náhledy
Železniční vlečka v Kunovicích se po sedmdesáti letech nadobro stává minulostí, koleje po rozřezání poputují do šrotu.
Autor: Luděk Ovesný, MAFRA
Při největším rozkvětu továrny využívaly vlečku stovky zaměstnanců.
Autor: archiv Milana Jiříkovského
Při největším rozkvětu továrny využívaly vlečku stovky zaměstnanců, další lidé dojížděli desítkami autobusů.
Autor: archiv Milana Jiříkovského
Při největším rozkvětu továrny, která dávala práci až šesti tisícům lidí, táhla mašina i sedm osobních vagonů.
Autor: archiv Milana Jiříkovského
Při největším rozkvětu továrny, která dávala práci až šesti tisícům lidí, táhla mašina i sedm osobních vagonů.
Autor: archiv Milana Jiříkovského
Vlečce se nevyhnuly ani nehody. K této došlo na konci padesátých let na přejezdu u Bělinky. Příčinou bylo klasické nedání přednosti vlaku. Řidič prázdného autobusu pan Kubina při nehodě nebyl zraněn.
Autor: archiv Milana Jiříkovského
Poslední parní lokomotiva, která sloužila na kunovické vlečce, nesla označení 310.041. Vyrobená byla v roce 1897, sešrotována byla v roce 1969 v otrokovickém Kovošrotu.
Autor: archiv Milana Jiříkovského
Poslední parní lokomotiva, která sloužila na kunovické vlečce, nesla označení 310.041. Vyrobená byla v roce 1897, sešrotována byla v roce 1969 v otrokovickém Kovošrotu. Na snímku už je odstavená z provozu v areálu nového závodu.
Autor: archiv Milana Jiříkovského
Na kunovické vlečce sloužil také původně německý vagon (Schnellzugwagen 2./3. Klasse Bauart BC4ü-35, DRG), který po válce zůstal v osvobozené zemi jako tzv. kořistní.
Autor: archiv Milana Jiříkovského
Dieslová lokomotiva T 211.0572 "Prasátko" na trase ze starého závodu do nového, strojvedoucím byl Antonín Tvrdoň.
Autor: archiv Milana Jiříkovského
Motorový vůz před starým závodem letecké továrny
Autor: Leoš Tomančák
V devadesátých letech význam vlečky upadal. Snímek je z roku 1995.
Autor: Leoš Tomančák
V devadesátých letech význam vlečky upadal. Snímek je ze srpna 1997, necelý rok před ukončením provozu.
Autor: Leoš Tomančák
Železniční vlečka v Kunovicích se po sedmdesáti letech nadobro stává minulostí, koleje po rozřezání poputují do šrotu.
Autor: Luděk Ovesný, MAFRA
Železniční vlečka v Kunovicích se po sedmdesáti letech nadobro stává minulostí, koleje po rozřezání poputují do šrotu.
Autor: Luděk Ovesný, MAFRA
Jen v samotném novém závodu kunovické továrny byla železniční síť dlouhá stovky metrů.
Autor: Luděk Ovesný, MAFRA