Diskuse k článku

Televize ukázaly údajný Saddámův dopis

Arabské televize spekulují o osudu iráckého vůdce Saddáma Husajna a naznačují, že by mohl být stále naživu. Podobně jako jejich dosavadní pátrání po stopách bývalého diktátora však nové pořady spíše vyvolávají další otázky, než aby na ty dříve položené odpovídaly.
Satelitní televize Al Džazíra a Abú Zabí v sobotu ukázaly ručně psaný dokument, kterým Husajn údajně nařizuje zastavit palbu proti spojencům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cav

gfd
dsg
0/0
23.4.2003 14:48

mna to nezaujima
0/0
23.4.2003 14:47

Dr. Q

War
Já si myslím že by měli vyvraždit všechny iráčany
0/0
22.4.2003 11:29

Krakonos CDN

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
21.4.2003 0:56

Dan

Abu Dhabi
Nevite nekdo proc se Abu Dhabi do cestiny preklada Abu Zabi?Vypda to docela zvlastne.Melo by se spise prevzit anglicky preklad Abu Dhabi zvalst kdyz ani v arabstine to nezni zabi ale dabi. A kdyz jsme jiz u toho,nebylo by mozno udelat vyjimku a u cizych prijmeni nepouzivat ova.Takova jmena jako Clivontova ci Riceova vypadaji vazne divne....
0/0
19.4.2003 17:42

Emi

Re: Abu Dhabi
Studovala jsem arabstinu a nektere arabske "hlasky" se v jinem jazyce nepouzivaji. Napriklad hrdelni -H- je neco mezi -H- a -CH- s vydechem z krku...Take maji v arabstine ciste -D-, ale jestli-ze dame jazyk na patro a mezi zuby - vyslovime hlasku - neco mezi -Dh- a -Z-...V anglictine se pise (a vyslovuje) Abu Dhabi, ale to -Z- tam slysime take, proto asi preklad do cestiny s tim -Z-. Jinak pro zajimavost: kazdy arabsky stat (i velka mesta) ma svuj dialekt a podle toho okamzite poznaji odkud-kdo pochazi...Spojuje je ovsem SPISOVNA arabstina, ktera je nesmirne tezka a vyucuje se na skolach ve vsech arabskych statech.
0/0
19.4.2003 23:08

Harden

Re: Re: Abu Dhabi
Emi, muzes tady prosim napsat Saddamovo cely jmeno v jeho reci vcetne fonetickyho prepisu ? Skrabalove v tomhle platku sice nad nama hloupejma prespevatelama ohrnujou nos, ale mozna budou radi a mne osobne by to opravdu moc moc moc zajimalo... Diky.
0/0
20.4.2003 14:17

Emi

Re: Re: Re: Abu Dhabi
Harden, budu se snazit Vam to nejak popsat, i kdyz je to dost slozite, vzhledem k moji "pocitacove klavesnici" a samotnemu Arabskemu jazyku a jeho neobvykle vyslovnosti... Jak jsem se uz zminila v mem predeslem prispevku, tak v arabstine jsou hlasky, ktere cizinec dost tezko vyslovi... Kdybych mela VYSLOVIT Saddamovo jmeno v hovorove arabstine, tak je to Saddam Hsein nebo Hseen (mene Hsejn).... Hsein ma prave to -H-, o kterem jsem psala jiz drive. Je to HRDELNI -H-, musi vyjit z krku a je to neco mezi -H- a -CH-, ale vice priblizene k -H- (trochu jako-by "septane")... V arabstine se take napriklad nepisi kratke samohlasky jako -a-, -i-, -u-; pouze se znaci malymi znaky nad nebo pod pismeny, ale vetsinou se ani ty nepisi (nekdy ani nevyslovuji), kazdy si je pri cteni i psani domysli...Slova jsou tedy tzv. kracena...Zrovna tak u jmena Hsein je po -H- kratke -u- (Huseein), ktere se nevyslovuje. Jinak v angl. se pise Saddam Hussein, je to zaroven nejblize i ke spisovne arabstine...Jeho CELE jmeno (i se jmenem otce, ktere se pise hned za jeho vlasnim jmenem a pred prijmenim) mohu zjistit pokud budete mit zajem... Zajimavost ke jmenum: zeny si i po svatbe nechavaji sva prijmeni za svobodna. Deti dedi prijmeni vzdy po otci.
0/0
21.4.2003 0:09

