Diskuse k článku

Energetický byznys plný šmejdů. Hromadně obírají opět často seniory

Devět z deseti firem, které zprostředkovávají dodávky energií a lákají lidi na vidinu levnější ceny, podvádí. Vyplývá to z kontrol České obchodní inspekce, které probíhaly od léta do současnosti. Některé ze společností navíc při kontrolách nespolupracují s inspektory a dvě za to už dostaly pokuty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T29o71m94á61š 67V85e59l89č53o12v63s68k36ý 4573528949308

Neřekl jsem, že prodávám elektřinu ;-)

3.1.2019 16:53
Foto

J72a32n21a 16K52o44z53á76k58o92v95á 31V48o67l30r57á27b69o97v74á 9653714385211

Aby se smlouva dala uzavřít po telefonu a zároveň byla platná, musí tam byt uvedeno minimálně jméno a příjmení, adresa, datum narození a další technické údaje. Jak jinak se k těmto údajům může dostat druhá strana, než že jsou jí nadiktovány? To abych se bála mluvit třeba s operátorkou Tescoklubu, že když řeknu ano, uzavřela jsem možná třeba pracovní smlouvu.

31.12.2018 19:33

R38a51d34k21a 54T14r92u28h43l25á53ř72o90v39á 1760374503849

Prosíme my senioři o zveřejnění těch nejhorších zprostředkovatelů dodávek energií. Mě čast volají z Inogy, abych k nim přešla i s el. energií. Prý budu mít úsporu několika tísíc Kč za rok. Jak tomu mám věřit nebo nevěřit? Volá moc příjemná slečna s takovým tónem, že pro vás chce opravdu to nejlepší.

30.12.2018 12:01

F19r92a62n67t15i43š42e21k 19K86o54l30á63ř 5111936104768

Výborná je aplikace v mobilu "Nevolejte.cz" a kombinace s "Call recorder" je téměř ideální. Pro některé seniory je super dětská pojistka - blokování všech cizích hovorů, které nejsou v kontaktech.

30.12.2018 9:03

J10a19n 42J31a54h98n 9777870328241

ZA TENTO BORDEL MŮŽE STÁT A POSLANCI

29.12.2018 14:50

R57a65d86e92k 69N34e80u62m44a57n69n 5462902788435

Kecy o "šmejdech" - já tak někoho nazvat, zasáhne cenzor, ale na hlavní straně je inzerát "snižte si jednoduše spotřebu o 5 l na 100 km" - to bude určitě seriozní, to šmejdi nebudou;-D

29.12.2018 14:31

I93m15r72e 23N61o52v77á89k 9610756272177

Dříve mladí získávali praxi na brigádách ve fabrikách, Dnes začínají v Call centrech, takže nucení přes telefon mají už v krvi.

29.12.2018 13:11

B63a63r92b84o79r81a 29K84u54d31r93n83o94v82á 7476589522175

Kdyby jen tohle. To je na každém rohu prodejkyně úžasných parfémů, co vám jich dá x zdarma, když... Každá společnost vám jako zaměstnanci cpe, jak to a tamto klientům zamlčet a hlavně v pracovní smlouvě zakazuje o firmě mluvit a do médií už vůbec, jinak vyhazov a hrozba soudy (to píšu i o "normálních" firmách, jako je Kik nebo Česká pošta). Všude samá hromada lží, hlavně, aby se prodávalo a ve výsledku už se nedá věřit vůbec ničemu, ani soudům ne, protože vyhrává spíš ten s dražším právníkem, než ten, co má pravdu.

