Mnoho lidí ve spolehlivost vlaků příliš nevěří, železničáři však tvrdí, že se jedná o nejrychlejší cestu, jak se po Praze a jejím okolí pohybovat.
"Například z Radotína se dá do centra vlakem dojet za 17 minut. Autobusy zůstávají často stát na ucpané Strakonické," říká Alois Kašpar z Českých drah, který má na starosti železniční dopravu v Praze a středních Čechách.
Rozvoj pražských a příměstských spojů je považován ze nejpodstatnější změnu, která se v letošní "šarádě" v jízdních řádech promítne. Třeba z Vršovic do Vysočan bude jezdit od pondělí do pátku každých 15 minut nová linka S29.
Ta navíc cestující dopraví od Strančic až na severovýchod metropole. Změny čekají i vůbec nejvytíženější příměstskou linku S1, která vozí do Prahy lidi z Kolína. Dříve patřila k těm nejméně spolehlivým. Teď by měla jezdit každou půlhodinu.
"Její přesnost ovlivňovaly závady na Novém spojení nebo výluky kvůli modernizaci trati v úseku mezi Libní a Běchovicemi," vysvětluje Petr Šťáhlavský z Českých drah.
Může se hoditJízdní řády Nově můžete vyhledávat spojení nejen v autobusové, vlakové a městské hromadné, ale i v letecké dopravě. Vlakové jízdní řády se zároveň rozšířily o databázi výluk Českých drah. |
Změny se dotknou cestujících z Říčan, Kostelce nad Černými lesy a okolí. Některé linky, které dosud zajížděly ke stanici metra Depo Hostivař, budou mít svou konečnou na trase metra C Háje. Tam jsou přesměrovány linky 232, 381, 383 a 387. Jde o 118 plných autobusů denně.