Sobota 22. února 2020, svátek má Petr
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 22. února 2020 Petr

Diskuse k článku

Vybržďovač z D10, po jehož manévru zemřel kojenec, neměl povinné ručení

Šestatřicetiletý M. K., který v prosinci ve vysoké rychlosti schválně vybrzdil za ním jedoucí auto, v němž zemřel kojenec, neměl na silnici co dělat. Jeho stříbrné BMW s jihočeskou poznávací značkou nemělo povinné ručení, zjistila MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A13n45t21o98n71í75n 39K56o27l18á17ř 7728305537542

Poněkud mě zaráží, jak je ta oktávka zezadu sešrotovaná, jakoby byla z papundeklu.

0/0
30.1.2017 15:12

M14i29l57a17n 84Z34e33i75d29l86e41r 2112301966729

..."nebyl žádný pirát" Vždy mě fascinujou komentáře sousedů, známých , spolupracovníků zadrženého pachatele/ podezřelého. Jako kdyby schopnost konat zlo, činit rozhodnuti pro společnost neakceptovatelné byla vyjímečně vyhrazena pro netvory s dvěmi hlavami a ocasem.

Nepochybuji o tom,že pan M.K může být příjemný společník, slušný člověk . Bohužel, jeho nezodpovědné , riskantní jednání a rozhodnuti mělo tragický následek.

+4/0
29.1.2017 13:45

J67o37s52e10f 43H88o18f71f32e40j 8130913712332

Jezdil jsem čtyři roku u odtahovky a černé Audi nebo BMW s kmotrovskou značkou téměř vždy představuje týpka jistého naturelu.....

+4/0
29.1.2017 13:19

J55a23n92a 30B79e27r60k41o54v13á 6823579786973

Jezdím skoro 40 let, ale takovéto agresivní chování tak časté nebylo. No a pak je také třeba počítat s tím, že starší řidič jezdí pomaleji, ale nikoliv schválně. Dřív jsme jim dávali přednost a chovali se zdvořile, nikdy jsem ani manžela neslyšela v mládí, že starý pán je b...., či něco podobného. Prostě jedu za ním a když je to možné, tak předjedu.

+2/0
28.1.2017 20:49

E51d78a 65D57r58á80b64e72k 7859632463417

teď je jiná doba, hodně lidí má pocit, že musí soutěžit s těmi druhými a vítězit (nezřídka je to i pravda), dřív se mohlo soutžit leda tak v kuželkách, životy lidí byly nalinkovaný

+1/0
29.1.2017 0:10

H95e27d14v91i62k10a 30P16r93a21c30h12a45ř41o54v63á 3535941306458

Grázl, co zavinil takovou tragedii, jakou je zabití miminka z důvodu svévolného vybržďování, by ale zasloužil... .Já jako matka vůbec nejsem schopna napsat, co by si takový grázl zasloužil, protože nic mi nepřipadá úměrné té bolesti, kterou způsobil. Prosím řidiče za všechny matky, nedělejte takovéto prasárny, vždy mi napadne text písně Není kam se hnát, kterou zpívají Fešáci

.....„Není kam se hnát,

není kam se hnát,

stejně se v pekle sejdeme,

tak není kam se hnát.“...

....Jak říkal Komenský,

vždyť se nemoh ten pán plést:

„Jen pro hovado kvaltování vhodné jest.“........

+5/0
28.1.2017 16:18

D46u39š16a74n 80M31i37c98h47a91l76i61č33k62a 5239671779544

Nebudem rozoberať, či vodič škodovky porušil/neporušil predpisy tm, že jazdil v ľavom pruhu. Jedno je však isté - blbeček na bavoráku sa "rozhodol" ho vytrestať, ale zapríčinil smrť 8-mesačného človiečika. Takže "vybrzďovač" svojim konaním zabíjal - a s takým sa netreba maznať.

Minulého roku mňa o môjho syna tiež chcel u nás takto vytrestať podobný magor.