29.12.2018 19:42

J63i28ř63í 87S59c93h14m73i70d70t 5780743354275

Myslím si, že by pro smlouvu uzavřenou po telefonu měl platit nějaký pevný formát a ne ten systém, jak to probíhá nyní, kde se vás během hovoru několikrát ptá poskytovatel na to vaše ano. Jeden takový hovor jsem jedou schválně strpěl a vedl ho asi 7 minut a během hovoru o podmínkách a výhodnosti jejich nabídky se mě několik krát zeptali a chtěli slyšet to kýžené ano. Hovor byl veden tak, že stačilo být trochu nepozorný a to ano by člověk lehce vyslovil. Proto by mělo to samotné uzavření mít přesnou skladbu prvně upozornění, že jde o smlouvu uzavřenou po telefonu a co z toho plyne pro vás, tedy možnost odstoupení do 14 dnů a jakou formou a výše smluvní pokuty za pozdější odstoupení, pak by měly následovat všechny důležité věci jako je cena celková a všech jejich složek, doba platnosti smlouvy atd. a hlavně kontakt a sídlo poskytovatele a pak by na závěr měla padnou jasně formulovaná otázka zda s takhle uzavřenou smlouvou souhlasíte.

29.12.2018 13:04

I52m26r27e 97N50o71v89á63k 9700926872717

Ideální stav pro člověka, který dokáže 7 minut udržet pozornost. Oni míří často jinam, na vyšší věkové kategorie.

29.12.2018 13:17

P21e87t27r 78P14e28t47r 6543212988533

Minimalne kazdy druhy obcan ojebava stat (dane, prace na cerno, obchazeni zakonu) a zaroven se ti sami lide udivuji nad tim, ze ostatni podvadi take.

Jen si vzpomente nas diskuze zde ohledne obchazeni zakazu koureni a podobne.

29.12.2018 12:38
Foto

Z75d14e98n79ě15k 21M58a15t79u95š75k41a 7788646495186

Normální člověk neuzavírá smlouvu po telefonu, nebo mezi dveřmi

29.12.2018 12:32

J79i26ř10í 56S69c98h86m81i26d56t 5900653594365

To máte sice pravdu, ale u seniorů je problém v tom, že je tihle lidé v obleku nebo usměvavé dámy dokáží pěkně zpracovat a oni se nechají, protože pro tyhle lidi znamená slušně oblečený a příjemně hovořící člověk záruku solidnosti.

29.12.2018 12:36

P80e15t52r 71K51n92ě50b91o84r51t 3221860

Já běžně. Několikrát týdně.

29.12.2018 12:54

M18a75r44e55k 48T23u64r20n67o37v21e51c 7835752270276

To skoro vypadá, jak kdybyste pro takovou firmu pracoval. :-)

A kolik takových telefonátů měsíčně stihnete? Desítky? Jestli z toho je těch uzavřených smluv jen několik, tak to vypadá, že by to mohlo být spíše nějaké menší procento z celkového počtu hovorů a to by se třeba dalo dát pozitivně - jako že na tom tenhle národ ještě není tak špatně a většina lidí podobné volající odkáže do patřičných mezí...

29.12.2018 23:12

P63e58t29r 91K54n52ě24b70o87r16t 3231560

Mám firmu. Když dojde nějaký materiál, tak zvednu telefon, zavolám a smlouva je uzavřena. Druhý den přijede dopravce a materiál přiveze. Nic nenormálního.

30.12.2018 8:38

I66m87r41e 57N43o81v90á21k 9460696172777

Je jen otázkou času, kdy taky nějakou uzavřete.

29.12.2018 13:19
Foto

Z11u49z68a53n92a 11S87t74a75r33á 9374354314

Nabídky po telefonu buď rovnou rázně odmítnu s tím,že jsme v důchodu,potřebujeme se věcí zbavovat,ne si něco pořizovat. Pokud se jedná o něco jiného,než zboží,požádám o písemnou nabídku a že si to prostudujeme a pak se rozhodneme.Pokud to písemně nejde,tak sorry....

Po telefonu uzavíráme dodatky ke smlouvě na energie a to jsme spokojeni,ale taky si to nejdřív poznamenáme,necháme projít hlavou a pak se rozhodneme.A o tom to je- hlava je u toho rozhodování potřeba vždycky.Poskytovatelé energií mají své metody čím dál "vymakanější" a to i ti ,které bychom považovali za solidní ,takže i pro zákazníka je to stále náročnější.

