Nebezpečná je podle Bublana především možnost zneužití malých letadel teroristy. Mohli by je využít například k sebevražednému náletu na strategické objekty.
Ministr vnitra by si proto přál, aby zpravodajské služby měly přehled o tom, kdo si zaplatil osvědčení na sportovního pilota a zda jsou mezi zájemci cizinci. Stát však nebude po leteckých školách vyžadovat vyčerpávající seznamy všech klientů, podotkl.
Bublan s projektem lepšího zabezpečení již malá letiště seznámil a setkal se prý zatím se vstřícnou reakcí.
S oplocením letišť ale nesouhlasí prezident Aeroklubu České republiky Jiří Kebrle. Podle něj by ploty znamenaly spíše nebezpečí pro přistávající větroně nebo parašutisty.
"Jakékoliv oplocení nezabrání teroristovi, který bude chtít zneužít letadlo," uvedl Kebrle a doplnil, že jsou jednoduší cesty k teroristickému útoku než zneužití sportovního letadla.
Ploty jsou podle Kobrleho vybudovány kolem velkých letišť kvůli tomu, aby zabránily v přístupu zvěře na přistávací dráhu. "Oplocují se rychlostní dráhy, nebudete oplocovat koleje s lokálkou," uvedl Kobrle.
Česká republika měla podle seznamu na internetových stránkách ministerstva dopravy 90 letišť, z toho sedm vojenských. V databázi českých letišť jich je však uvedeno 156 včetně soukromých.
S návrhem opatření, jak zabezpečit ochranu a neprostupnost určitých částí mezinárodních letišť kvůli hrozbě terorismu, souhlasila Bezpečnostní rada státu už loni v lednu.
Opatření se týkala všech činností souvisejících s odbavováním cestujících, s úklidem letadel, prostor pro cestující a se všemi službami, které souvisí s provozem na letišti a v letadlech.