Dlouholetou praxí je, že se žádá o grant ministerstvo práce a sociálních věcí. Jenže to v posledních dvou letech přerozděluje pouze evropské peníze. Evropská komise si za to může diktovat, jaká auta si poskytovatelé sociálních služeb mohou pořídit. Vzhledem ke Green Dealu a zelené politice EU není překvapivé, o jaký typ vozů jde.
Zatímco ministerstvo vedené šéfem lidovců Marianem Jurečkou si projekt pochvaluje, těch, pro které jsou vozy určeny hlavně – tedy poskytovatelé sociálních služeb, kteří je potřebují pro dojíždění za klienty – se na jejich potřeby a požadavky nikdo neptal. Buď auto chtějí, pak tedy elektromobil nebo hybrid přes Jurečkův resort. Anebo ať si vůz seženou, kde chtějí, za svoje.
V republice je také řada míst, kde to je velmi problematické z hlediska funkčnosti takového auta. Když vezmu třeba příhraniční hornaté oblasti, tak tam není úplně vhodné kupovat elektromobil.