Jenže ,když je člověk opravdu starý,tak to prostě nezvládne a přitom je svéprávný. To pak je každá rada drahá.

Mne nejvíc štve,že i největší poskytovatelé energií mají tzv. "neveřejné ceníky" a z těch nabízejí cenu až tomu kdo se ozve.Už tu jednou byla na toto téma diskuze.

Nemohu si pomoct,ale voda,elektřina,plyn jsou základní potřeby člověka a jejich cenu by stát regulovat měl a ne jenom část přes ERÚ.

29.12.2018 12:26

J30i41ř64í 60S73c66h41m98i17d53t 5790943634185

Neveřejný ceník by měl být automaticky řazen do nekalých obchodních praktik a tvrdě sankcionován, tohle totiž není doména jen prodejců energií, ale i pojišťoven a poskytovatelů telekomunikačních služeb.

29.12.2018 12:34
Foto

Z11u84z15a79n92a 50S51t89a15r83á 9704764864

Tak. Vy jste mi udělal radost,pane Schmidte,v nedávné diskuzi na toto téma mi pár lidí napsalo,že je to dobře a kdo se v tom neumí pohybovat,tak má smůlu.

29.12.2018 18:13

M28a48r79t42i59n 15V35í23t49e35k 3599711136

A tady jste mě zase nepotěšila, že chcete regulaci tam, kde je dostatek konkurence. Proč? Právě u energií je monopol na distribuci, tak tu reguluje stát, ale jakmile máte distribuci vyřešenou, tak máte možnosti nakupovat u koho chcete. Jídlo je taky základní potřeba člověka. Neměl by stát stanovit cenu oběda v restauraci?

29.12.2018 23:52

T75o77m92á95š 87V57e38l91č85o89v69s52k44ý 4843798399368

Janoušek si ceny kupuje, proto jsou ceny levné a drahé. My, co si vyděláváme prací, víme, že ceny jsou většinou vysoké, ale i nízké, a oproti tomu jsou levné nebo drahé služby, zboží, nebo jiná plnění. To by ale pisálek Janoušek musel umět česky.

29.12.2018 12:23

P80e88t95r 79M22i60c37h20a30l 2880374941612

Taky mi kdysi přišel nějaký expert vnutit "elektřinu přímo od výrobce". Vylezl z toho Centropol. :-D

29.12.2018 11:49

K58a55r17e88l 73C72h96a19r94v22á47t 3936427570

Proti podobným šmejdům existuje jedna spolehlivá obrana. Jakmile mi zavolá kdokoliv, kdo mi chce po telefonu něco nabízet, nebo dělat nějaký "průzkum" či něco "kontrolovat", okamžitě se s ním rozloučím, obvykle ještě předítm, než stihne říct, co vlastně nabízí. A je jedno, jestli se to týká energií, nějakých finančních produktů, nebo čehokoliv jiného.

Ale chápu, že i tak jsou šmejdi obrovský problém. Přesvědčit prarodiče, aby se chovali stejně, býval vždycky marný boj.

29.12.2018 11:48

M20a88r24t30i55n 82Š23v54i69č75e33k 3629274655846

Nápodobně, Karle, ještě před zavěšením telefonu je vyzvu k odstranění mého kontaktu z jejich DB.

29.12.2018 12:14

V68á81c21l48a13v 84K41r65a21j55č40a 5346379539464

Ono to není jenom o naháněčích. I distributoři se chovají jako šmejdi. Třeba společnost Halimedes (plynule.cz) mi během platnosti fixované ceny tuto cenu změnila, s tím, že pokud se mi to nelibi, mohu odejít. Odešel jsem. Dva měsíce jsem z nich dostával vyúčtování a další dva měsíce přeplatek.

