náhledy
Na palubě je nově i vyvíječ kyslíku, odpadá tedy například tlakování kyslíku před letem. L-39NG má též posilovač křidélek, snižující síly v řízení letounu.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Na palubě je nově i vyvíječ kyslíku, odpadá tedy například tlakování kyslíku před letem. L-39NG má též posilovač křidélek, snižující síly v řízení letounu.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Na palubě je nově i vyvíječ kyslíku, odpadá tedy například tlakování kyslíku před letem. L-39NG má též posilovač křidélek, snižující síly v řízení letounu.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Změny zaznamenal celý palivový systém. V křídle je integrovaná nádrž. Plnění paliva je skrze centrální bod a je kontrolováno digitálně.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Díky integrovanému monitorovacího systému dokáže palubní počítač identifikovat případné závady.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Díky integrovanému monitorovacího systému dokáže palubní počítač identifikovat případné závady.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Původní L-39 se startovala za pomoci generátoru Safír, což byl malý proudový motor. Nový stroj má elektrické startování.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
L-39NG (NG jako „new generation“) nese jasný rukopis konstruktéra Jana Vlčka, který stál za zrodem světově proslulých stojů L-39 Albatros.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Náběhová hrana křídel je testována na náraz tzv. dvoulibráka, tedy ptáka o váze dvou liber (0,91 kg, pozn. red.) při rychlosti 650 km/h.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
„Engéčko“ o zhruba 120 kg lehčí než původní L-39, ale životnost draku vzrostla z původních 5 000 hodin na 15 000 hodin.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Proudový motor Williams FJ44-4M americké výroby je pohonnou jednotkou, ověřenou léty fungování v malých obchodních letadlech. „M“ v jeho označení odkazuje na vojenskou verzi.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Původní L-39 se startovala za pomoci generátoru Safír, což byl malý proudový motor. Nový stroj má elektrické startování.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Ředitel LOM Praha Jiří Protiva (vpravo) a prezident Aero Vodochody Viktor Sotona (vlevo) u výrobní linky nových letounů.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Prvním „engečkem“ pro LOM Praha bude č. 7029. Podepsali ho ředitel LOM Praha Jiří Protiva (vlevo) a prezident Aero Vodochody Viktor Sotona (vpravo).
Autor: Jakub Stadler, MAFRA