Od dubna letošního roku bylo na jednokolejné trati namontováno bezpečnostní zařízení, které hlídá, aby proti sobě znovu dvě tramvaje nevyjely. A mnozí cestující asi ani netuší, jak pomáhá - od dubna už toto zařízení vypnulo proud čtyřikrát, protože řidič tramvaje vjel na trať na červenou.
Mluvčí Dopravního podniku Miroslav Albrecht přiznal, že dvakrát vyjel řidič na červenou na trať v okamžiku, kdy v protisměru nejela žádná tramvaj, dvakrát na druhém konci jednokolejky jel v protisměru další vůz.
Za vše můžou řidiči
"Ve všech případech se tak stalo zaviněním řidiče, který nerespektoval světelnou návěst. Zařízení ve všech případech správně odpojilo napájení tratě. Řidiči byli vždy kázeňsky i finančně potrestáni," uvedl mluvčí Miroslav Albrecht. Takové řidiče většinou čeká povinné přezkoušení z předpisů a několikatisícová srážka z platu.
Jan Kučera z Drážní inspekce řekl, že inspekce o těchto mimořádných událostech ví.
"Dopravní podnik nám je nahlásil, pro nás jde o signál, že zabezpečovací zařízení dobře funguje, selhal vždy lidský faktor," sdělil Kučera.
Prohlásil, že kdyby se tyto mimořádné události na zmíněné trati opakovaly, pak by Drážní inspekce doporučila dopravnímu podniku další bezpečnostní opatření. "Zatím to ale nemáme v úmyslu, trať je i podle toho, jak reaguje vypínání napájení při chybě řidiče, bezpečná."
Za tragickou srážku ve Vřesině byl letos na konci srpna odsouzen ke čtyřem letům nepodmíněně řidič Petr Hroch, který neoprávněně vyjel na trať proti další tramvaji. Okresní soud mu nejdříve uložil tři roky vězení - Hroch i státní zástupce se odvolali a Krajský soud v Ostravě trest o jeden rok zpřísnil.