29.12.2018 11:27

J95i18ř27í 94S53c68h19m48i50d95t 5690923274475

To dělá více společností, máte fixovanou cenu ve smlouvě na x let a pokud vydělávají na nižší ceně, tak smlouva běží, jakmile se zdraží elektřina na trhu, tak vám zcela bez sankcí za změnu smlouvy ze své strany změní cenu s tím, že můžete do 30 dnů odstoupit od smlouvy a že jim to ale musíte sdělit nejpozději 10 dní před koncem, takže máte ve finále čas něco s tím udělat jen dní 20.

29.12.2018 12:31

M81a25r48t63i61n 98V28í85t85e36k 3399131876

Vámi zmíněná společnost rozhodně není distributorem.

29.12.2018 23:54

S98t60a11n91i56s32l21a87v 71F84a31n76t45a 9599427707511

Když můj vlčák u nohy obnažil dásně, šmejdům ve dveřích usměv na rtech ztuhnul krásně... V

29.12.2018 11:27

J43o90s24e28f 38C40y91r69a75n53y 9286201314892

Pro tyhle lidi úžasná doba.

29.12.2018 11:05

B65a50r80b19o87r49a 14K22u70d15r59n20o39v26á 7866259492845

Na druhou stranu pokud nejste manuálně zručný a fyzicky zdatný a nemáte kliku na dobrej flek, tak si práci hledáte těžko. Myslím, že halda lidí, co pracuje v nějakém call centru je z té práce znechucená, ale nějak se uživit potřebují (ne, nikdy jsem tam nedělala, ale musí to být hnus).

29.12.2018 20:20
Foto

R25o43m92a47n 87K69o70z30e18l 4317806783914

V horší době (2010) jsem znal dost lidí, co dělali tuto a podobnou práci, leckdo tomu i věřil, podléhal manažerům a jejich povídačkám, jak jsou v tomto velké peníze...a dnes nikdo z nich tuto práci nedělá, dělají samé "normální práce" - údržbář, řidič, administrativa..spousta mladých tam tehdy šla i proto,aby jim to něco dalo a aby už něco dělali, než se nechat živit rodiči.

29.12.2018 20:39

M76a49r94t64i36n 64P50ř54i30b46y31l 8295189689282

Cizí čísla neberu, případně po ohlášení firmy, od které neočekávám hovor, ihned zavěšuji. Funguje spolehlivě a věřím, že bude i po osmdesátce. Kdo ode mne opravdu něco potřebuje, pošle smsku.

29.12.2018 10:46

I10m74r82e 59N13o42v94á87k 9960276612207

To funguje, ale když zavolá starý kamarád ze školy, kterého jste 20 let neviděl, tak je to vcelku škoda.

29.12.2018 10:52

I47v67a40n 81H41o91l22a81s 5697447618607

I ten může poslat SMS.

29.12.2018 11:03

T60o98m40á93š 95V70e27l78č10o52v29s43k48ý 4313748599818

Mi přijdou trapní lidé, kteří "neberou cizí čísla" ;-D

29.12.2018 12:25

M61a96g46d73a 53K12a86t89z63o89v37á 9946861579648

Mně už ne, protože pořád někdo otravuje. Když si třeba někdo ze známých změní číslo, tak může poslat SMS.

29.12.2018 12:55

I23m32r97e 14N12o11v90á35k 9100816192937

Jenže časem dostanete strach i z těch sms, protože už se nevyznáte ani v těch sms s nabídkami a pokyny od vašeho telefonního operátora.

30.12.2018 6:27

I47m95r43e 19N26o62v98á17k 9460246852167

Většina těch energetických telefonistů ani neví co prodává. Zeptejte se jich kterou složku platby za energii vám zlevní. Kolik procent tato složka dělá z celé platby za elektřinu? Vezměte si svoje vyúčtování elektřiny a optejte se na pár položek a hned uvidíte s jakým mluvíte odborníkem.

