Dal jste někdy žákovi poznámku?
Ano, ale už si nepamatuju, za co byla, poznámky píšu výjimečně.
Co tedy nejvíc funguje, aby vás žáci poslouchali a měl jste u nich autoritu?
Myslím, že mou výhodou je, že jsem muž, u dětí to v některých případech vzbuzuje víc respektu. Jinak se to snažím vybalancovat, aby ke mně měly důvěru, ale nebyl jsem přímo jejich kamarád. Je důležité držet si určité hranice a být pro ně autorita. Základem je být spravedlivý, férový, autentický a mluvit s nimi jako se sobě rovnými. Vzájemný vztah se pak vybuduje přirozeně. Samozřejmě nic z toho není jednoduché, taky se mi stane, že občas zakřičím.
Mrzí mě, že se někdy vzdělávání dělí striktně na dva tábory: klasické a alternativní. I já na běžné státní škole můžu využít spoustu alternativních prvků a vést výuku podle sebe.