Diskuse k článku

Na zámku Valtice někdo zničil desítky obrazů, zjistil Vladimír Franz

Břeclavská policie vyšetřuje nenávratné poškození několika desítek děl nejznámějších současných českých výtvarníků uložených na zámku Valtice. Přišel na to prezidentský kandidát Vladimír Franz, když si chtěl ve Valticích v pátek vyzvednout svůj obraz "Madona nesená mravenci".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V43l33a77s15t70i48m37i86l 63H26a45l14b24i46c91h 8593395956438

Humbuk pro pár kýčů.

+2/−1
11.3.2014 8:50

J43a69n10a 95N25o41v73á67k71o95v76á 5893583698855

Madona nesená mravenci byla taky poničena? tak to je ztráta pro celý kulturní svět ;-D

+7/−1
10.3.2014 19:15

R52e82n54a98t39a 17H29a56v29l27í10č88k91o57v29á 3969846823255

Z fotogalerie jasně vyplývá, jak "hodnotná" to byla díla! I děti v mateřince malují hezčí obrázky a netrvají na tom, aby se nazývaly uměním!

+4/−3
10.3.2014 17:06

J75a48k72u32b 80Z89e39m73á69n25e67k 2494553551538

Můžu se zeptat, proč se neživíte moderním uměním, když i Vaše děti zvládnou hezčí dílo?

+1/−2
10.3.2014 18:17

J59a49n 76S84t95a14r35ý 5509531765969

tož podíval jsem se a ? No žádná škoda.:-P

+6/−2
10.3.2014 16:57

J40o84s74e23f 76V78a14l74a 9540203133193

jestli to neni tim, ze umeni je neco, co se neda uchopit. Ja (podtrhuji, ze ja OSOBNE) nepovazuji za umelecka dila ta, ktera mne nedokazou oslovit. Proste jestlize se podivam na Banksyho, tak vidim opravdu nejaky pribeh nebo glosu, a podivam-li se na bezna sprejerska umelecka dila, tak vetsinou prevazujui typicka pismena F, U, C,a K jako vyraz "cool" produkce.. Obavam se, ze v malirstvi nebo v umeleckych objektech je ten samy problem. A jenom bych rad dodal. ze vyjadreni umelce o cene a kvalite jeho umeleckeho dila pro mne neni kriterium verohodnosti, ma to pouze stejnou orientacni hodnotu jako prodavacem vyslovena cena perskeho koberce na orientalnim trhu - muze to byt stejne drahy original i treba falzifikat minimalni ceny,

+1/0
10.3.2014 15:41
Foto

A31d27a49m 77B54e85r14n59a60r42d 3464137683576

Jestli tam byl i obraz od F.R.Čecha, jak koukají zviřátka pani hajné na předel tak je to hodně smutné.

+5/0
10.3.2014 15:02

S18t97á28ň71a 22K31o78m14o92r97o87u94s11o90v69á 3515793987499

anebo "zvířátka ji hledají" - ale Ringo si své obrazy hlídá ;-D

+2/0
10.3.2014 18:30

M45i66c62h78a64l 56S94e66d71m47í78k 3519385196171

Vyjádření kastelána je okouzlující: "Sympozium skončilo před devíti lety a oni teď přišli s tím, že jsme něco udělali".

Neříkal náhodou umělcům "pane mistr"?

+1/0
10.3.2014 14:56

L31u94d76v35í48k 90G86a52j22d56o78š65í90k 2125673904902

Jak to tedy je?

Díla patřila výtvarníků, nebo byla v majetku Valtickému zámku? Tvorba z podobných akcí obvykle připadá organizátorovi. Bylo by dost zvláštní, kdyby zámek plátna jen tak výtvarníkům zdarma skladoval.

+2/0
10.3.2014 14:38

M65i14l29a21n 50H44o49f17m64a36n 9229421543290

Fakt je ten, že ty dřevěné rámy se nakonec dají dobře spálit, plátna a barev je škoda, s tím se topí hůř.

