Diskuse k článku

Obliba marihuany u mládeže poprvé klesla. Je dostupná, tak láká méně

Přes 42 procent šestnáctiletých českých studentů a učňů kouří marihuanové cigarety nebo je aspoň už párkrát ochutnali. Ve srovnání s jejich vrstevníky v Evropě (v průměru 17 procent) je to stále vysoké číslo. Dobrou zprávou však je, že poprvé od roku 1995 obliba jointů mezi českými teenagery klesla. Klesla i obliba tvrdých drog.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28i35r67o77s35l50a10v 64H68e15r32a60n 6218387411

Tabulka a info, podle tej se ridte a bude lip :-P

http://oi61.tinypic.com/2cwx3yq.jpg

+2/−1
26.8.2014 0:07
Foto

V45l86a51d24i86m25í68r 76V81o20l41k81o 6320522347799

proti emocím spasitelů argumenty neuspějete;-)

0/0
26.8.2014 15:25
Foto

R45a32d64e14k 51P94o97l52i83c48k32ý 6751443541664

Když tady čtu ty diskuze-zejména srovnávání s alkoholem a cigaretami je mi blivno;-€

Není přece nejménší důvod pro legalizaci další drogy a je jedno jestli je méně nebo více nebezpečná.

mělo by se jít postupným omezováním cigaret a alkoholu a snahou by mě být svět bez užíváním drog-povolovat další je nesmysl

0/−8
25.8.2014 15:09

P17e67t45r 62S92u84c10h51ý 1268149484526

Tím chcete říct že nikdy nepijete alkohol? A pokud ano, tak droga, kterou berete Vy je dobrá, ale jiná droga i když méně škodlivá je špatná? Typicky česká povaha - to co dělám já je ok, ale to co dělá někdo jiný je špatné...

+3/−1
25.8.2014 16:25
Foto

R18a57d67e89k 32P86o82l78i36c41k91ý 6191803811104

Ano jsem už přes deset let abstinent a nekuřák

0/0
25.8.2014 16:33
Foto

V28l87a71d83i38m58í43r 96V36o64l45k65o 6430822387789

a zuřivý že?;-D

0/0
26.8.2014 15:15

P14e10t78r 92S14u41c39h74ý 1188549324796

Já mám třeba názor, že alkohol ani marihuana nejsou špatné, ale všeho s mírou. Je rozdíl jestli si dám jointa týdně, nebo když někdo hulí 1g denně - stejně jako s alkoholem - jestli jde někdo jednou týdně do hospody, tak bych ho alkoholikem rozhodně nenazval, pokud někdo pije každý den, tak už je to něco jiného

0/0
27.8.2014 9:58

H34o88n18z31a 11R75o28č68e26k 3845599803342

To není česká povaha, to je buranství, ignorance a nevědomost.

+2/−1
25.8.2014 23:15

H29o19n55z34a 60R27o43č69e96k 3195799123772

Každej si za svoje zdraví může sám. Omezovat a zakazovat cokoliv - s tím nesouhlasím. Závislý nejsem na ničem, ale svoboda volby - o to tu jde. A navíc tráva není jen o hulení, ale je to především léčivá rostlina. Zakazování pěstování konopí je podle mě krok z5. Znám hodně lidí, kterým to pomáhá(včetně mě), jen pokud vám aktivní imbecil v uniformě nezreje záhonek.

+3/−1
25.8.2014 16:49
Foto

R98a49d94e67k 52P97o83l35i52c13k84ý 6201763351604

Pokud do vás napálí nějaký "hulič" tak budete mít zničené zdraví a sám si za to nebudete moci.

Pokud jdou na následky drog peníze i z vašich daní tak to zase omezuje vás i když nedrogujete.

0/−2
25.8.2014 19:04

R37u12d85o40l62f 18H53r60a15d54i97l 9970973287176

Pokud to do Vás napálí hulič, píšete Vy.Ale za volant to přece nepatří.Mimochodem bourají i střízlivý.

Pokud jdou na následky drog peníze atd. jak opět píšete.Tady pletete už do toho tvrdé drogy.

Opět si to malujete podle svého.

Pane Vy argumentujete samýma výmyslama a hledáte argumenty klamáním.

Víte co se říká? Já Vám to řeknu: kdyby byly v řit... ryby nebylo by třeba rymníka.

