Na platformě je k dispozici více než dvacet krátkých filmů, které mohou učitelé na prvním i druhém stupni základních škol využít k zefektivnění a zatraktivnění výuky. Mohou jim ale také pomoci s citlivými tématy jako je šikana, digitální svět a podobně.
„Délka filmů nepřesahuje dvacet minut a jsou vybírány tak, aby pomohly s nesnadnými tématy. Věříme, že filmy mají potenciál nejen bavit, ale také vzdělávat,“ vysvětlila Markéta Pášmová, umělecká ředitelka Zlín Film Festivalu, který je provozovatelem platformy.
Ve videotéce je možné snímky vyhledávat a filtrovat podle věku dětí, vyučovacího předmětu, témat a klíčových slov.
Pro první stupeň škol je určený třeba francouzský film Mezi námi sestrami, který přibližuje téma vztahu dvou sester, z nichž jedna má tělesné postižení. O znečišťování planety se zase mohou žáci bavit u německého filmu Překrásno.
Dětští diváci jsou krutí, ale spravedliví, říká o pohádkách režisér Bočan |
Téma pravidel, nesvobody a totality nabízí starším žákům český devítiminutový snímek Světla. A z české produkce je také film Malá o přistěhovalectví, domově a jinakosti.
Metodické listy pro učitele
Platforma je určená výhradně pro školy a vzdělávací instituce, které budou mít přístup ke všem materiálům zdarma.
Ke každému filmu jsou k dispozici metodické listy pro pedagogy a pracovní listy pro žáky. Novou službu už si vyzkoušeli žáci třetí třídy ZŠ Jinotaj na zlínském Kudlově. Film Malý Cousteau s nimi rozebrala lektorka Tereza Nová ze společnosti Free Cinema.
„S odbornými lektory z této společnosti jsme spolupracovali při přípravě materiálů,“ doplnila Pášmová.
Součástí příprav na spuštění platformy byl výzkum mezi pedagogy, který ukázal, že 96 procent z nich by rádo využívalo filmy jako doplněk své výuky. Výsledky výzkumu také potvrdily, že většina škol je pro promítání filmů technicky vybavená.