+2/0
10.3.2014 14:19

M46i65l91a82n 47H55o12f73m11a54n 9789201653170

Když vidím některá "díla" těchto současných "velikánů" ducha a umění, připadá mi, že by bylo nejlepší to nechat vyhodnotit nějakým odborníkem svaté inkvizice, která v tom má bohatou praxi...

+7/−3
10.3.2014 14:14

E77d39a 75H69a78n87s 5597712156879

Ono to poškození nebo zničení odhaduji nebylo úmyslný, ale prostě nějací kluci zedníci to někam přenášeli a při tom to zničili. Na dělníky se musí pořád dohlížet, nebo udělaj z baráku kůlničku na dříví...

+5/0
10.3.2014 14:07

C20y54r41i85l 41P35a60v39e79l11k59a 4296342208835

Vladimír Franz, prezidentský kadidát. Oni jsou už zase prezidentské volby? Zprávy opravdu na úrovni.

+3/−2
10.3.2014 14:06

L52u44d63v40í28k 66G70a34j83d98o86š96í46k 2725743404852

Taky mě to překvapilo.

To bude mít Franz na krku asi nadosmrti že neúspěšně kandidoval.

+1/−1
10.3.2014 14:41

A93l86e94x37a11n70d86r 68K28o28s79t84k16a 5279196509596

Teprve dodatečně jsem sesbíral odvahu se na ta "díla" podívat. Ať to byl kdokoliv, policie by mu měla jménem normálních lidí poděkovat.

+9/−5
10.3.2014 13:46

D94a44v25i18d 74M69u53n82z17a12r 3428472634926

receno v Kostce…..co zustane po vas ?

+5/−2
10.3.2014 13:58

D17a35v28i42d 40B32r87u25c43k91n52e58r 5472524539975

jste Vostrej Munzare...Až tedy na to, že celá řada těch zhulených zkalených mazanin nemůžou býti něčím, co by duševně zdravý člověk považoval za hodnotu, co tu po něm zůstala,

+7/−1
10.3.2014 14:06

A91l69e86š 94N22o79v95á70k 6858220357826

Máš dobrý hlášky dneska ;-DR^

0/0
10.3.2014 19:01

L28u62d84v36í80k 63G86a77j79d97o75š20í36k 2165283804252

Vycházíte z chybného předpokladu, že je nutné aby po vás něco zůstalo.

Přitom z hlediska trvale udržitelné populace na zemi je nanejvýš vhodné, aby po každém lidském jedinci toho kromě potomků zůstalo pokud možno co nejméně. :-)

+2/0
10.3.2014 14:46

D31a21v16i39d 62B13r49u77c76k96n93e55r 5322714549205

Prosím Vás buďme korektní: pan Kandidát Franz je hluboký intelektuál, to se vám jenom zdá že ze sebe stěží dostane smysluplnou větu a jindy mele páté přes deváté. Uznává ho celý svět, teda když se o něm dozví. Jeho kerky nejsou projevem sebepoškozování, nejde o případ zralý na psychiatra, jde o unikátní umělecké dílo. Poškozené uskladněné čmáranice ve skutečnosti nejsou plytkými výlevy ze zoufalého koktejlu nudy, nízkého sebevědomí, chemického opojení a exhibicionismu, ale budoucími hodnotnými uměleckými díly světového měřítka, které se zařadí po bok děl globálního kulturního dědictví. Jejich zatím ještě neuznávaní autoři pochopitelně je ještě nemají kde uskladňovat, a vystavovat je taky nikdo nechce, natož aby se na ně někdo chodil dívat. Ale jednou to přijde. A kdo si to nemyslí, je buď bolševik, zemanista, nebo pravičák, primitiv a podnikatel.

