S opravami letos došlo i na extrémně vytížený Pražský okruh u metra Černý Most, kde se odpojují dálnice na Liberec a na Hradec. Doplňují je i další opravy výpadovek z Prahy na ostatní světové strany.
Další „pasti“ čekají cestou na jih, tedy do Chorvatska. Opravu klíčového Litvínovického mostu v Českých Budějovicích místní označují za největší uzavírku v krajském městě za posledních třicet let. A začtvrté – několik oprav probíhá i v uzlu kolem Brna. Dálnice D1 mezi Brnem a Vyškovem je zúžená o jeden pruh a stejně tak dálnice D2 směrem na Bratislavu.
Práce začínaly už v lednu a během jara přibývalo rozdělaných úseků.
„Na opravu dálnic máme letos deset miliard, loni to bylo o několik desítek milionů méně. Snažíme se dál investovat do sítě silnic. Třeba rychlostní silnice dlouho nebyly opravované tak, jak by si zasloužily,“ říká mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Letos se však sešlo několik nepříznivých okolností z hlediska plynulosti.
Prezident asistenční firmy ÚAMK Oldřich Vaníček si myslí, že by stavbaři mohli postupovat ohleduplněji.
„Na všech uzavírkách mi nejvíc vadí, když na nich nevidím nikoho pracovat. Také vázne koordinace. Třeba u Velkého Meziříčí se loni zároveň opravovala dálnice i silnice, po které šlo dálnici objet,“ říká Vaníček.