Na diaľnici sme museli obiehať kolónu kamiónov - mali sme Lada Niva (teda žiadne žihadlo, ale jazdilo to) - akcelerácia nič moc, takže to trvalo o niečo dlhšie. To sa nepáčilo vodiči Audiny (A6), ktorý po našom zaradení do pravého pruhu sa zaradil pred nás a dupol na brzdy. Pred nami blbec, za nami rozbehnuté kamióny - tak som len synovi prikázal (riadil on), aby dupol na plyn a nalepil sa na audinu.... A tento si to potom asi rozmyslel, pretože keď zbadal, že sa mu lepíme na kufor, radšej pridal a ufujazdil. Zabudol som dodať .... na Nive sme mali vpredu masívny ochranný rám a namontovaný navíják....;-D - takže asi keď toto videl, pochopil, že by sme ho asi trochu potlačili tam, kde by nechcel.....

0/0
27.1.2017 22:02

B82l76a63ž67e76j 49M42o33t12y94č36k68a 8527497265160

a přesně takhle důležitě, jak jste se choval vy se chová i ten vybržďovač.(typuji že pán jel 150 a vy jste mu to tam střuhnul před něj v 85, aby jste objel kolonu).

Mně se stalo, že jedu po sněhu na zasněžené dálnici a na 30ti kilometrech mě sprasili 2 řidiči v osobákách, kde jsem na tom sněhu musel prudce na brzdy a nebo do prava pozvolna začít podjíždět, dokavaď nesrovnám rychlost. Mužu si říct, že oba mě chtěli asi zabít a měl bych je vybrzdit a nechat na náhodě jestli zemřou nebo ne. Každopádně je tady na diskuzích ani žádný soud řešit nebude.

0/0
29.1.2017 11:45

J34a31n 45L81u63k62á61š 7377383423862

Podle toho, co pisete, tak jste jel neadekvatne rychle, jelikoz jste nebyl schopen adekvatne reagovat na nenadale situace.

+2/−1
29.1.2017 20:29

V67l87a77d62a10n 80Č75e41r62n67ý 8962966823716

To je ale blbost. Když mi do levého pruhu přejede řidič z pravého těsně přede mnou, často bez blinkru, je to moje vina a ne jeho, jo? No doufám, že lidé jako ty nemají řidičák. 8-o

0/0
31.1.2017 9:11

T84o93m68á56š 96R74e69k36t12o26r 1418144257919

Tak to pozor pokud jedete příliš rychle je vina vaše... To už se řešilo i u nedání přednosti v jízdě. Například najíždíte na silnici je tam v obci 50 a tudíž předpokládáte že máte dost času nicméně magor vyjede 100 díky čemuž do vás napálí.

0/0
31.1.2017 13:12

R54o47l31a79n19d60o 64A69r12i24a59s 7378889807290

NO nevím, jak dělali soudruzi z univeruźity stuidii, ale jezdím "Drahým luxusním autem" , nejezdím agresivně, ale není měsíc, aby se mi nějaký nešťastník v tisíc let starém vraku nesnažil dokázat, jak mu to jede a jakej je král silnic. Ne že bych nepotkal i hlupáky v drahých autech, ale vítězí plečky s "tuningem" od čongů.

+1/−6
27.1.2017 21:49

E19d51a 58D60r86á94b16e63k 7619682163847

tady je spíš řeč o těch, co před tebou ukazujou, jak jim to brzdí, ne o těch, co ti ukážou dýmající výfuky a zmizí ti dalekovepředuzaobzorem ;-DR^

+1/0
28.1.2017 13:32

J50a56r72o47s17l35a38v 19S81i58r45o41k22y 7680703444404

Skodofka je pojizdna rakev Rv

0/−7
27.1.2017 19:48

R66o26l55a59n83d52o 65A54r18i18a37s 7928779257940

Říká cestující z MHD. šlo podle všeho o dvojkovou oktavii, ale pokud jí mezi sebe vezmou dvě auta a pošlou na svodidla, tak to byste měl problém i ve VAší KArose.