Emi

Re: Re: Re: Re: Abu Dhabi
Omlouvam se za maly preklep jmena v zavorce - spr. Husein
0/0
21.4.2003 0:22

Jindrich Hojer

Re: Re: Abu Dhabi
Prominte, mohu-li jeste ja jednu otazku. Jak vime, jmeno inkr. osoby (zajiste ne cele) je Saddam Husein (at jiz se vyslovuje jakkoli). Ktere z techto jmen je po otci, ktere je krestni? Je korektni (jak casto vidame na CNN, ABC, atd.) mluvit a psat o teto osobe jen jako o "Saddamovi"? Nejedna se o zamerne zlehcovani, pokus o hanlive (zovialne familierni) osloveni? Dekuji.
0/0
21.4.2003 5:50

Ele Drpod

Re: Re: Re: Abu Dhabi
, Kdyz jsem byl v USA, predstavil jsem se: "my name is Ele Drpod". Avsak kazdy me oslovil jen "Ele" (bez Drpod); myslim si, ze je to v USA bezne...
0/0
21.4.2003 12:03

Jindrich Hojer

Re: Re: Re: Re: Abu Dhabi
Dekuji. Rozumim tomu tedy tak, ze v USA rikaji vsem, vcetne nejlepsiho strihace ovci jen krestnim jmenem. Jsem s pozdravem, Ele.
0/0
22.4.2003 4:55

multivitamin

Re: Re: Re: Re: Re: Abu Dhabi
zalezi na tom koho oslovujes...GWB nebudes oslovovat Georgi, ale Mr. President....projevit poctu uradu ktery zastava i kdyz vlastni osobu v ucte nemas
0/0
22.4.2003 5:08

jenda

Re: Abu Dhabi
Ještě hůře vypadá jméno čínské tenistky LI PEN. Podle "českých všeumělů"-novinářů je to LI PENOVÁ ačkoliv příjmení je LI !! Toto je český "hovadinismus", protože nikdo v cizině si nedovolil psát NAVRATIL namísto NAVRÁTILOVÁ!!!
0/0
20.4.2003 8:05

Glum

Re: Abu Dhabi
Ono třeba i Hussein překládat jako HuSAJn je taky "velký" překladatelský počin. Zřejmě nějaký germanista...
0/0
20.4.2003 10:55

Ele Drpod

Re: Re: Abu Dhabi
, V nemeckych zpravach vyslovuji "HuSEJn". Slysel jsem to.
0/0
20.4.2003 11:11

Yaroukh

Re: Re: Re: Abu Dhabi
myslim, ze jsi to pochopil spatne ... nikdo nerika, ze to nemci vyslovuji spatne - pochopil jsem to tak, ze "Husein" vysluvoji [Husajn] ti, kdo si MYSLI, ze "ei" se musi prevadet (stejne jako nemecke "ei") do nasi reci jako [aj]
0/0
20.4.2003 13:00

Ele Drpod

Re: Re: Re: Re: Abu Dhabi
, Pochopil jsem dobre, muj komentar patril "germanistum", ne Nemcum.
0/0
20.4.2003 13:10

Tomik

NEVERIM
0/0
19.4.2003 16:34

Yaroukh

"zastavte palbu"
Arabum se samozrejme nemuze libit, ze ten z nich, ze ktereho oni sami meli strach, dostal tak strasne na )( ... Takze se to musi nejak okecat. Pripomina mi to prvni-druhou tridu: "kdybych chtel, prepral bych ho, ale ja sem zrovna nechtel" ...
0/0
19.4.2003 15:04

deratizér

Re: Habeš a fašistická Itálie
Před II.SV přepadla Itálie Etiopii - Habeš.Habešané se bránili proti moderní armádě luky a šípy sem tam i starou flintou.Dostali taky pořádně na p....Samozřejmě, co jim taky chudákům zbývalo.Irák je něco jako Habešané.Na tak obrovskou převahu super techniky zkrátka neměli.Proto si spíše zaslouží obdiv a než úrážky.Ostatně vše teprve teď začíná.Ono to totiž není tak idylické,jak se nás snaží přesvědčit současná propaganda.Válka s Irákem zůstane navždy trapnou ostudou američanů a angličanů.Je jen třeba pravdivě informovat,což se nečiní a to je právě důkaz slabosti,pokrytectví a neúspěchu agresorů. 
0/0
19.4.2003 16:48

Včelka Mája

Re: Re: Habeš a fašistická Itálie
Slušný úlet... před pátou odpoledne SEČ. Pokud autor sedí u klávesnice pár časových pásem na východ, pak se mu omlouvám, to už se mohl stačit slušně nalít ve slušnou dobu!
 
