Co Bendu tak rozzlobilo? Bárta v Otázkách Václava Moravce zčistajasna prohlásil: "V Ústeckém kraji se mně podřízení smějí v tom, že management Ředitelství silnic a dálnic řídí Oulický s Bendou, což jsou slavní kmotři ODS a sociální demokracie, a nikoli ministr dopravy."
Benda dal na ministra dopravy trestní oznámení pro pomluvu a pro křivé obvinění. Do konce týdne chce podat i občanskoprávní žalobu a bude chtít po Bártovi omluvu a milionové odškodné. Peníze, které vysoudí, chce potom věnovat Ředitelství silnic a dálnic na dostavbu dálnice D8, silnice R7 nebo opravu komunikací v Ústeckém kraji, které podle Bendy trpí nesystémovou a chaotickou prací ministra dopravy.
"Byl jsem zvyklý snášet ledaco, ale toto je za hranicí jakéhokoli chování," prohlásil Benda. Dodal, že ministrova slova se dotýkají nejen jeho osobně, ale i jeho rodiny.
"Pan ministr v živém vysílání nejsledovanějšího politického pořadu v naší zemi očernil mé jméno smyšlenými tvrzeními, která nepodložil ani náznakem reálného argumentu či důkazu," uvedl později Benda v tiskové zprávě.
Bárta v televizi prohlásil, že určitý manažer Ředitelství silnic a dálnic, kterého nejmenoval, má od obou - Petra Bendy i Patrika Oulického - určité výhody a zároveň kryje kroky jisté stavební společnosti.
"Jsou to velmi závažné indicie, které je zapotřebí vyšetřit, nicméně já bohužel nejsem v situaci, abych dokázal jaksi říci, že toto vše kupříkladu není jenom hloupá shoda okolností," bral potom mírnou zpátečku Bárta.
O kterého manažera jde, o jaké výhody a o kterou stavební společnost, to nechtěl ministr zveřejnit ani v pondělí. Chystá se to udělat až později.
Jen iDNES.cz vzkázal, že se těší do soudní síně, kde se potká s Bendou. Toho čeká docela perný týden. Kromě sporu s Bártou bude muset v sobotu hájit funkci krajského šéfa na konferenci v Jirkově u Chomutova.
Benda i vlivný podnikatel Patrik Oulický popírají, že by měli možnost ovlivňovat severočeské zakázky Ředitelství silnic a dálnic. Česká televize uvedla, že má k dispozici dokumenty, z nichž vyplývá, že Oulický je spoluvlastníkem společnosti Energetické a dopravní stavby.
Ta se podílí na stavbách za skoro 2,5 miliardy korun - rozšíření silnice R7 na Chomutovsku a stavby protipovodňové vany v Ústí nad Labem. "My jsme připravovali pouze technické podklady tenkrát s Viamontem. Já jsem nebyl v té době akcionářem, společnost EDS jsem koupil až následně," prohlásil Oulický.