+3/0
27.1.2017 21:50

J68a14k90u31b 93F88e31i27f17a32r 7829779396889

Tak na nezveřejněném videozáznamu je vidět jak předjíždí oktávku zprava a pak se zařadí před ní a vybrzdí. Běžná situace, kdy někdo jede bezdůvodně v levém pruhu a pak narazí na magora, co ho vyprasí.

+1/−6
26.1.2017 15:45

T88e52r63e49z47a 16H19a31j41k83o11v64a 5397792424590

Vpravo jel tento ridic.

+1/0
27.1.2017 10:28

R93o86l89a40n50d90o 74A81r22i23a59s 7938719817530

OK, ale to, že někdo jedev levém pruhu i pomaleji není důvod k vybržˇdování, většina řidičů tak jezdí jen proto, že toho mají "plný brejle" a nikoli, že by chtěli zdržovat.

0/0
27.1.2017 21:52

J62a75n 12L53u67k88á85š 7687923623832

Mne se v zivote asi 3x stalo, ze jsem na prazdne dalnici dojel auto v levem, ktere nereagovalo na blinkr ani probliknuti.

Tak jsem ho holt vzal zprava, ale vubec mne nenapadlo, ze bych mel cinit neco vic.

0/0
29.1.2017 20:16

P13e36t90r 24N56o71v33á30k 3423526364484

A takových idiotů jsou plné silnice!!! Kdy si to už uvědomí?!?

+1/0
26.1.2017 14:18

V24á17c39l50a89v 53Z43e37l77i78n17k98a 2202700893552

Z části máte odpověď přímo v článku. "Podle studie Dopravní fakulty Českého vysokého učení technického o chování řidičů páchají nejnebezpečnější incidenty řidiči dražších, luxusnějších vozidel, často i majitelé různých sportovních speciálů."

Ono totiž z podobných studií vyplývají také docela spolehlivé korelace mezi chováním dotyčného za volantem na straně jedné a chováním v občanském životě a podnikání na straně druhé. Zkrátka jde o všemožné zbohatlíky, odkláněče, kmotry, podkmotry a další podobnou verbež, která má společný znak v tom, že jim nějakým zpravidla ne poctivým způsobem ztučnělo konto, ale jejich chování zůstalo na úrovni šmelinářů a veksláků, ze kterých vzešli. Ono to lidové "beztak si na to fáro nakradl" má bohužel docela racionální jádro. Ke smůle nás všech ovšem mají tihle šíbři dobré kontakty na politiky a politické strany. Jejich přísné trestání a odstranění ze silnic tudíž nemá odpovídající podporu z vyšších pater politiky.

+3/0
26.1.2017 16:16

R90o11l33a15n37d24o 98A59r35i50a88s 7388609297540

Což je obecný populistický blábol. Který se nezakládá na pravdě. Bezohledný chudí osel zůstane oslem i pokud zbohatne, víše jsem ragoval opačnou zkušeností.

+1/−2
27.1.2017 21:54

M15i47l68a71n 13Z77e45i51d40l25e83r 2752131256309

Rolando "víše"? Nedávno jste se posmíval mé gramatické nedokonalosti . Co třeba si zopakovat vyjmenovaná slova ?;-D

0/0
29.1.2017 13:55

M34i10l79a31n 95Z36e25i21d48l64e81r 2882601606919

Z nějaké korelace nemůžete vyvozovat kauzalitu, příčinou souvislost. Agresivní a arogantní chování může souviset s vysokým i nízkým sebevědomím , osobním úspěchem i nezdarem.

0/0
29.1.2017 14:06

T24o81m71á40š 48R37e16k91t53o13r 1598854497389

A on někdo nějakou kauzalitu vyvozuje?

0/0
31.1.2017 13:15

M34í97r77a 35Z34i69k67m42u34n13d 2424658828859

Doživotní nucené práce.

