Zpravodajský server Euro.cz uvedl, že je zaměstnaný u Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Tedy společnosti, kterou ovládá ministerstvo dopravy.
V době, kdy Adam Řebíček do SŽDC nastoupil, přitom vládl na ministerstvu dopravy jeho bratr Aleš Řebíček.
"Adam Řebíček pracuje u SŽDC v oddělení analýz. Jako obyčejný referent," uvedl šéf SŽDC Jan Komárek, který čeká na výsledek policejního vyšetřování, případně soudního líčení s Řebíčkem. Poté rozhodne o jeho budoucnosti ve firmě.
Kariéra Adama Řebíčka ve státní správě je téměř pohádková. Během krátké doby se vypracoval z řadového teplického detektiva na významného zaměstnance státního gigantu ČEZ. Nakonec skončil jako referent u železniční dopravní cesty.
Adam Řebíček začal být úspěšný ve státní správě v době, kdy v ODS strmě stoupala hvězda jeho bratra – Aleše Řebíčka, který se stal v září 2006 ministrem dopravy.
"Smiřte se s tím, že lidé mají své kariéry a není vše na světě výsledkem toho, že někdo někomu zavolá," odmítal Aleš Řebíček, že by bratrovi do státních firem pomáhal. Přesto byl nakonec nucen kvůli bratrově raketové kariéře skončit v politice.
Adam Řebíček čelí obvinění z braní úplatků a zneužívání pravomoci veřejného činitele. Vypovídá proti němu podnikatel Michael Bartes, který tvrdí, že od roku 2006 zaplatil Řebíčkovi a jeho kolegům z teplické kriminálky zhruba tři miliony korun.
Všechno podle Bartese začalo tím, že za ním přišli policisté Adam Řebíček, Roman Majerník a Radek Turišin. Oznámili mu prý, že jej vyšetřují pro zpronevěru. "A buď že dám dvě stě tisíc, nebo jsem skončil," popsal Bartes.
A tak platil. Schůzky s policisty si však tajně nahrával. A právě zvukové záznamy nyní slouží jako jeden z důkazů.