0/0
19.4.2003 16:52

mika

Re: Re: Re: Habeš a fašistická Itálie
jsi omezenec, vcelko
0/0
19.4.2003 16:55

Včelka Mája

Re: Re: Re: Re: Habeš a fašistická Itálie
Z čeho soudíš? Že přirovnání Habešanů k Iráčanům nežeru?
Nebo že nechlastám před 17. hodinou?
0/0
19.4.2003 16:58

deratizér

Re: Re: Re: Re: Re: Habeš a fašistická Itálie
Musím tě ty milounké slaboduché žvatlátko zklamat.Nepiji ani po 17.hodině.
 
0/0
19.4.2003 18:41

Pod vlivem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Habeš a fašistická Itálie
Když už sypeš jedy deratizére, buď na sebe opatrnej. Buď ses nadejchal nějakýho svinstva, nebo vomylem sežral to barevný zrní.
Kdyby ses raději vožral, pak bys nepsal slaboduchý nesmysly.
0/0
19.4.2003 23:46

Jan

Re: Re: Re: Re: Re: Habeš a fašistická Itálie
Nikoliv. Jsi kretén, protože si hraješ na včelku a ve skutečnosti jsi uschlej pavouk za skříní, ze kterého nic kloudného už nevypadne
0/0
20.4.2003 10:04

Yaroukh

Re: Re: Habeš a fašistická Itálie
Ja nerikam, ze je ostudou Iracanu, ze prohrali - ja tvrdim, ze to tak berou Arabove a podle toho jednaji.
0/0
19.4.2003 17:05

STANISLAV RODSKÝ

pro redakci
PROČ TADY ZASE BLBNETE LIDEM HLAVU,ŽE SE HUSAJN ZNOVU UKÁZAL.VŽDYT JE TO Z 9.DUBNA.TO UŽ DÁVNO BĚŽELO TADY V USA A VY Z TOHO TED DĚLÁTE PERNO A BLBNETE HLAVY TĚM STUPÍDŮM,CO TEN VÁŠ BULVÁR ČTOU.SAMI VYDÍTE KOLIK UŽ VÁM DEBATUJE VE VAŠÍ DEBATĚ LIDÍ.NA NĚČEM VYDĚLÁVAT MUSÍTE,NA LIDSKÉ HLOUPOSTI NEJVÍC. ČEST PRÁCI!
0/0
19.4.2003 13:36

Ostravák

Re: pro redakci
No jo, vy v tej Americe jste objevili Ameriku dávno před Kolumbem...a my to nevíme...
0/0
19.4.2003 14:06

Martin

Re: pro redakci
Souhlasím s Váma, idnes je přihlouplý bulvár, který si neověřuje informace a značně znatená...
0/0
19.4.2003 14:19

Standa

Re: pro redakci
Stando - plne s tebou souhlasim. Uz je to v CR jako tady. Media jsou jako bulvarni platky. Nezalezi o cem se mluvi - jen kdyz se mluvi ( a lide plati penizky). Ja to zde posledni ctyri tydny sleduji, jak natahuji lidi jak pytel na buben a oni jim na to naleti. Jo bohuzel - vypada to, ze jste prebrali z toho zapadu take to nejhorsi.
0/0
19.4.2003 15:07

Martin

Re: pro redakci
Ty jses nejakej chytrej, to je zajimavy, ze to tady (Toronto) bylo vcera ve zpravach a byl toho plnej internet. Zkus se podivat na neco jinyho nez na IDNES
0/0
19.4.2003 15:10

Standa

Re: Re: pro redakci
Martine, ze uz to slysim i od tebe mne prekvapuje. Jestli jsi dobre poslouchal - vubec nevi jak stary je ten tape. Muze to byt natoceno par tydnu pred valkou. Sadam se ani jednou nezminuje o current udalostech. I kdyby byl nazivu - co mu to pomuze?
0/0
19.4.2003 15:14

