Zákazníci, kteří se zúčastnili lednového slevového šílenství v síti hypermarketů Carrefour a odešli zklamáni, se s tím stále nechtějí smířit. Po internetu se šíří e-mail, který vyzývá k odvetné akci. Neznámý iniciátor ji stanovil na měsíční výročí slev, tedy na 3. až 5. února.
"V těchto dnech hojně navštěvujte zmíněné hypermarkety a pilně plňte veškeré vozíky a košíky nejrůznějším zbožím, nejlépe z opačných konců prodejní plochy," uvádí se v e-mailu, který redakci iDNES poslal jeden ze čtenářů.
"Naplněné vozíky a košíky pak na znamení díků firmě Carrefour za lednové povánoční slevy ponechte kdekoliv v prodejně a prodejnu opusťte," dodává ironicky anonymní pisatel.
Zároveň dodává, aby sabotéři tuto činnost několikrát opakovali. Lidé, kteří si chtějí v Carrefouru skutečně nakoupit, se mu mají v inkriminované dny raději vyhnout. Anonym také vyzývá, aby adresáti e-mail rozeslali co největšímu počtu lidí.
Carrefour se bojkotu nebojí
Vedení společnosti Carrefour o plánovaná akci ví. "Dozvěděla jsem se to dnes ráno. Považuji to ale spíše za iniciativu jednotlivce. Smysl celé akce moc nechápu," řekla iDNES mluvčí obchodního řetězce Jana Havlíčková.
Není si vědoma toho, že by zaměstnanci hypermarketu nějak pochybili. "Naši pracovníci se snažili se zákazníky vzniklé problémy řešit a vycházeli jim v maximální míře vstříc. Takže nechápu, proč by tato akce měla být pomstou zaměstnancům," podotkla.
Podle ní se vedení společnosti žádného bojkotu ze strany zákazníků nebojí. "Návštěvnost všech našich hypermarketů je vysoká a neustále roste. Klientela se k nám vrací a nevěřím, že by se tito lidé zapojili do podobné iniciativy. Rozhodně nepůjde o žádnou velkou akci," věří Havlíčková.
Zákazníci by příště měli být chráněni
Města, ve kterých je hypermarket sítě Carrefour, zažila začátkem ledna nákupní šílenství. Obchodní řetězec vyhlásil "výprodej století" a zlevnil některé zboží až o pětadevadesát procent. Masy zákazníků valící se do prodejen dokonce zablokovaly dopravu. - více zde
Prodejce však měl od každého zlevněného výrobku jen několik kusů a ty se rozprodaly během několika minut. Lidé se tak vysněných cen nedočkali. - více zde
Následné kontroly v hypermarketech Carrefour prokázaly, že při velkých výprodejích nakonec zákazníci nenašli ve slevách vše, na co je obchodník lákal svými inzeráty a letáky. - více zde
Od příštího roku už bude obchodníky krotit přísnější zákon a slevy budou zřejmě jen ve vymezených termínech a pouze na zboží, které ještě obchodník umí nabídnout v zákonem stanoveném množství. Lákat zákazníky na posledních šest kousků nějakého výrobku už nepůjde.
E-mail přišel i na úřad
Nevyžádaný e-mail obdržela i Jana Gebauerová z ostravského úřadu práce. "Koluje to tady všude a všichni si z toho dělají legraci. U nás to přišlo všem a podle mě to nemá žádný vážný podtext," řekla iDNES.
Zprávu dostala od svých známých. "Je to řetězová reakce. K akci se ale rozhodně připojit nechystám. Nebyla jsem v hypermarketu během slev a nepůjdu tam ani teď. Neznám ani někoho, kdo by se na základě tohoto e-mailu někam hnal," dodala Gebauerová.
Ačkoli e-mail nebrala vážně, přece anonymní výzvu v jednom smyslu uposlechla. Ze své služební adresy zprávu přeposlala svým jedenácti kolegyním z úřadu práce a na pracovní e-mail jedné úřednice z opavské radnice.
ANKETA
Vadí vám, že úředníci posílají ze služebních adres žertovné e-maily?
DOSLOVNÝ TEXT E-MAILU |
Subject: FW: Sladká pomsta Kerfúru Vážení zákazníci Hypermarketů Carrefour, Toto provozujte po 3 dny, aby se dostalo i na ty, co nemají v týdnu čas a chtějí se zúčastnit v sobotu !!!!!!!! Zároveň upozorněte na tuto akci všechny Vaše známé co si opravdu chtějí nakoupit, aby se v tyto dny Carrefouru zdaleka vyhnuli, anebo se zapojili do této oslavné akce. Tyto oslavy ocení jak vedení Carf., tak zaměstnanci této firmy (hlavně Ti, kteří si těch pár kousků slevněného zboží rozebrali) 3 denní prací při vyklízení opuštěných nákupních vozíků a košíků. Čest jejich práci. Tuto výzvu šiřte a rozmnožujte ať se začátkem února zúčastníme v hojném počtu!!!!!!!!!! |