+15/−5
10.3.2014 13:24

D62a42v24i38d 66M31u65n87z66a30r 3218702204846

tak jste se to vydavil a ted co ?

+2/−5
10.3.2014 13:59

D85a73v76i88d 69B89r24u76c87k10n81e86r 5122864889825

Teď už nic Munzar. Významní umělci dál tvoří, vystavují a prodávají, bezvýznamní dál brečí o svém nepochopení, potetovaný exhibík dál exhibuje a zoufale usiluje o nějakou tu funkci,==

+8/−1
10.3.2014 14:09

M34a74r14t64i26n 52K85a66l85e64n88s49k50ý 8945825374161

zajimalo by mne, zda i Salvador Dali mel sveho vola .............

+1/0
10.3.2014 14:23

L65u21d18v81í55k 82G83a29j48d64o36š38í84k 2445623114772

Hezky nahuštěné poselství... :-)

+1/0
10.3.2014 14:49

M46a86r94i16e 29Z69e30l89e32n83á 2354341379471

Inu, cesty osudu některých uměleckýh děl jsou klikaté, možná i proto, že nemáme všichni stejné umělecké vidění. Před časem jsem zažila osobně případ, kdy se před velkou rekonstrukcí vnitřních prostor administrativní budovy stahovaly všechny obrazy, sošky, skleněné, kovové, mramorové unikáty, gobelíny a jiné cenné zdobné předměty do depozitáře ve sklepních prostorách. Početná skupina úřednictva vše zanesla do evidence, čas běžel a rekonstrukce se protáhla na pár let. Dost zaměstnanců se mezitím vyměnilo, z podnikového ředitelství se stalo generální, technické prostory byly též jinak uspořádány, stěhovalo se ostošest. No a na jednu z prvních návštěv k novému gen. řediteli přišel jeho osobní přítel, mj. autor a dárce velikého, krásného a drahého gobelínu. Gobelín ale nebyl k nalezení - a vypukly manévry. Zkrátím to, vedoucí hospodářské správy jednoho dne vkročil ke GŘ se šťastným úsměvem a se slovy "Mám ho, zachránil jsem ho!". Ten úžasný gobelín byl totiž připraven u kotle na spálení, protože byl považován za poblitý pytel...;-)

+2/0
10.3.2014 13:23

V14a97c58l95a31v 76W73a52n29d31e80r95e13r 8318396569782

Tak dila mistru evidentne nikomu nechybela dobrych 6 let a nebyt jednoho mistra, ktery se zajimal o sve byvale dilo, tak by nikomu nechybela minimalne dalsich 6 let. To si myslim samo zcela jasne vypovida o hodnote techto "del"......

+8/−4
10.3.2014 12:56

V54a85c49l27a45v 50W20a59n90d48e60r64e59r 8988936249372

Ten co mi dal to minus.....Vam ta dila vazne chybela?8-o

+1/−1
10.3.2014 13:04

J88a34n 85R84i66c79h10t71e43r 5752832483735

Je přece jedno, jestli ta díla chyběla někomu, kdo o nich nevěděl. Podstatné je jediné: nikdo nemá právo sahat na věci, které mu nepatří, tím méně je poškozovat.

Pokud nevěděli co s nimi, měli kontaktovat autory.

Mezi námi - mně by taky nechybělo např. vaše auto, ale to neznamená, že vám ho někdo může poničit či sebrat. A to ani v době, kdy vám "nechybí" (např. když jste na dovolené).

+12/0
10.3.2014 13:10

D26a68v91i36d 55B79r50u96c86k61n18e84r 5702844359905

Nikdo nemá právo sahat na věci, které mu nepatří, prosím vykládejte v Česku, kde 80% obyvatelstva používá ilegální software, kouká na ilegálně stažené filmy a poslouchá ilegálně okopírovanou hudbu.

Hlavně mezi umělci.

