Například na webu czdalnice.cz za desetidenní dálniční známku zaplatíte 470 korun místo oficiální ceny 270 korun. Za roční vinětu místo státem stanovené ceny 2 300 zaplatíte 2 500 korun. Stejné je to i na dalnicka.cz. Právě tady ji koupil před měsícem i řidič Jaroslav Beneš z Českých Budějovic. Odkaz mu vyskočil na internetu jako první. „Až když jsem vyplnil espézetku, zaplatil kartou, došlo mi, že se mi zdá drahá. Stála 2,5 tisíce, o dvě stovky víc. Ponaučení pro příště,“ říká Beneš.
Weby přirážku zdůvodňují často bizarně. Například czdalnice.cz vedle provozních nákladů tvrdí, že zachraňuje přírodu. „Vznikne nám marže, ze které věnujeme 30 procent na výsadbu stromů. To nám umožňuje denně zasadit několik desítek stromů,“ píše web.
„Každá cena dálniční známky zahrnuje manipulační a ekologický poplatek, jehož část je využita k výsadbě stromů. Skrze to kompenzuje Dálnička produkovaný CO2,“ píše na stránkách.