Hrochovi, který sám skončil s četnými zraněními v nemocnici, hrozí tři až deset let ve vězení. "Budu muset přijmout trest, není jiná možnost," říká. - rozhovor s řidičem čtěte zde
Advokáti oslovení redakcí iDNES.cz se shodují, že bez znalosti soudního spisu jsou jejich úvahy čistě teoretické a že Hrochova obhajoba bude velmi obtížná.
Richard Novák (obhájce např. Barbory Škrlové):
"Nejsem seznámen se spisem, ale obecně by musela být nějaká okolnost na straně řidiče nebo nějaká vnější příčina nehody. Určitá cesta by se otevřela, pokud by se prokázalo horší zabezpečení oné linky - to je ale hrubě hypotetická úvaha."
Jiří Teryngel (advokát komplice zloděje Františka Procházky):
"Mám o případu informace jen z médií. Z toho, co jsem zaslechl, by možná mohl řidič stavět na tom, že bylo zvykem, že si na lince tramvaje dávaly přednost. Trestný čin obecného ohrožení, to je ale velmi široký záběr a vyjádřit se dá jen obtížně. Také půjde o to, jak byl provoz na lince zajištěn dopravcem."
Tomáš Sokol (mj. obhájce Bohumila Kulínského a Tomáše Pitra):
"Nedá se pouštět do spekulací. Existují předpisy a je nutno rozhodnout, zda je porušil a jak. Vztah jeho jednání k předpisům je v tomto případě kritický."
Klára Slámová (advokátka např. Jiřího Kajínka):
"Myslím, že řidič bude ´hrát´ spíš o výši trestu, měl by prokázat, že je mu líto toho, co se stalo. Aby se trestu vyhnul úplně, tak by musela být v jeho případě vyloučena i nevědomá nedbalost - tedy že nevěděl a ani vědět nemohl, co může způsobit."
Josef Lžičař (obhájce např. katarského prince Sáního):
"Jeho obrana bude nesmírně složitá. Řidič je na tom z hlediska trestněprávní odpovědnosti obecně špatně, nároky na předvídavost téměř hraničí s jasnovidectvím. Hroch ale vyvinul veškeré úsilí, aby tramvaj zastavil, nevyskočil. To by mohla být výrazně polehčující okolnost."