29.12.2018 10:37

J95a52n13a 41K80o88v82á23ř94o63v30á 1257329697565

Nedávno volali, prý EON, nejsem u nich, že musím terénnímu pracovníkovi podepsat GDPR, protože hodiny jsou jejich. Paní byla arogantní, zvýšením hlasem vyhrožovala, že mě pozvou písemně na pobočku. Totéž u souseda. Ověřila jsem si to telefonicky u EONu, nic takového neprováděli. Zákazníky jiných společností neoslovují (?) a svým vše posílají písemně. Dala jsem jim číslo, ze kterého volali a nikdo se v domě už neobjevil ani se neozval. Mnozí jsou neodbytní, volají z různých čísel. Někdo se dá odbýt rychle, ale tato paní byla hodně vytrvalá. Marně.....

29.12.2018 10:33

J80a70n71a 46K90o43v18á48ř92o30v79á 1217429867495

Nedávno se mně ozvali, prý EON, nejsem u nich, že ze zákona musím podepsat jejich pracovníkovi GDPR, protože hodiny jsou jejich. Paní byla arogantní, vyhrožovala, že mě pozvou písemně na pobočku. Totéž u souseda. Ověřila jsem si telefonicky situaci přímo na EONu, nic takového neprováděli. Dala jsem jim číslo, ze kterého volali a nikdo se v domě už neobjevil. Jsou neodbytní, volají z různých čísel.

29.12.2018 10:19

M27i97r45o91s18l58a96v 58R54a20t98a95j 5981823754285

A nic víc, jak koukám...takže EON o nich musel vědět...jinak by je popohnali na místní služebnu PČR

29.12.2018 10:28

I86v55a16n 28H46o74l77a94s 5717877148197

To není zcela jisté. Jedna věc je vědět, druhá prokázat.

29.12.2018 10:40

M21i10l77o50s36l54a45v 31P79o40d61l96e82s21n26y 6354915474182

Chybí Vám logické uvažování.

29.12.2018 12:38

I64m26r11e 92N64o35v68á13k 9520296492297

Ten dobrák, který vymyslel uzavírání smluv přes telefon zadělal na hromadu problémů. Každý z nás kdo se dožije přes 80 si to pěkně užije. Rodiče po pár zkušenostech už mají panický strach z telefonu. Sám jsem slyšel jak na zmateného 81 letého dědu do telefonu nějaký energetický zoufalec řve: "Tak už konečně řekněte ano!"

29.12.2018 10:15

J29a54r86o46m53í42r 57K69r54á46l 4530479554939

Jenomže ono to zas tak jednoduché není. Pokud by to šlo k soudu, těžko by prokazovali úmysl.

29.12.2018 11:31

T18o44m35á57š 51V13e34l79č48o91v19s16k22ý 4253668519928

Já denně uzavřu přes telefon smlouvy za 50-150 000 a je to fajn. Jsem spokojený já i zákazníci. A pokud chtějí odstoupit, zavolají a není problém.

29.12.2018 12:27

I11m39r21e 41N52o95v73á72k 9920436772627

To musíte prodávat hodně levnou elektřinu.

29.12.2018 13:28

M28i72l63o46s70l26a33v 77P94o77d46l93e49s15n93y 6364465294422

Nejedná se o trestní právo. Úmysl se neprokazuje. Prokazuje se pouze vědomost.

29.12.2018 12:40

J12a13r53o51m18í44r 62K65r48á60l 4840579684559

Podvod je trestný čin.

30.12.2018 8:35

Premium

Konzumace jídla několikrát denně je klišé, tvrdí výživový poradce Fořt

Napsal více než dvacet knih o zdravém životním stylu a boji s obezitou. Petr Fořt tvrdí, že žádný obecně platný návod...

Premium

Jak skončila Vémolova pohádka o lvech. Végha přitom zatracoval

V rozlehlé O2 areně vypadal tak malý, když se v kleci bezvládně zhroutil k zemi. V tu chvíli se z Karlose Vémoly jindy...

Premium

Pes celý život čeká na to, až ho někdo sprdne, říká veterinář

Do své ordinace v centru Prahy dochází den co den už 22 let, aby znovu na nohy postavil čtyřnohé domácí mazlíčky. „I...

Najdete na iDNES.cz