+5/−1
26.1.2017 8:07

A51d27a52m 37Z58á53p52o36t74o18č37n79ý 3963303450556

Nemám slov...je to člověk idiot, který si tímto léčil svůj komplex a měl dojem, že musí "vychovávat" ostatní řidiče...opravdu je mi líto rodičů malého dítěte, které díky tomuto idiotovi nedostalo šanci žít a dělat radost své rodině...doufám, že má svědomí, které ho bude zžírat do konce jeho života...upřímnou soustrast přeji nešťastným rodičům

+11/0
26.1.2017 4:20

J90a23n 70M39a57l28k92u27s 3675205481151

Naprosto souhlasim s vasim prispevkem. Jen prosim uprimnou soustrast projevujte...

+7/0
26.1.2017 6:35

F61i54l64i74p 10V75a11l42d96e12r 1588888504544

Typická národní krvelačnost? Jestli ne, tak prosím o vysvětlení souvislosti mezi neplacením pov. ručení a vybrzďováním.

+5/−7
26.1.2017 0:35

H36e49l31e86n36a 22M29a94l53á 1388639573989

Souvislost to nemá žádnou. Ale když neměl povinné ručení, tak veškeré škody na zdraví a na majetku, které té rodině způsobil, bude hradit ze svého. Takže nejen, že ho zavřou, ale do smrti to nezaplatí, pokud nemá pár melounů na kontě. Dobře mu tak!!!

+7/−4
26.1.2017 0:44

J84a26n 19B47a94r74t30á53č62e78k 6315295130589

Realita je taková, že pokud mu bude prokázán úmysl, pojišťovna by vymáhala regres i kdyby pojištěný byl, takže defakto ušetřil na pojistném. Takhle to zacvaká ČKP, ta si však nahrabala na neoprávněném výpalném od roku 2009, kdy vydírala maitele vozidel, než jim zatnuli tipec, která to bude vymáhat, ale za vrak a výtěžnost dílů přes dražbu pár tisíc, majetek žádný, léta v kriminálu, naskáče penále poplatky, z toho nikdo nic nevymůže.

+4/0
26.1.2017 8:20

M94i41c33h30a83l 30C78h70a40l40u97p29a 6198130339893

No a jestli těch pár milionů nemá, tak to reálně zaplatíme my všichni.

+1/0
26.1.2017 20:26

E16d74a 25D58r90á93b11e37k 7389452863747

doplňuje to morální profil pachatele, u osudu se to řeší běžně pospolu, čili souvislost tam asi vidí :-)

0/0
28.1.2017 13:34

J15a29n 28J38u40r79n94í74č68e18k 7847860684534

Ta souvislost se jmenuje koincidence, čili společná příčina. A tou společnou příčinou je IQ vybržďujícího nepojištěného auta. Teď se za celý život z dluhů nevyhrabe.

0/0
28.1.2017 13:38

E27d89a 38D91r51á39b46e86k 7639712373187

dobré, akorát tedy koincidence říká jen to, že události nastaly současně (neměl ručení a vybrzdil), to slovo neříká jeslti to byla náhoda nebo existovala společná příčina

0/0
28.1.2017 13:52

O56n67d13r87e42j 18K25a58l51m12a98n 1270336434432

Tak si tu jízdu na dálnici shrňme:

1)na dálnici a silnici pro motorová vozidla platí rovněž povinnostjet mimo obec v pravém jízdním pruhu. Ostatní pruhy (levé) slouží výhradněk předjíždění, popř. objíždění.

2)při přejíždění z jednoho jízdního pruhu do druhého nesmí řidičohrozit ani omezit řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí.

Takže opravu řazení se mezi 2 kamiony na 50 metrech je špatně, protože ohrožujete řidiče za vámi a hotovka. Nikde není definováno kdy nejdříve můžete započít předjížděcí manévr.

+3/0
25.1.2017 23:58

M24i15l29o15s 71V41a11l65y 8196852977972

at se zdejsi ctenari na me NEZLIBI, ale ja jsem r e a l i s t a !

0/−4
25.1.2017 23:55

M98a21r42t90i20n 80P72e76t17v42a59d 4910359447662

Vzhledem k tomu, že jste nevysvětlil, co to znamená, se na vás ani nikdo zlobit nemůže. ;-)

+13/0
26.1.2017 1:13

M53a10r65t93i57n 36P33e27t81v90a40d 4360529477812

Tenhle článek pojednává o agresivním grázlovi, který nejenomže vybržďoval, ale ještě při tom navíc i zabil.

