Prostřední vagon patrové příměstské jednotky, takzvaného pantografu, vykolejil minutu po půl jedenácté při odjezdu ze stanice v Řečanech nad Labem u Přelouče.
"Nehoda se obešla bez zranění a s minimální škodou," sdělil operační důstojník pardubické policie. Příčiny nehody vyšetřuje policie a drážní inspektoři.
Vlak vykolejil na staničním zhlaví, navíc v místech, kde probíhá výluka jedné z traťových kolejí, vysvětlil mluvčí Pavel Tesař, proč se provoz na trati zcela zastavil.
Osobní vlaky nahradily autobusy, dálkové objížděly přes Hradec Králové. Z tratě na Hradec sice existuje odbočka na Pardubice, na ní ale právě probíhala plánovaná výluka. První rychlík proto musel zajet do Hradce a přepřáhnout lokomotivu.
"Výluka byla předčasně ukončena a další vlaky již jezdili plačickou odbočkou," sdělil iDNES tiskový mluvčí Českých drah.
Krátce před 13. hodinou se podařilo v Řečanech nad Labem zprovoznit první kolej, po třech hodinách druhou. "Souprava byla odtažena, takže vlaky už mohou projíždět nízkou rychlostí i po druhé koleji," řekl Pavel Tesař.
Přes Řečany vede koridorová trať číslo 010, která spojuje metropoli s Moravou a jezdí po ní mimo jiné rychlíky ve směru na Brno, Olomouc, Ostravu, do Rakouska a na Slovensko.
Prostřední vagon příměstské jednotky vykolejil v Řečanech nad Labem u Přelouče. (14. srpna 2003) |