+1/−5
10.3.2014 13:30

L63a70d80i11s88l92a50v 32M92a69t29u69l26a 3721169440742

U nás není možné "ilegálně stáhnout" filmy ani hudbu.

+4/0
10.3.2014 13:44

J52a74r44e95k 67N72o48v43á85k 2905473346750

Filmy ne, hudbu davno ano. Mimochodem.. stahovani NENI zakazano. 80% nelegalniho sw? ano, pred 5-10lety... dnes je situace davno jina. Nerikam, ze uplne v poradku, ale rozhodne je jinde...

0/0
10.3.2014 16:27

J80a18r25e45k 51N21o23v66á71k 2365743506130

omlouvam se, az ted jsem si Vas koment precetl poradne :)

0/0
10.3.2014 16:27

D62a19v31i37d 69M87u11n50z94a41r 3608562674136

jde o tvorbu, pane, o tvorbu….mnoho lidi tomu rozumi a nemluvi o tom,…mnoho lidi nema ani paru….a nezavrou usta….jako vy...

+1/0
10.3.2014 14:01
Foto

V18í62t 54R17a59i84s67e92r 2471607116378

To zalezi na typu lidi, myslim, ze umelci jsou casto takovi, nejaka evidence del nebo organizace ulozeni obrazu je netankuje, respektive veri tomu, ze se o to nekdo postrala, aniz by si to zkontrolovali a overili.... no a asi se nikdo nepostaral, i kdyz pravdepodobne mel (organizator?)

+2/0
10.3.2014 13:11

M64i32l61a85n 12M17a30j26e68r85č34í64k 1620760454746

"letité" nechybění děl autorům bylo pravděpodobně způsobeno tím, že nebyla v jejich vlastnictví (popsal jsem již v jiném vlákně), ale jeden z autorů asi chtěl v rámci svých platných autorských práv požádat o zapůjčení na nějakou výstavu svých děl a při té příležitosti zjistil, že bylo do jeho autorských práv nepřístojně zasaženo!

+1/0
10.3.2014 13:17

J40a22n 82U83l94r52y19c57h 4191807670898

všichni, co se tu vyjadřujou tak přezíravě k daným dílkům, případně k (víceméně) současnému výtvarnému umění vůbec, jsou nejspíš ve stejné situaci, jako kdyby se nějaký domorodec, co nikdy nepřišel blíž do styku s jakýmkoli autem, vyjadřoval k přednostem jednotlivých typů vozů, k jejich parametrům - byl by za naprostého blbečka, že ano...;-);

za posledních sto let se například umění opakovaně dostávalo "na konec" - prostě se zdálo, že se už všechny myslitelný přístupy vyčerpaly, že dál už cesta nevede (pokud se nemá jen opakovat už "vynalezené") - obdoba zde citovaných historek o uklízečkách zlikvidovavších umělecké dílo by se klidně mohla odehrát už před první světovou (Duchamp a jeho ready-made); no a kromě toho se chudák výtvarný (a nejen výtvarný) umění muselo snažit reagovat na pořád se měnící společnost, dobu... - kdo tenhle vývoj nemá nasledovaný, a to až do naprosté současnosti, zcela zákonitě se musí v tom umění ztratit - neví o něm nic, a tudíž o něm nutně musí plácat naprosté nesmysly, pokud se bude snažit o jeho zhodnocení...

(já sám už řadu let současný výtvarný umění nesleduju, takže mně osobně obraz s Madonou a mravencema Vladimíra Franze, na který je tu dolejc odkaz, taky připomíná malůvku malého dítěte - jenže já o sobě vím, že jsem ztratil kontakt, souvislosti, že už jsem v pozici toho hloupýho křováka, kterej tomu prostě fakt nerozumí, takže vím, že nemám na to, abych mohl tuhle věc hodnotit - jestli si někteří ovšem myslí, že k umění není třeba se složitě propracovat, že se dá spolehnout na "přirozený zdravý rozum", tak je jejich bohorovná tupost až zarážející...