Docela mě proto udivuje, kolik diskutérů to téma provokuje k poukazování na řidiče, kteří zbytečně blokují rychlý jízdní pruh. Působí to dojmem, jako by snad měli nést díl odpovědnosti za to, že pak v důsledku jejich jízdy někomu takzvaně povolí nervy, načež takového řidiče vybržďuje nebo předjíždí zprava, jelikož údajně nemá jinou možnost.

Tihle lidé zapomínají, že první a nejdůležitější povinností každého řidiče je přizpůsobit svou jízdu aktuálnímu stavu a situaci na silnici. Znamená to mimo jiné i to, že když mi někdo překáží v rychlé jízdě, tak v klidu zpomalím a počkám, až překážet přestane.

Silnice slouží k tomu, abychom někam dojeli, a ne k tomu, abychom jezdili rychle.

Když vyjedu na silnici, musím automaticky počítat s tím, že každý řidič jede tak, jak umí, a já nemám žádné právo někoho pobízet ke změně jeho stylu, zvyklostí nebo stereotypů. Nesmí mě ohrozit, ale omezit mě smí, a já musím takové omezení strpět a respektovat. A to i v případě, že ten druhý zcela zjevně chybuje. Chybovat může například díky své hlouposti, nezkušenosti, roztržitosti, nebo i proto, že zrovna myslí na něco jiného než na řízení. Já tu konkrétní příčinu neznám, znát ji ani nemohu, a proto ho nemohu soudit. Nebudu se mu lepit na kufr, nebudu ne něj blikat, a nebudu ho předjíždět zprava. To všechno je totiž zakázáno, protože to všechno je nebezpečné.

Silnice slouží všem, těm schopnějším stejně jako těm méně schopným. Kdo chce jezdit podle svého, má jedinou možnost: postavit si vlastní silnici, a nikoho jiného na ni nepustit. Pokud na to nemám, a jsem proto nucen používat silnici veřejnou, musím brát za všech okolností ohled na všechny ostatní uživatele - dokonce i na ty, kteří neberou ohled na mě. - A nejen proto, že mi to výslovně nařizují dopravní předpisy. V

+24/−2
25.1.2017 23:44

J15a88n 42T96a81r66a41b30a 4366506259119

Souhlas. Až na to že zabil. Zabil ten třetí vzadu.

+1/−3
25.1.2017 23:46

P83a31v79e83l 47S27e40d44l70á60k 3580746798271

Opravdu? S tím, že někdo stojí nebo jede velmi pomalu v levém pruhu nemáte šanci počítat. PČR uvádí že brzdná dráha při suché silnici ze 130 km na 0 je 471m!

+2/0
27.1.2017 12:53

R29a12d64a66n 42K90u70b28a10n62t 1203670139450

47,1

0/0
27.1.2017 15:57

M58i50l92a73n 14L53i43n43h73a98r91t 8814866327406

Obojí se mi zdá špatně...130 km/hod je 36 m za vteřinu . Reakční doba, prodlení brzdného účinku...Odhadoval bych to tak na 120 metrů ?:-/

Ale některému bavoráku brzdí pořádně třeba jen jedno kolo, dvě pak už jen přibržďují a jedno nebrzdí třebas vůbec. Takže podobná pixla zastaví možná až po 250 metrech.

0/0
27.1.2017 19:28

K18a24r76e79l 12N73o87v45o78t96n10y 2301215219800

Bavoraky brzdy nemaji, jen plyn ;-). A navic vetsine z nich nefunguji blinky a zpetna zrcatka maji jen na ozdobu. Nechapu, kdo si takova auta kupuje :-D.

