Časopis Yellow, který vycházel od roku 2004, podle firmy patřil k nejrychleji rostoucím časopisům životního stylu.
"Úspěšný byl i u čtenářek. Průměrný prodaný náklad za letošní rok je 55 080 výtisků. Přesto je pro inzerenty okrajový," stojí v tiskové zprávě.
Podle statistiky Unie vydavatelů Yellow letos do konce května utržil za reklamu 16,112 milionu korun. Ve srovnání s ostatními časopisy vydavatelství - jako je například Maxim či Marianne - to je nejméně.
Podle koordinátora Unie vydavatelů Jana Pochmana je však důvod zrušení časopisu ještě jinde. "Yellow byl podobným časopisem z hlediska cílové skupiny a formy, jako je titul Joy konkurenčního vydavatelství Burda Praha, což přispělo k jeho zániku," míní Pochman.
Ovšem i vydavatelství Burda Praha nedávno zastavilo jeden ze svých časopisů. Byl jím Šťastný Jim, který vycházel osm let. Důvodem byl podle Pochmana pokles nákladu a také inzerce.
Vydavatelství Hachette Filipacchi 2000 už dříve letos ukončilo vydávání měsíčníku Premiere, který čtenářům přinášel informace o filmech. Ve velmi osekané verzi pokračuje pouze na internetu.