(ale celkem by pasovala do mojí představy nejtypičtějšího vláknaře idnesu - velmi rigidní maloměšťácký konzervativec s apriorním odporem vůči změnám, velmi rád si vytváří jednoduchá schémata, ty si pak uplatňuje kdykoliv a na cokoliv...))

+9/−3
10.3.2014 12:55

J28a93n 25S83a76l68o60m46o27n 4439550581485

Nevím proč by obyčejný člověk, který posuzuje obraz z hlediska líbí - nelíbí, nebo rozumím - nerozumím měl plácat nesmysly. On to přece hodnotí ze svých hledisek a umělec zase ze svých. Mnoha uměleckým dílům mám problém pochopit a v mnoha zase vidím snahu se komerčně uchytit, ale přesto nemůžu nic odmítnout, protože to co je dnes bráno jako krásné, může být za sto let bráno jako brak a opačně. NApříklad Alfonz Mucha dělal komerční umění - plakáty a hle jak je dnes jeho dílo, i to komerční, uznávané. To samé byl Andy Warhole a ten třeba patří do moderního směru, kdy už některá jeho díla je obtížné pochopit a jdou hodnotit jen hlediskem exprese.

+4/0
10.3.2014 13:00

P47e85t49r75a 30N51o96v18á32k28o17v48á 7278526684788

Plácá nesmysly právě proto,že to posuzuje jenom z hlediska líbí - nelíbí. Asi jako kdybych si vybírala nejrychlejšího koně jen podle barvy. Možná bude hezkej, ostatní laici mi to pochválí, ale profesionálové si budou ťukat na čelo. A budou mít pravdu.

+3/−1
10.3.2014 13:31

J51a37n 92S36a61l36o50m90o18n 4799850181835

Ne, plácá "nesmysly" jen z hlediska toho "odborníka". Pravej odborník ví, že líbí - nelíbí je u normálního člověka jediné rozumné hledisko jak umění posuzovat. Zbytek je snobismus, případně investice a investice nemá s uměním nic společného. Koupit si obraz jen proto, že jméno autora může za deset let na tom obrazu vynést miliony, to nic nevypovídá o umění. Jenže o ceně toho obrazu a umělce nakonec stejně rozhodují ti "odborníci" a byť to neprozrazují, je to na základě jejich líbí - nelíbí principu a taky na základě toho jak se znají s tím daným umělcem.

+4/0
10.3.2014 13:35

M37a22r78i36e 35Z55e15l33e18n42á 2594251929191

Nevím, zda jsem Vás správně pochopila, pane Salomone, ale také preferujete pohled na umělecké dílo, ke kterému nepotřebujete brožurku s návodem co tam vlastně máte vidět?;-)

+1/0
10.3.2014 13:47

M70i96l75a37n 51M18a76j47e90r28č65í22k 1840590984836

Já jsem pana Salomona pochopil tak, že neuznává cizí (tedy třeba i brožurkou vnucovaný) pohled na výtvarné dílo a ať k dílu je či není brožurka, tak se dívá na něj "svým" pohledem a podle toho si určuje jestli jej dílo "zcela pohltilo" či naprosto nezaujalo.

Osobně si myslím, že je to ten nejlepší přístup nejen j výtvarnému či jinému umění, ale třeba i vínu a vůbec celému světu.

