Cyklostezku podél hlavní cesty v Jarošově lemuje doslova les značek, které u každé odbočky z hlavní silnice označují začátek a konec cyklostezky.
"S dětmi to je vážně horor. Učím je, aby dodržovaly předpisy, tak vlastně pořád jenom sesedáme a nasedáme, protože je nemohu nechat jen tak jet, ale musím je naučit, že tady auta mají přednost," vysvětluje Jana Sochorová z Uherského Hradiště, která po cyklostezce jezdí s dětmi k prarodičům.
Sesednout nemusíte, ale auta mají přednost
Značky sice cyklistu nenutí z kola sesednout, ale přednost autům dát musí.
"Cyklostezku protíná několik odboček z hlavní silnice, v takovém případě se cyklista musí dobře přesvědčit, jestli něco nejede. Cyklista na této cyklostezce, když vjíždí na místní komunikaci, přednost před autem nemá," podotkl mluvčí policie Aleš Mergental.
Dospělí si ale mnohdy troufnou jet bez sesedání z kola. "Úsek je přehledný, tak vidím, jestli chce někdo odbočit, jezdím tady pomalu, z kola nesestupuji," řekl například cyklista Radovan Jurák.
"Značkový les" se mu však podobně jako dalším lidem nelíbí. Jestli se jej někdy v budoucnu město zbaví, zatím není jisté. "Značky tam podle současně platné legislativy být musí," krčí rameny vedoucí radničního odboru dopravy Radim Šupka.
K tomu, aby řada značek z cyklostezky zmizela, by se musel změnit zákon. "Upravuje to celá řada předpisů, na toto téma už jsme měli mnoho jednání," dodal Šupka.
Pozveme sem Bártova náměstka, plánuje starosta
Dopravní značení v souvislosti se cyklodopravou bude totiž jednou z dílčích věcí, o kterých se bude mluvit na národní cyklokonferenci. Tu bude město Uherské Hradiště hostit na přelomu května a června.
"Na cyklokonferenci chceme pozvat náměstka ministra dopravy a ukázat mu věci, které nás v cyklodopravě trápí, včetně dopravního značení v Jarošově. O značení pak budeme intenzivně jednat," řekl starosta Uherského Hradiště Květoslav Tichavský.