Já bych Vám řekl asi toto: RADĚJI NECHOĎTE VEN, CO KDYBY JSTE UPAD.

Proberte se už s toho strašení jiných, stejně Vám to pomáhá dočasně a pak

se to na Vás může sesypat.Co kdo zasévá to i sklízí.Když ne hned, jednou určitě.

+2/−1
25.8.2014 22:21

R54u48d34o90l95f 26H90r26a44d64i22l 9800313357306

Samozřejmě že se dá žít bez alkoholu,marihuany či kouření.To máte pravdu.

Ale strašit nesmyslama že jim to vnutíte je slabost nad slabostí.

Ale to je téma úplně jinde.

+1/−1
25.8.2014 22:32

H80o56n42z33a 92R71o57č51e98k 3915689863852

Toho pána se asi baví hádat i přes to, že konopí a problematice kolem téhle rostlince ví absolutní nic. :) ..

+1/−1
25.8.2014 22:49
Foto

R23a91d91e38k 36P54o15l65i12c31k85ý 6361453161684

Pane Hradile

Počet bourajících střízlivých je podstatně menší než počrt bourajících po požití alkoholu, marihuany....

Naopak výmysly argumentují zastánci legalizace drog včetně marihuany.

Pokud chcete legalizovat konopí proč né rovno kokain nebo heroin?

Není nejmenší důvod k tomu proč legalizovat další drogu!!

0/0
26.8.2014 7:04

P49e45t72r 88S47u34c33h72ý 1778269714746

Vy máte nějaké výsledky kolik lidí po marihuaně bouralo?? Můj otec je policajt, a zhuleného řidiče co boural potkal jen jednou ( a i to byl jen škrábanec na parkovišti). Ti co bourají pod vlivem, tak v 95% je to alkohol a pervitin ( ty totiž zkresluji vnímáni )

+1/0
26.8.2014 8:58
Foto

R31a54d61e43k 53P26o97l56i56c77k98ý 6881383951924

Marihuana zkresluje vnímání taky.

Pokud by se povolila pak těch zhulených šoférů značně přibude

0/0
26.8.2014 9:00

P36e51t75r 30S70u84c30h15ý 1918329284506

Jenže zhulený řidič řídí s rozmyslem, sám s tím mám z minulosti pár zkušeností, a po trávě jste spíše hrozně klidný, a když se například ve městě podívám na tachometr, tak zjistím že jedu třeba 40km/h - a popravdě za střízliva rychlostní limity moc nedodržuji - po marihuaně jsem jel pomalu a ani jsem neměl potřebu jet rychleji. Ale zase ..... když se někdo zhulí poprvé nebo po páté, tak to rozhodně není dobrý nápad, je k tomu potřeba aby člověk přesně věděl jak to na něj působí. V neposlední řadě je velmi důležité jet v autě sám, nebo aby na vás ostatní nemluvili - pokud vás řízení aspoň trochu baví, tak se 100% soustředíte na cestu.

0/0
27.8.2014 10:04

P23e33t53r 67S14u62c75h87ý 1938379104416

P.S. teď už jsem po marihuaně několik roků neřídil a ani řídit nebudu - psal jsem to spíše proto, že ve srovnání s alkoholem (který vás nabádá k agresivní jízdě) je marihuana za volantem bezpečnější, to ale neznamená že je to vpořádku (například je třeba dávat větší pozor na semafory). 

Takže ve výsledku si myslím, že marihuana za volantem je špatná, ale pořád podstatně bezpečnější než alkohol.

0/0
27.8.2014 10:08

R74u12d62o52l50f 88H25r21a47d44i94l 9750843897296

Pán Petr neodpoví na otázku.Vyhýbá se jelikož je to lhář.Raďěji bude lhát než by prohrál.

Není sebekrytický.Jeho drogou je lhaní.Pozor na něj.;-D

0/0
26.8.2014 11:15

R97u10d83o76l22f 47H33r75a37d15i64l 9740443707916

Opravuji.