+3/0
10.3.2014 13:56

J22a71n 20S10a47l89o94m68o89n 4269220731285

Přesně řečeno :-)

+1/0
10.3.2014 13:57

J29a59n 75S46a42l40o30m21o13n 4579650741595

Přesně tak. :-) Je tedy fakt, že se nevyhýbám i dílům expresionistů, u kterých není zřejmé na první pohled co zobrazují, ale je to z jejich obrazu tak nějak "cítit", ovšem radši mám když vím co vidím. Tedy pro mě je třeba z expresionalistů nepřekonatelný například Monet.;-) Ale když nějaký pan profesor z vysoké školy udělal v Sokolově na náměstí instalaci způsobem, že tam hodil rozřezaný strom a nasypal na něj rašelinu, tak jsem se v první chvíli lekl, kdo že vyhodil ten odpad na náměstí a pak jsem jen tupě zíral že i toto může být umění. Po pravdě to mělo vyvolat pocit zmaru a smutku, ale vyvolalo to u mě spíš pocit údivu a pocit, že dotyčný hlavně chtěl dostat zaplaceno a nejvíc práce mu dalo vymyslet popis k jeho dílu. ;-D Mimochodem od dotyčného jsem viděl víc instalací s podobným výsledkem z hlediska estetičnosti i pocitů.

+2/0
10.3.2014 13:57

J73a87n 18U69l43r30y73c18h 4571477530818

"obyčejný člověk", který o věci nic neví, si samozřejmě může sám pro sebe věci nějak hodnotit (tomu se neubrání, i když si uvědomuje, že jeho hodnocení jsou na vodě), ale určitě nemůže prezentovat svoje názory jakoby měly nějakou platnost (když do věci nevidím, nemám nárok ji veřejně hodnotit, úplně jednoduše: "nemůžu do toho kecat")

(a pokud by chtěl někdo tenhle můj názor aplikovat na politiku, a vyvodit z něho, že tedy "obyčejný člověk", co do věci nevidí, podle mě třeba nemá nárok na účast ve volbách, tak odpovídám, že samozřejmě tohle je největší bída demokracie, a neustále se taky objevují výhrady proti ní a pojistky proti její bezbřehosti (někdy oprávněné, někdy ne, nebudu to tu blíž rozebírat); pointa je jen v tom, že alespoň v určitých etapách vývoje společnosti vypadá ta demokracie jako nejrozumnější varianta - a taky samozřejmě se ta absolutní "přímá" (v praxi ani nerealizovatelná) demokracie víceméně omezuje (já osobně bych pro teď v Česku byl spíš pro experiment s popuštěním uzdy, ale to už je jiná pohádka...))

0/0
10.3.2014 13:32

J19a32n 16S80a68l60o91m63o73n 4719970151465

Z hlediska umění se zařazuju mezi ty "obyčejné lidi" i když díky svému širokému, takřka renesančnímu, záběru něco málo o umění vím. Nicméně obyčejný člověk je právě ten, kdo nakonec toho umělce živí, protože žádný školený pan profesor na koupi obrazů od mnoha kvalitních umělců prostě peníze nemá, takže to kupují bohatí a ti to dělají z dvou důvodů. Buď se jim to dílo líbí (byť je to mnohými považováno za patlaninu a profesor umění by za to nevydal ani halíř), nebo to berou jako uložení peněz, čili investici a v tom případě pak dávají na názor odborníků :-)

+2/0
10.3.2014 13:39

J47a26n 68U63l10r67y62c43h 4711407300808

no asi takhle: i při svém renesančním záběru o výtvarném umění posledních sto let nevíte zřejmě (soudě dle vašich příspěvků) ani zbla; vaše teze (a bohužel nejen vaše), že hodnotu umění určuje zájem nijak nepoučené (o věc se nezajímající a nic o ní netušící) masy, je otřesná - kdybysme tuhle tezi důsledně aplikovali po delší dobu a pokud možno s co nejširším záběrem, propadli bysme se neuvěřitelně hluboko...