+1/0
29.1.2017 0:52

V12l10a81d93i76s86l54a30v 46N83o55h12e72j84l 7558677408191

ad 2. ostavec - ano ja si skutecne myslim, ze ten kdo nesmyslne blokuje levy pruh, tak nese dil odpovednosti za pripadne vyhroceni situace nasledne. jinak souhlasim se vsim, krom toho predjizdeni zprava, to je legalni, uz to tu bylo receno. btw to auto zdemolovalo (cast auta sesrotovalo) az 3. auto vzadu, tj podle me tam je nedodrzeni bezpecne vzdalenosti jako vysite (a tim zaroven nijak nevyvinuju vybrzdovace samozrejme).

+4/−9
25.1.2017 23:49

J84a85n 40T65a38r56a80b78a 4536916529919

Yes, ten vpředu úmyslně ohrozil, ten vzadu se (patrně) nevěnoval řízení a zabil. Vina obou je plusminus stejná, rozdíl je úmysl/nedbalost. K nehodě se stejnými následky by došlo i v případě, kdy by vpředu vozidlo zastavilo například z důvodu zadření motoru.

+2/−3
25.1.2017 23:57

V42l61a40d73i27s96l14a98v 76N19o70h40e30j76l 7388877428761

proste takovy zdemolovani znamena ze snad ani nestihl zacit brzdit. a to mi prijde proste moc. chapu ze se nedodrzujou vzdalenosti (realne to proste nikdo moc neresi) a me to nijak nevadi, ale kdyz ridic sleduje provoz, tak pri zadupnuti auta vepredu by mel stihnout slapnout na brzdu a ten rozdil rychlosti pri stretu by nemel byt tak velky aby doslo k takove devastaci. nicmene to 2. auto zrejme razantneji zbrzdil naraz do vybrzdovace, tak se to tak asi proste blbe seslo.

+5/0
26.1.2017 0:00

M47a86r25t44i80n 54P51e54t28v12a50d 4830439617872

Nedodržení bezpečné vzdálenosti jistě přichází v úvahu, ale celý karambol jednoznačně zavinil vybržďovač - nebýt jeho akce, nikdo by nezemřel.

Snažil jsem se vysvětlit, že k nějakému vyhrocování situace není žádný ospravedlnitelný důvod.

Neznám žádnou zemi, v níž by bylo legální předjíždění zprava. Tady máte příslušný paragraf z našeho zákona:

Předjíždění - § 17

(1) Předjíždí se vlevo. Vpravo se předjíždí vozidlo, které mění směr jízdy vlevo a není-li již pochybnosti o dalším směru jeho jízdy. Při jízdě v připojovacím nebo odbočovacím pruhu se smí vpravo předjíždět též vozidlo jedoucí v průběžném pruhu.

Z uvedeného pravidla nejsou žádné další výjimky.

Souběžná jízda v libovolném pruhu, která je přípustná v městském provozu, se za předjíždění nepovažuje.

+2/−1
26.1.2017 0:19

V83l52a81d84i74s80l55a89v 31N48o53h64e62j36l 7498247148411

pri souvisle jizde je mozne predjizdet vpravo, i na dalnici, rekl to sam reditel dopravni policie zde (hned prvni odpoved): http://zpravy.idnes.cz/reditel-dopravni-policie-tomas-lerch-dsa-/odpovedi.aspx?t=LERCH

+1/−3
26.1.2017 0:22

V66l76a18d21i86s20l85a54v 25N56o29h65e25j30l 7858877488911

a z toho jednoznacne vyplyva, ze pokud se po predjeti zaradim zpet do praveho pruhu, tak nasledne mohu "predjet" (oficialne se nejedna o predjizdeni) pravym pruhem vozidlo, ktere jede v levem pruhu.

0/0
26.1.2017 0:24

Premium

Která auta jsou skutečně bezpečná? Crash testy versus realita

Setkáváme se s názory, že auta jsou navrhována tak, aby dosáhla dobrých výsledků v nárazových testech. Díky Folksamu...

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Když je střílečka povinná. Hraju hry a platí mě za to, říká člen týmu Brute

Má k dispozici fitness trenéra, mentálního kouče, psychologa a ve škole individuální studijní plán. Tedy servis...

Najdete na iDNES.cz