Na nové okolnosti v kauze předražených jízdenek upozornily Hospodářské noviny.
Smlouvu, která zajišťovala provizi zprostředkovatelské firmě Cokeville Assets z Panenských ostrovů, přinesl protikorupční policii již v lednu 2010 Vladimír Sitta mladší. Ten je obchodním ředitelem firmy Neograph, která jízdenky vyráběla. Šéf protikorupční policie Sittovi dokonce podle jeho slov řekl, že případ považuje za závažný.
Detektivové se ale klíčovými smlouvami nezabývali a "přešoupli" je policistům v Praze. "Po vyhodnocení všech materiálů byl spisový materiál v těchto dnech, z důvodu věcné a místní příslušnosti, postoupen," řekl HN mluvčí protikorupční jednotky Jaroslav Ibehej.
Kdo je kdo v kauze předražených jízdenek, se podívejte ZDE |
V praxi fungovala výroba jízdenek tak, že Dopravní podnik za jeden lístek zaplatil 34 haléřů firmě Neograph. Ta musela podepsat smlouvu s Cokeville Assets, že jí bude platit 17 haléřů z každé jízdenky jako provizi za zprostředkování obchodu s Dopravním podnikem.
Nadační fond proti korupci v úterý 6. prosince přišel s tím, že peníze končily u lobbisty Ivo Rittiga. Ten si měl přijít až na 73 milionů korun, podle fondu je totiž napojen na firmu z Panenských ostrovů. Rittig všechna podezření popřel.
Dopravní podnik již od smlouvy se společností Neograph odstoupil. Firma sama přiznala, že výroba jízdenek je předražená (více čtěte zde), a navrhla podniku ukončit původní smlouvu a sepsat novou.
Radní hlavního města, kteří tvoří zároveň valnou hromadu Dopravního podniku, chtějí u dopravce provést audity a šetření, jež prověří hospodaření této městské firmy. Audity by měla zahájit dozorčí rada podniku.