„Sorry jako! Můj první oficiální merch je právě v prodeji. Mrkněte na něj a napište mi, jak se vám líbí. A nezapomeňte mě označovat, až vám dorazí domů,“ napsal Andrej Babiš v sobotu na Facebooku.
E-shop nabízí širokou škálu produktů, ať už s motivem „Sorry jako“, Babišovým monogramem nebo třeba nápisem „lowkey alpha“.
Staršímu čtenáři to asi nic neřekne, generace Z slovo „lowkey“ zná dobře. Používá jej ve smyslu „tak trochu, lehce“. „Alpha“ pak odkazuje k alfa samci. Za touto proměnou image Babiše není nic jiného než snaha přilákat nejmladší voličskou skupinu.
Hřib je Hřibidi, Babiš rázem lowkey alpha. Jak strany cílí na 400 tisíc prvovoličů![]() |
Merch navazuje na stejnojmenný podcast Sorry jako, který Babiš moderuje společně s Karlem Havlíčkem a v němž reaguje na aktuální politické dění.
Spojení „sorry jako“ použil Babiš, když v roce 2017 reagoval na otázky reportérů České televize, když po něm chtěli vysvětlit jeho příjmy. „A proč bych já vám měl sdělovat všechny moje příjmy. Sorry jako...“ zněla přesně odpověď tehdejšího ministra financí.
Obrat se velmi rychle stal obsahem řady vtipů, objevuje se i v mnoha obrázcích kolujících po sociálních sítích. V posledních dnech zároveň patří mezi nejčastěji vyhledávané fráze na českém internetu.