Část Uherského Brodu, konkrétně vlakové nádraží a jeho blízké okolí, se už brzy výrazně změní.
Pokud všechno půjde podle plánu, v příštím roce bude mít Brod dlouho připravovaný dopravní terminál, který bude sloužit lidem cestujícím vlakem, ale i těm, kdo jezdí autobusem.
U vlakového nádraží vznikne integrovaná železniční a autobusová doprava. Město by se pak mělo postarat o postavení nové nákladové rampy a zastřešeného autobusového nástupiště, které bude mít dvanáct stání. Nástupiště k vlaku i k autobusům budou bezbariérová.
Vedle terminálu vzniknou i nová parkovací místa a prostor kolem nich se upraví a osází zelení. Chybět nebude ani malá kašna.
Dokumentaci už schválilo ministerstvo
Město počítá rovněž s modernizací nádražní budovy, která nabídne cestujícím nové služby včetně dopravních informací.
Kvůli projektu dopravního terminálu se před pár dny sešlo uherskobrodské zastupitelstvo.
"Bylo třeba schválit hodnotící kritéria stavby a také odůvodnění zakázky. Je to jedna z podmínek, abychom mohli vypsat výběrové řízení na dodavatele," sdělil uherskobrodský starosta Patrik Kunčar.
Celkové předpokládané náklady na výstavbu terminálu jsou asi 140 milionů korun. Dalším partnerem projektu je Správa železniční dopravní cesty. Ta obdrží část dotace na to, aby udělala přeložku kolejového svršku a vybudovala vyvýšený nástupní peron.
Zadávací dokumentaci k projektu už odsouhlasilo ministerstvo zemědělství a ministerstvo životního prostředí.
Město čekají další jednání s ČSAD o původním nádraží
Teď by ji měli ještě posoudit partneři ze Švýcarska, konkrétně zástupci Fondu švýcarsko-české spolupráce, od něhož město získalo dotaci 5,5 milionu švýcarských franků, což je zhruba 109 milionů korun. Město dá ze své kasy na projekt necelých 20 milionů korun, České dráhy přispějí na opravu své budovy 11 miliony.
"Pokud nenastanou nějaké nečekané průtahy, mohlo by se začít stavět 1. srpna," naznačil Kunčar.
Přestože se příprava terminálu už několikrát zpozdila, původní termín dokončení, tedy léto 2014, by se měl podle starosty dodržet.
Co bude s místem původního autobusového nádraží, však zatím město neví. "Je to věc dalšího jednání s ČSAD, jimž pozemek patří. Alespoň zastávka by tam ale měla být zachována, hlavně kvůli zaměstnancům České zbrojovky," podotkl starosta.
Dopravní terminál se připravuje od roku 2007. V letech 2009 až 2010 tady za 45 milionů postavili most a moderní přístupovou lávku pro pěší, která za svůj design obdržela už několik ocenění.