Chtěl jsem napsat Pan Radek Polický

0/0
26.8.2014 13:26

H39o60n63z81a 91R69o53č55e13k 3395789773612

Že to do mě napálí nějaký hulič je daleko menší pravděpodobnost, než že to do mě napálí alkoholik. Očividně o účincích marihuany a problematice kolem ní víte tolik co se vejde do jedné reportáže TV Nova. Pod vlivem čehokoliv se za volant nesedá a kdo to nechápe je prostě hovado, aneb "Sraz mi dítě a uříznu ti hlavu i kdyby jsi byl střízlivej". Peníze na následky drog jdou možná z mých daní, ale pochybuji, že by většina šla na následky marihuany. Spíš se platí následky tvrdých drog, ale to už je uplně něco jiného. Navíc daňovou politiku je zbytečné řešit, protože daně se platí a daně se budou platit dál a do čeho ty peníze jdou vy neovlivníte. Pochybuji, že by legalizace marihuany zvedla daně - naprostá blbost, takže plácat cokoliv daních v téhle diskuzi je absolutní nesmysl. Vaše argumenty v téhle diskuzi jsou naprostý nesmysl, co nemá hlavu ani patu. Chápu jste abstinent, co by nejradši zakázal uplně všechno. V pořádku je to váš problém a váš názor - omezujte se sám, hlídejte si svoje zdraví je přece vaše, ale nediktujte ostatním lidem co můžou a co ne, protože zdraví ostatních lidí vám může být u konečníku a vaše starost to opravdu není. Nikdy jste neměl možnost vyzkoušet léčivé účinky konopí plivete tu špínu.

+3/0
25.8.2014 23:08
Foto

R96a22d15e32k 19P85o90l96i73c38k10ý 6561963881244

Ano je menší pravděpodobnost, protože i díky zákazu marihuany je huličů podstatně méně než alkoholiků.

Dańovou politiku je třeba řešit a dá se ovlivnit-slyšel jste slovo  VOLBY.

legalizace marihuany by zvedla náklady státu-tudíž by se o tyto náklady zvýšil státní dluh

Nechci  vše zakazovat, ale rozhodně nechci legalizovat drogy-pokud by se stejná energie věnovala jiným bylinám nepochybně by se našlo dost alternativ ke konopí-to aůe nené pro fe´táky zajímavé.

Ostatně nikdy jsem netvrdil, že by se měli kriminalizovat uživatelé konopí ze zdravotních důvodů-je rozdíl ale toto užití tolerovat a povolit obecně marihuanu.

A pletete se zdravotní stav populace má podstatný význam pro výkon ekonomiky a celkovému hospodářství státu-proto musí zajímat všechny

0/−1
26.8.2014 7:15

R28u74d60o19l55f 71H10r33a83d54i39l 9650263177236

Vám bych doporučil nečíst. Ale vy jste silně návyková osoba která čte to co jí vadí.

I když je Vám až s toho blivno.:-)

+1/−1
25.8.2014 17:11
Foto

R32a66d43e93k 95P59o53l66i62c38k48ý 6811523681654

Prvně musíte text přečíst než zjistíte co obsahuje

0/0
25.8.2014 19:02

R18u62d69o95l57f 24H25r60a12d11i86l 9650433317846

Když myslíte. Ja si to nemyslím. Ať je ale po Vašem.

+1/0
25.8.2014 19:41
Foto

R11a45d67e17k 22P91o42l74i32c79k34ý 6771103651884

To jste fakt borec když víte co je v textu dříve než ho přečtete;-D;-D;-D

0/0
25.8.2014 19:45

R19u70d84o12l11f 69H10r18a53d53i35l 9180293777456

A to jsem napsal já že jsem ho nečetl nebo Vy?

Vy jste mi ale dobrej.

+1/−1
25.8.2014 20:03

R56u51d78o95l94f 26H96r50a33d96i10l 9500773627826

Jo kdyby Jste napsal že jsem Vám nerozuměl a v čem tak to by bylo něco jiného.Ale psát že nečtu a reaguji je dost napadající ale nic to neřeší.Nemyslíte?

+1/−1
25.8.2014 20:10
Foto

R91a44d35e34k 11P31o76l33i60c10k98ý 6431973171144

Zkuste si přečíst vlákno a pamatovat co píšete

já: psal, že je mi blivno když to čtu

vy:  že doporučujete nečíst

Já: že prvně to musím přečíst abych věděl co tam je

vy: že si to nemyslíte / že je nutné to přečíst abyste věděl co je tam psáno/

0/0
25.8.2014 20:35

R47u88d48o24l59f 55H42r52a23d19i22l 9750683157596

Jistě.Psal jsem že pokud je někomu tedy Vám blivno ze čtení tak je lépe nečíst a je mu líp.Co je na tom tak zlé.

