídíme soukromé exekutory, ti jako soukromý subjekt půjdou po penězích, tím budou aktivnější a víc věřitelů se dostane ke svým pohledávkám. Zdánlivě řešení tzv. win/win. Ale je tady ještě třetí strana - dlužník, to je v systému ten loser, na kterého efekty takto postaveného vymáhacího systému dopadnou s plnou silou. Takto to fungovalo dlouhá léta, během té doby se dokonce ty vymáhací poplatky zvyšovaly. Až už se ten systém zcela utrhl z řetězu (zásadní zásluhu na tom má právě exekutorský úřad v Přerově), tak si toho konečně všimli i politici a vymáhací lobby musela (ale jen trochu) couvnout. Takže pokud někdo říká, že vymáhací náklady a úroky musí být zdůvodněny, tak to zdůvodnění plyne právě z takto neeticky nastaveného exekučního řádu. Změňme tedy úplně systém, odvoďme vymáhací poplatky od velikosti vymáhané částky a když už se ty dluhy mají platit, tak to upravme tak, aby i sociálně slabí ty dluhy splatit zvládli. A věřitel se tak ke svým penězům dostane. Ostrouhá ovšem vymáhací lobby. Napadá mne podobný systém např jako u architektů - hodnota jejich práce je vždy odvozena od hodnoty stavby, kterou projektují. A mají větší a menší kšefty, to je riziko podnikání. Když už chtějí být exekutoři soukromým subjektem, tak to riziko musí podstoupit také.

+1/0
22.12.2019 10:48

M68i39c34h17a11l 93K83r14č87á43l 6588668196792

To by se potom menší dluhy vůbec nevymáhaly, protože za pár korun by žádný soudce ani exekutor nepracoval. Proto je sazebník procentem a minimálně.

0/0
22.12.2019 15:47

V31l51a95d22i29m85í17r 73C36h51a65d17i40m67a 6739970340954

Ale přesně o tom píši v předchozím příspěvku. To je prostě riziko podnikání. Ono je v principu otázka, jestli kvůli 1000,-Kč nezaplacené pokuty je třeba dlužníka díky takto nastavenému systému dostat do dluhové pasti? Já myslím, že těch 1000 korun za to nestojí. Ale mám řešení: před časem začal ostravský dopravní podnik se zajímavou metodou: na vytipovaných zastávkách stáli revizoři a kontrolovali, zda před vstupem do prostředku má člověk platnou jízdenku. Toho, kdo ji neměl, nepustili. A samozřejmě - hned se strhl řev různých lidskoprávních organizací, že je to diskriminace, rasismus a kdoví co ještě. Ale když se nad tím zamyslíte, tak to bylo velmi záslužné, protože nedošlo k pokutě, tím pádem nebyla za neuhrazenou pokutu exekuce...kolika asi exekucím takto zabránili? Já myslím, že řešení i malých dluihů je možné, ale chce to vymyslet metody, jak jim předcházet. Ono je pohodlnější to hodit přes soud exekutorovi, případně se toho ještě dřív zbavit přeprodáním vymáhacím společnostem, že?

0/0
22.12.2019 16:07

A67l77e41x25a65n40d41e10r 28Š67p35a94k 2646857516106

Zloději ..

0/0
21.12.2019 19:49

M94i42c62h29a40l 42K32r48č52á26l 6428738526282

Myslíte ty dlužníky. Souhlas.

0/0
22.12.2019 15:48

A95l56e75x83a68n83d82e62r 72Š64p96a63k 2556747726186

Sám dlužník ?

0/0
25.12.2019 20:46

L82u40k22á75š 80M31u96s39i63l 1152574108817

Jícha trvalý pobyt nepotřebuje, ten u jednoho dlužníka klidně najde i čtyři bydliště.

Teda ne že by tam dotyčný opravdu bydlel, nebo tam dokonce něco vlastnil, ale to vůbec ničemu nevadí, exekutorovi stačí předpokládat a násilím si klidně i sám vstoupí do bytu, ať patří komukoli, a vybílí ho do holobytu.

No a kdo nemá doklad o nabytí na svoje jméno, má smůlu a nedobrovolně sponzoruje věřitele, s jehož pohledávkou nemá nic společného a samozřejmě a hlavně EÚ v Přerově, pana Jíchu a Runtáka.

A věřte, vydělává to dost, na největší sbírku českých obrazů, na vlastní galerii, na sponzoring prvoligového fotbalového klubu.

Každý desátý dospělý v exekuci, dopady na celé rodiny a obrovské výdaje obcí i státu, to je pouze drobný nepodstatný detail.

0/0
21.12.2019 19:42

J42o90s87e83f 84H92o82n76e68š 7391752250353

Nám přišel papír k uhrazení pohledávky a zahájení mobiliarní exekuce proti osobě,která je 3 roky po smrti.Podle papíru by to měl být pravý exekutor,ale to že dlužník dávno zemřel nepoznal?

0/0
21.12.2019 19:05

P57e78t66r 66P76a34l84e96č50e69k 3650685864822

No tak doufejte, že se exe nebude hojit na vás.

0/0
21.12.2019 19:22

J79o93s62e70f 54H29o56n25e63š 7251312630863

Nebude se hojit-nejsem příbuzný

0/0
21.12.2019 20:54

R88o32b89e57r45t 16P51r55a81ž13á15k 4358906425140

To nemusíte, stačí, když jste po dlužníkovi dědil.

0/0
21.12.2019 22:45

M17i16c89h42a25l 37P23t88a85c58e81k 9626632138596

A dědili jste po té osobě něco?

0/0
21.12.2019 19:47

J20o51s23e19f 63H43o63n79e42š 7771392460733

Já jsem četl jen papír,ale vrtá mi hlavou jak mohou zahajovat exekuci proti 3 roky zemřelýmu

0/0
21.12.2019 20:53

R52o17b88e50r23t 30P33r30a20ž23á57k 4958556175620

Exekuci nařizuje soud a ten mohl klidně trvat čtyři roky.

0/0
21.12.2019 21:13

J43o56s30e91f 72H28o48n12e75š 7791902900973

Ale to byl papír od exekutora a ten by si měl ověřit data

0/0
21.12.2019 21:18

R51o56b78e44r93t 45P58r48a84ž39á55k 4748616465880

Proč by to dělal? Věřitel dostane rozsudek s exekučním titulem, pověří exekutora a ten koná.

0/0
21.12.2019 22:42

J91o98s50e84f 66H34o35n25e95š 7881522590433

A k čemu tam je člověk s právním vzděláním?

0/0
22.12.2019 8:02

M70i11c20h53a52l 39P28t24a15c49e76k 9716682968976

Možná si data ověřil, zjistil, kdo je dědic a chce zaplatit po něm.

0/0
22.12.2019 11:06

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Xaver: Klobouk dolů před Klausem. V ČRo zůstávám, spory s ČT házím do jímky

Premium Ve středu ho poslanci zvolili do Rady České televize. Přesto, že spolu s ním byli zvoleni i Hana Lipovská a Pavel...

Prezidentova nemoc. Neuropatie je tichá epidemie moderní doby, říká lékař

Premium Brnění nohou, mravenčení, vrávoravá chůze, zakopávání a pády, ale i krutá bolest chodidel. To je hrubý výčet příznaků...

Najdete na iDNES.cz