Příčinou opatření má být skutečnost, že deník nedodržuje smluvní podmínky distribuce titulů v prostorách metra. Jednou z nich je nutnost sešívání vydání. V současnosti běží výpovědní lhůta, uvedl týdeník.
Dopravní podnik vybírá podle ředitele jeho marketingu a komunikace Jana Svobody svoje obchodní partnery podle několika kritérií. "Hlavním je přispívání cestujícím kvalitou informací," sdělil iDNES.cz.
Jednu z dalších podmínek ale podle něj deník dlouhodobě neplnil. I když Svoboda nepotvrdil, že problémem jsou nesešité listy Metra, je tento důvod nejpravděpodobnější. Dopravní podnik určuje tuto podmínku údajně z ekologického důvodu. Úřad nechce, aby se interiér podzemní dráhy zanášel.
Konkurence přibylo
Generální ředitel Metra ČR Martin Konrád považuje celou záležitost za složitější. Detaily ale nezveřejnil. Hlavním cílem je pro něj setrvání deníku v metru. "Věříme, že se s Dopravním podnikem dohodneme," citoval Konráda týdeník. Nyní bude záležet na dalších jednáních.
Týdeník připomněl, že se deník o rozdávání v pražském metru citelně opírá a do letošního jara v tom měl prakticky exkluzivitu. Příchodem konkurence v oblasti deníků zdarma se ovšem prostor v podzemí otevřel i dalším titulům.
Objevily se tam stojany Metropolitního Expresu nakladatelského domu Mafra, zatímco konkurenční deník 24 hodin (Ringier ČR) zůstal před vchodem do metra.