A  pak jsem reagoval na to že mě píšete že prvně musím text přečíst než zjistím co obsahuje a to tímto: Když myslíte.Já si to nemyslím.

Nepsal jsem tedy že není nutné si to napřed přečíst abych věděl co tam je.Tady si opět vymýšlíte.

Asi jsem to měl psát polopatě.Aby jste to pochopil.Asi takto.

Takhle: Když myslíte Vy že jsem nečetl text, tak ale já si to nemyslím jelikož vím že jsem ho četl a reaguji naň.;-D;-D;-D

Důkazem je snad to slůvko "blivno" jinak bych o něm nemohl psát.

A dobrou noc.:-)

+2/0
25.8.2014 21:21
Foto

R45a12d17e13k 75P72o34l37i42c19k32ý 6501573281704

takže nechápete psaný text a nepamatujete si co píšete-to je pak těžko o něčem diskutovat

0/0
25.8.2014 21:27

R65u95d50o88l98f 91H45r39a73d44i77l 9840793917576

Vy zase čtete muj text tak jak si ho potom zkomolíte podle sebe.

Ale to je už Váš problém že opisujete můj text podle sebe, svých myšlenek.

+1/0
25.8.2014 21:30

R17u67d20o83l40f 93H82r61a15d95i44l 9230753887326

Ale chápu to jelikož tady nejde zkopírovat příspěvek aby byl originál.

Pak dochází ke komolení vět.;-D

+1/0
25.8.2014 21:35

M23i32r30o71s60l92a14v 13H18e19r56a12n 6258667451

Tady je tabulka, ta jasne rika jak to je a nemusite to resit:

http://oi61.tinypic.com/2cwx3yq.jpg

:-)

+1/0
26.8.2014 0:06
Foto

R97a89d59e57k 39P40o92l49i60c59k80ý 6651563151464

Ta tabulka neřeší vůbec nic a nemá souvislost s mým příspěvkem.

0/0
26.8.2014 6:58

P86e49t93r 59S68u87c61h66ý 1688379444176

pro toho kdo nechce vidět neřeší .....

0/0
26.8.2014 9:02
Foto

R27a79d37e85k 73P15o12l80i76c76k76ý 6981723641924

1/Tabulka uvádí letální dávku-nijak neřeší změny chování

2/ není důvod povolovat nějaké drogy jen proto, že jsou méně smrtelné než ty už povolené-správná cesta je postupně omezit i ty povolené

0/0
26.8.2014 9:06

P89e78t20r 42S53u32c51h62ý 1518659384276

Vy jste měl možnost si vybrat jestli budete pít, kouřit cigarety, popř marihuanu, a vybral jste si. Neberte tedy stejnou možnost si vybrat jiným lidem.

0/0
26.8.2014 9:12
Foto

R51a48d30e70k 95P72o70l64i15c53k42ý 6101373691404

Moje rozhodnutí nikomu nezpůsobí problém.

Rozhodnutí pít, kouřit, hulit působí problémy i okolí-není to normální stav

0/0
26.8.2014 11:45

P41e83t67r 26S81u90c87h88ý 1118759474646

Jaké problémy pro okolí prosimvás? Jestli je někdo po alkoholu agresivní a dělá bordel, tak je na policii aby ho pokutovala (zákony na to jsou). 

Jinak můžu stejně tak říct, že já nebudu jezdit autem, a budu si stěžovat na to, že ti kteří jim jezdí mi způsobují zdravotní problémy kvůli emisím .......Na zastávce ani v restauraci bych si cigaretu nezapálil, ale do toho co dělám v soukromí nikomu nic není a nenechám si cokoli od kohokoli zakazovat.

0/0
27.8.2014 10:11

P95e83t35r 15S44u21c63h46ý 1528599354376

Pane Radku Polický,

jak tak čtu vaše příspěvky, tak se nemůžu ubránit tomu, že máte velmi sobecké názory, ono prosazovat myšlenku "já to nedělám, tak to zakážeme všem (alkohol, tráva nikotin) mi přijde hodne sobecké. Co takhle třeba Svoboda rozhodování? Vy jste měl  možnost si vybrat a vybral jste si, proč tuto možnost jiným odepíráte?