Radek

Re: Re: Re: pro redakci
Zajimavy, tady v Singapuru....Sleduji www.idnes.cz
0/0
19.4.2003 15:27

bubaaaack

Re: Re: Re: pro redakci
mam te mrkoto!!
0/0
22.4.2003 17:47

Cech

Re: Re: pro redakci
Martine v Torontu pro samej strach ze SARS a pro zpravy z hokeje nemaji cas na aktualni zpravodajstvi
0/0
19.4.2003 16:17

Zaseknutej CapsLock? ;-)

Re: pro redakci
0/0
19.4.2003 15:44

Hradec

Re: pro redakci
Vážený pane Stanislave.
Přečetl jsem si váš příspěvek až nyní večer, přesto ale dovolte pár slov.
1. Zřejmě se rovněž řadíte mezi ty " stupídy", neboť jste se také začetl do toho "bulváru" a dokonce jste přidal příspěvek.
2. Nikdo nám lidem, alespoň těm, kteří přemýšlejí, neblbne hlavu - nebojte se zblbnout se nenecháme. Když nám ji nezblbla propaganda Bílého domu, nebo iráckého ministra informací, tak nám ji nezblbne ani idnes, ale ani vy svými urážkami.
3. V této, již měsíční diskuzi, vystupují jak lidé, kteří chtějí věcně diskutovat, pohádají se o vlastní názor, přebírají různé informace z různých zdrojů a pak polemizují. Projevují se zde i lidé, kteří se potřebují předvádět, kteří zřejmě jinou možnost exhibice nemají. A vystupují zde také lidé, kteří znají všechno, všude byli, lidé kteří rádi poučují a kteří sami sebe hrozně schazují. Sám zvažte kam jste se zařadil.
4. Hodně lidí tady udělá spoustu překlepů, osobně také nejsem vyjímka, moc se tady na to nehledí, ale překlepnout se na klávesnici ve slově "vidíte" na vaše "vydíte", to už je umění.
Díky za pochopení.
0/0
19.4.2003 22:17

Ester

Re: pro redakci
Hele, CNN to v patek mastila cely den - odporny americky televizni bulvar:-))
0/0
20.4.2003 8:30

jurasek

el chimpo a ropa
posledni zjisteni ukazuji, jak el chimpovi vubec nejde o ropu. cia se snazi usilovne ututlat dulezitou informaci, podle duveryhodnych zdroju byly ve state texas objeveny rozsahle komplexy podzemnich jeskyn.  nejmenovanehy odbornik potvrdil, ze vsechno bylo vybetonovane a zaizolovane a je pripravene pro uskladneni ropy. odhadnuta velikost vsech jeskyni je asi 20 krat 20 kilometru krat 300 metru, to je 120 miliard kubickych metru nebo 750 milionu barelu, je podezreni, ze takovych komplexu je vic
el chimpuv plan je jednoduchy, dovezt co nejvice ropy z blizkeho vychodu hlavne iraku a udelat zasoby na horsi casy. az ropa bude dochazet zahaji vlastni tezbu
0/0
19.4.2003 12:50

Derry

Re: el chimpo a ropa
Pche, ehm. ehm. 100×100 km a ještě stavějí další. Jen aby to nějakej chytrák nepodpálil.
0/0
19.4.2003 14:43

Luci

Re: el chimpo a ropa
Uz jsem cetla za poslednich par tydnu hodne blbin - ale vy pane mate prvni cenu. Delate si z lidi srandu - ze jo? Normalni clovek by to nenapsal !
0/0
19.4.2003 15:03

drson

Re: Re: el chimpo a ropa
treba to fakt neni vtip...
 
0/0
19.4.2003 19:40

Yaroukh

Re: el chimpo a ropa
Jurasek ma jeskyni v hlave.
0/0
19.4.2003 15:08

#

Re: Ty komunisticky blbecku by jsi uz mohl prestat otravovat lidi!
 
0/0
19.4.2003 15:41

Krakonos CDN

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
20.4.2003 17:58

korekce

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
20.4.2003 18:11

Krakonos CDN

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
20.4.2003 18:30

avruk

Re: Re: Re: Re: Re: Ty komunisticky blbecku by jsi uz mohl prestat otravovat lidi!
rybercoule rybercoule dej si bacha na svy koule je to prece nasnade nenajdes je v canade nekoupis je za tri grose a pozdravuj krkonose
0/0
20.4.2003 19:19

Najdete na iDNES.cz