Po zahájení prací na rekonstrukci se ukázalo, že její stav je havarijní a tuto spojnici dvou břehů Bečvy je tak nutné zbourat. Demolice přijde na 1,4 milionu korun a začne první listopadový den.
Bouracím pracím předcházel odlov ryb ze Vsetínské Bečvy v okolí lávky.
„Stavební suť vyprodukovanou při demolici bude pásový bagr překládat z koryta Bečvy na nákladní vozy, které ji přepraví k následné recyklaci. Veškeré práce proběhnou za využití norné stěny, aby nedošlo v řece k šíření nečistot,“ popsal starosta Vsetína Jiří Čunek.
Radnice současně na příští rok připravuje stavbu nové lávky, která by měla sloužit chodcům i cyklistům. Nechala si zpracovat studii, jež bude podkladem pro veřejnou soutěž na zhotovitele projektové dokumentace, kterou vyhlásí ještě letos.
Měli ho nechat, je to svědectví doby, mrzí lidi demolice mostu z Baťovy dálnice |
„V příštím roce bychom chtěli vyřídit všechna potřebná povolení a v roce 2025 provést stavbu nové lávky,“ sdělil Čunek.
Podle aktuálních odhadů vsetínské radnice by stavba jen samotné lávky bez nájezdových ploch mohla vyjít na zhruba 25 milionů korun.
„Jen pro představu, se stejnými náklady se počítalo při plánované obnově stávající lávky ještě v době, než se zjistil její havarijní stav,“ dodal Čunek.