+1/0
26.8.2014 9:06

R77u11d68o30l28f 24H15r88a20d31i23l 9910203337536

Kdyby jen sobecké.Pán totiž umí i lhát.Takže je zbytečné se bavit se lhářem.Ono ho to totiž baví a žije v tom.

Lépe ho ignorovat a dát mu čas na sebezdokonalení.:-)

0/0
26.8.2014 10:57
Foto

R58a34d66e39k 81P16o70l94i27c49k57ý 6581733321344

Moje volba nikoho negativně neovlivní.

Volba pít, kouřit,  hulit, drogovat....ovlivní i ty kdo se pro ni nerozhodli

V tom je podstatný rozdíl!!

0/0
26.8.2014 11:48
Foto

V28l77a46d25i66m55í63r 20V86o42l55k28o 6500892937249

není naopak nejmenší důvod se smolit do něčeho, po čem je ostatním houby s octem.

Pokud si někdo na balkóně vypěstuje kytku a sám jí spotřebuje, je po tom každýmu houby. Určitá regulace distribuce, možná je (byť i tam je to k diskusi)

+1/0
26.8.2014 15:15

R82u30d29o52l22f 97H11r11a70d48i28l 9610583337956

Kdyby zlegalizovaly marihuanu tak mladí si ji budou pěstovat, vemou kšefty tabákovým výrobcům a stát na to doplatí až vymřou ti závisláci na nikotinu.Nějaké vysoké zdanění by asi nefungovalo.Jedině že by nutily marihuanu kupovat ale ne pěstovat doma.

+2/−1
25.8.2014 12:22

M65a41r61t56i90n 66K91ř55í17ž 9423662200747

Marihuana sice asi není tolik návyková, jako nikotin, ale její dlouhodobé účinky na intelekt jsou podle mě devastující - alespoň toto jsem vypozoroval na nejednom "huličovi".

+4/0
25.8.2014 11:40

P71a28v38e49l 97N97o66v63á59k 7492149986349

Zalezi jak se huli... stejne devastujici (ne li vic) je alkohol... 

u oboji plati "vseho s mirou"

+6/−1
25.8.2014 11:44

M33a27r65t53i91n 70K68ř79í95ž 9943532330627

To je samozřejmě pravda, ale například u nikotinu jsem toto nikdy nepozoroval - čímž se samozřejmě nechci zastávat kouření, je to jeden z nejodpornějších zlozvyků, které existují.

+1/−1
25.8.2014 11:46

P62e36t38r 61S60v66o90b67o43d59a 7722551424

Ale tohle neni prece o tom ze najdete jeden parametr a porovnate s jednim parametrem neceho jineho. Muzu treba rict ze marihuana je mnohem skodlivejsi nez bezne chlorovana voda ale bez souvislosti je tento vyrok k nicemu.

Jde o to ze tu jsou jine legalni drogy a ty jsou na tom vseobecne velmi podobne neli hure nez marihuana. Koureni je navykovejsi, alkohol za urcitych okolnosti mnohem vic devastujici. Oboje nici fyzicke a dusevni zdravi velmi efektivne a casto lepe nez marihuana. Kdyz do toho pridate volne prodejnou chemii, chemii na predpis a chemii v jidle a piti tak je proste az usmevne kdyz protidrogove utvary a politici broji proti marihuane. Je tu proste okolo nas mnohem vic jedu ktere nas zabiji a ovlivnuji a vsechny jsou mnohem vic rozsirene a lepe dostupne nez marihuana.

Ale mluvi se v 99% o marihuane protoze je to dobre uchopitelne politicke tema a lide vedi o cem je rec.

+3/−2
25.8.2014 11:57

J30a82n 97N67o73v97á96k 9519626911302

Znám lidi co slusně hulí desitky let a pali jim to porad nadprumerne i lidi co si nedaj ani pivo a nekourí a jsou kazdym dnem blbejší ;-D;-) myslím ze je to spís zivotním stylem a ochotou namahat se myslenim kazdopadne to nevim o nikom na kom by to nechalo nejaky nasledky - za to zničenejch alkoholiku uz sem videl dost a ty se z toho uz nevylizou pac jim uz skutečne chybi kus mozku.:-)

+5/−1
25.8.2014 12:02

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Najdete na iDNES.cz