Spolupracoval jste se školou v Michiganu, ze které učitelé odcházeli. A ti, kteří tam měli suplovat, se vymlouvali například na nemoc. Škola měla velmi špatnou pověst, ale po vstupu do vašeho programu se z ní podařilo udělat jednu z nejlepších v okrese. Jak se to povedlo?
V dané škole, ale i mnoha podobných trvalo zavedení PBIS metod asi tři až čtyři roky. Díky tomu, že jsme vytvořili plán vzdělávání pedagogů, pravidelně s nimi komunikovali a dávali jim zpětnou vazbu, podařilo se nám vybudovat a nastavit funkční intervence pro žáky.
CO JE METODA PBISJde o soubor metod, s jejichž pomocí poskytuje pracovník dětem prevenci nebo pomáhá zlepšit jejich chování v oblasti vzdělávání, sociální, emoční a také v oblasti chování. Nejznámějším příkladem podstaty metody je přeměna zákazu běhání v pozitivní příkaz. Místo zákazu Neběhej! volí formu Choď pomalu. V Česku se danou metodou zabývá Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání (ČOSIV), která ji testuje na třech školách ve vyloučených lokalitách. |