"Požár nejspíš způsobila technická závada na chlazení. Přesnou příčinu ale zatím stále vyšetřujeme," řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Lokomotiva společnosti Unipetrol doprava začala hořet v sobotu před devátou večer.
"Byla to vlaková souprava o celkové délce tři sta třináct metrů, složená ze dvou diesel-elektrických lokomotiv a devatenácti nákladních tanků převážejících motorovou naftu," upřesnil mluvčí hasičů Lukáš Marvan.
Strojvedoucí si za jízdy všiml, že z pravé strany lokomotivy vycházejí jiskry a po chvíli i plameny.
"Zastavil proto soupravu v železniční stanici v Bohušovicích nad Ohří a snažil se požár zlikvidovat přenosným hasicím přístrojem," poznamenal Marvan.
Požár nakonec uhasili až hasiči před desátou hodinou. Plameny lokomotivu téměř zničily, škoda byla předběžně vyčíslena na pět milionů korun.