(mimochodem taky bysme, pokud by tohle kritérium platilo v minulosti, už přišli tak o 99% kulturního dědictví - co s nějakou veteší, krámy...), ale taky by ani nebylo možné, aby nově vznikalo něco kvalitního - a to platí právě pro dnešek - ono třeba na přelomu 19. a 20. století ještě panovaly natolik jiné poměry, že se našlo dost lidí, co byli ochotní tvořit i za cenu propadnutí se na úplné dno (tehdejší kritéria životní úrovně i takové dno ještě aspoň trochu umožňovaly vidět jako snesitelné - dnes už nenajdete skoro nikoho, kdo by bral jako celoživotně přijatelný takový propad), kromě toho nejspíš mnohem líp fungovala možnost prezentace výjimečných hodnot - v dnešním "zmultimedializovaném" světě s tisíci atrakcemi se výjimečnost prezentuje mnohem hůř

- neboli zavěďte důsledně pravidlo "nepoučená masa určuje hodnotu", a bezpečně zlikvidujete právě cokoliv hodnotnějšího

+1/−1
10.3.2014 14:52

J80a55n 78S52a53l20o12m37o91n 4599300961145

Ztrhal jste mě tedy báječně jen co je pravda, nicméně na věci samotné to nic nemění. Tahle moje teze se důsleně aplikuje posledních cca 20 let co je internet masovější médium a bude se aplikovat ještě důsledneji. O 99% kulturního dědictví jsme opravdu přišli a možná i o víc tedy pokud vezmeme v úvahu celou dobu existence lidstva. No a domívám se, že jako projetant v elektrotechnice ( o které zase patrně nevíte ani zbla vy ) toho vím o umění poměrně dost, čili mám základní přehled a to i za posledních sto let. Jen bohužel nemám celé dny na to abych studoval všechny dnešní moderní umělce a směry. Tedy měl-li bych ty znalosti nějak porovnat, tak pokud by jste vy věděl tolik o elektrotechnice jako já vím o umění, tak by jste si byl schopen minimálně zapojit doma světlo na jeden vypínač a zásuvku (což jsme dělali už v osmé třídě základní školy v dílnách). :-)

No a na druhou stranu, kdo že vám to vlastně chodí na ty výstavy a kdo že si to kupuje obrazy a kopie obrazů do svých bytů? Jen znalci? Ne, je to právě ta "nepoučená" masa, nebo-li lidé jako jsem já.

0/0
10.3.2014 17:38

M32a88r15t82i94n 98K25a19l64e95n81s57k49ý 8925465854291

ja nemam vubec problem s nazorem libi/nelibi. Ostatne na to ma kazdy sve pravo. Ale spousta mistnich komentaru se nenese v duchu nelibi, ale v duchu.....mazanice, nemuzou se divit, radoby umelci, namalovalo petilete dite, atd......a to me tu trosku zarazi...naprosty disrespekt...az hola nenavist urcitych jedincu. Mne se ty obrazy libi, klidne bych si je povesil doma na zed. I bez nenavisti

+2/0
10.3.2014 14:31

J75a59n 75B60o86h79a45t84ý 7317280878122

Nedělejte prosím z lidí tupce. Někteří z nás totiž umění sledují, i to současné, ačkoli se jím nemusí nijak hlouběji zabývat. Například nás mohou zajímat jiné umělecké obory než výtvarné umění. Umění není určeno pouze znalcům a kunsthistorikům. Můžu posuzovat třeba jen vizuální stránku, pokud mi myšlenkový obsah zůstává skrytý kvůli neznalosti významového pozadí. Nějakých pár tisíc obrazů už jsem viděl, takže mám srovnání, třeba co se týká malířské techniky. Proč bych se měl považovat za pitomce. Prostě se mi mravenci nelíbí, protože mi ten obraz připadá z hlediska nějaké malířské techniky odfláknutý. To je subjektivní pohled. Někdo jiný by mi třeba vysvětlil, proč se mýlím. To je vše. Co se týká současného výtvarného umění, ani vystudovaný kunsthistorik často netuší, co má v daném díle vůbec hledat, pokud k tomu nedostane manuál od autora, který nezřídka až teprve ex post hloubá a definuje, co to vlastně vytvořil.

+1/−1
10.3.2014 14:51

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

Najdete na iDNES.cz