ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Vojtěch Cekota, DSZO

Úpravy zastávek na Vršavě potrvají čtvrt roku, řidiče čekají komplikace

  • 0
Zlínská radnice se pustí do úprav dalších zastávek městské hromadné dopravy v ulici Sokolská v části Vršava. Potrvají tři měsíce a omezí dopravu na hlavním tahu mezi krajským městem a Fryštákem svedením do jednoho pruhu. Denně tímto úsekem projede téměř 16 tisíc vozidel.

„Kolony a zdržení se jistě dají čekat, ale těžko říct, v jakém rozsahu. Udělat to musíme, proto jsme se snažili provoz příliš neomezit a práce jsme naplánovali pouze mimo dopravní špičku a o víkendech,“ zdůraznil zlínský náměstek primátora pro dopravu Michal Čížek.

Stavebníci začali v pondělí a dokončení je naplánované na konec listopadu.

Upraví zastávky u tenisových kurtů ve směru na Lešnou i v opačném směru. Až budou hotové, bude mít Zlín dokončené dlouho plánované změny v MHD. Ty souvisí se zavedením nových ekologických trolejbusů na kombinovaný bateriový pohon a také s častějším spojením mezi městem a částí Kostelec, Štípa a turisticky atraktivní zoologickou zahradou.

Firma bude na místě pracovat mezi osmou hodinou ráno a druhou odpoledne. V té době bude v provozu jen jeden jízdní pruh a auta bude řídit světelná signalizace. Na další semafory narazí řidiči po pár stech metrech na křižovatce u prodejny Kaufland.

Úsekem by neměla projíždět nákladní vozidla nad 3,5 tuny, pro něž bude platit objízdná trasa přes Jižní Svahy a ulici Okružní. I tam se dá čekat větší hustota dopravy.

S komplikacemi musejí počítat také cestující v MHD. „Už jsme o prázdninách jezdili v jednom jízdním pruhu, když se pracovalo na zastávce u točny. Představovalo to sice omezení, ale významné problémy nebo zásadní zpoždění jsme nezaznamenali,“ uklidnil Vojtěch Cekota, mluvčí Dopravní společnosti Zlín–Otrokovice (DSZO).

Před osmou ráno a po druhé hodině odpoledne už řidiči projedou v obou pruzích. „Během prací se také může stát, že nebude potřeba semafor, ale překážka na silnici bude tak malá, že si řidiči poradí i bez něj,“ naznačil Čížek.

Ve směru ze Zlína u tenisových kurtů upraví stavebníci chodník i samotnou zastávku. Linka městské dopravy tam ale v budoucnu bude zastavovat v jízdním pruhu, protože posun k Fryštáckému potoku, zvanému Januštice, není možný. Ve směru do Zlína vybuduje firma zastávku v zálivu, díky kterému MHD nebude v jízdě blokovat projíždějící vozidla.

Nedostatky v projektu

Než budou úpravy dokončené, nebudou tyto zastávky v provozu. Cestující tak musejí vystoupit na nejbližších místech, tedy na Burešově nebo na točně Vršava.

Na Vršavě ale už v těchto dnech začala fungovat nově postavená zastávka na výjezdu ze Zlína, která chyběla. Vede k ní přechod pro chodce i chodník, díky semaforu obyvatelé Vršavy bezpečně přejdou frekventovanou silnici. Dopravu ale zastaví pouze na zmáčknutí chodce, takže řidiče příliš nebrzdí.

Díky nové zastávce také minulý pátek naposledy vyjela linka číslo 44. „Zavedli jsme ji na přechodnou dobu, abychom zajistili dopravní obslužnost točny Vršava ve směru ze Zlína do Kostelce, než bude dokončena nová zastávka s nástupištěm naproti točně. Jsme rádi, že už mohou naše vozy na linkách 4, 5, 35 a 36 na nové zastávce zastavovat,“ vysvětlil ředitel DSZO Josef Kocháň.

Zásadní změny spojené se zastávkami na Vršavě chtěla radnice zahájit v dubnu. Termín ale musela o dva měsíce odložit kvůli nedostatkům v projektu, kdy si obyvatelé sídliště stěžovali, že příchod k zastávce u tenisových kurtů je nebezpečný.

Také se ukázalo, že zamýšlené otáčení trolejbusů na stávající točně na Vršavě a jejich pokračování na Kostelec není v praxi možné. Proto magistrát rozhodl o postavení zastávky ve směru jízdy naproti točně.