Možnost koupit si jízdenku na MHD prostřednictvím SMS totiž využívá čím dál tím víc cestujících.
Auditoři ze společnosti KPMG přesto dopravci navrhli zrušení SMS jízdenek. "Zdá se, že se jedná o nejdražší prodejní kanál, prostřednictvím něhož Dopravní podnik prodává jízdenky," napsali. Navíc podotkli, že by dopravce měl zajistit, aby jeho náklady na tuto službu odpovídaly tržním sazbám.
Smlouvy na SMS jízdenky jsou od začátku problematické. V roce 2008 byly totiž uzavřeny na deset let tak, že provozovatel služby, firma Erika, mohl prodloužit jejich platnost o dalších deset let, i kdyby s tím Dopravní podnik nesouhlasil. To už se však změnilo (více čtěte zde).
"Určitě neuvažujeme o zrušení SMS jízdenek. Stále roste jejich objem a zájem cestujících. Navíc se již podařilo uzavřít dodatek s firmou Erika, který zásadně mění kontroverzní opci na deset let. Vyjednali jsme zkrácení na pět let s možností výpovědi," řekl generální ředitel Dopravního podniku Milan Křístek.
Podle něj podnik zároveň požádal společnost Erika, aby zahájila jednání s operátory. "Žádáme zohlednění konkurenčních nabídek na trhu s cílem snížit ceny," dodal k tomu.