"Už se dokončuje závěrečná zpráva. Podle mých informací vyšlo při vyšetřování nehody najevo, že řidič trolejbusu jel na červenou," potvrdil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Tragickou nehodou se už několik měsíců zabývá i policie. "Jsme téměř u konce, čeká se na poslední odborný posudek. V nejbližší době policie ukončí vyšetřování případu," uvedl mluvčí Bohumil Malášek.
Fotogalerie |
Vyšetřování, které vedou brněnští policisté je na vyšetřování inspekce nezávislé. S největší pravděpodobností však bude mít shodný výsledek se závěry, ke kterým došli vyšetřovatelé Drážní inspekce.
Na skončení policejního vyšetřování nyní čeká i Dopravní podnik. Závisí na něm případné odškodnění pozůstalých po jediné oběti havárie a také to, jestli řidič zůstane zaměstnancem brněnského dopravce.
"Řidič je stále v pracovní neschopnosti. Až do rozsudku ctíme presumpci neviny, takže i nadále bude zaměstnancem podniku," sdělila mluvčí Dopravního podniku Brno Linda Škrancová s tím, že zatím by však nemohl řídit a musel by vykonávat jinou práci.
Že jel na červenou, potvrdilo až dvojí měření
Tramvaj linky 9 se s trolejbusem linky 37 srazila 23. května po sedmé hodině večer. Na místě zemřel sedmasedmdesátiletý muž a dalších třináct lidí bylo zraněno.
Od začátku vyšetřování, které komplikoval fakt, že řidič trolejbusu se po nehodě zhroutil a nebyl schopen vypovídat, se mluvilo buď o selhání světelné signalizace v křižovatce, nebo selhání řidiče trolejbusu.
Pro druhou variantu mluvila svědectví lidí, kteří tvrdili, že trolejbus jel příliš rychle a vjel tramvaji do cesty. Že se ale vozidlo vřítilo do křižovatky na červenou, potvrdilo podle Drápala až dvojí měření světelné signalizace.
24. června 2011 |