Tunel před nádražím Vsetín nepostaví, půl miliardy radnice nesehnala

  9:32aktualizováno  9:32
Vsetínská radnice nesehnala peníze na to, aby mohla poslat auta v Nádražní ulici pod zem. Do konce června má mít ale hotovou studii na přeměnu prostoru před nádražím.

Vlakové nádraží ve Vsetíně. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Ještě na začátku května seznamovalo vedení Vsetína na veřejném projednávání místní obyvatele s možností vybudování silničního tunelu v Nádražní ulici. Teď už s ním ale nepočítá.

Na tunel za půl miliardy, který by vyřešil dopravu před vlakovým nádražím (více o něm čtěte zde), nejsou peníze.

Fotogalerie

„Výstavba tunelu by byla příliš drahá. Věřili jsme, že by nám mohly pomoci evropské peníze, ale na tento typ stavby je nemáme šanci získat,“ vysvětlil starosta Jiří Čunek.

Snaha poslat auta před nádražím ve Vsetíně pod zem není žádnou novinkou. Poprvé se podobný návrh objevil už na konci 60. let.

„Jde o racionální úvahu, která tehdy snad byla i reálná. Dnes už je to spíše jen sen,“ poznamenala bývalá starostka a současná opoziční zastupitelka Iveta Táborská.

Chystá se nový parkovací dům

Nádražní ulicí denně projede kolem 12 tisíc aut. V roce 2020 by jich podle odhadů mělo být už 20 tisíc. Kromě osobních vozidel jde také o autobusy mířící k nádraží a zastávkám městské hromadné dopravy. Poblíž nich se pohybuje i mnoho chodců.

„Jde o místo, kde dochází ke střetům aut s chodci. Proto jsme se rozhodli připravit velkorysou variantu s tunelem, která by byla pro dopravu nejbezpečnějším řešením,“ uvedl místostarosta Tomáš Pifka.

„Když se v budoucnu podaří najít peníze, můžou se naši nástupci k výstavbě tunelu vrátit,“ dodal Čunek.

Radnice si nyní nechává zpracovat studii chystané proměny přednádražního prostoru, která počítá s dopravou na povrchu. Hotová má být během pár dní.

Počítá se v ní s výraznou přeložkou Nádražní ulice, která se vzdálí od kolejí. V uprázdněném místě by město v příštích letech rádo postavilo parkovací dům s 240 nebo 360 místy. Finančně by se na jeho vzniku mohla podílet i Správa železniční dopravní cesty.

„Cestující by v domech mohli nechat svá auta a dále pokračovat vlakem. Pro ekonomiku by to bylo plus. V příštích měsících nás s Českými drahami čeká vypořádání pozemků kolem nádraží, jasněji bude až poté,“ sdělil Petr Pšenička z odboru strategie SŽDC.

Práce za miliardu

Železničáři a město plánují zbourání výpravní budovy, místo které o kousek dál vznikne odbavovací hala s čekárnami a toaletami. K přestupnímu terminálu se přesunou zastávky pro autobusy, vznikne tedy společný nástupní prostor. Přestupní časy mezi vlaky a autobusy by se tak smrskly na vteřiny.

Na nádraží se objeví dva moderní hlavní perony, ze kterých se do vagonů pohodlně dostanou i matky s kočárky nebo vozíčkáři. Vzájemně je propojí podchod, který má dále vést směrem k Rokytnici na jedné straně a Smetanově ulici na straně opačné. Tam také má začít vznikat obchodní galerie (více o ní čtěte zde). Přístupná bude i nová úschovna kol.

Práce v kolejišti mají odstartovat v roce 2019. „Městská část rekonstrukce by mohla přijít na řadu mezi lety 2018 až 2022,“ doplnil Pifka.

S hotovou studií by se měli v létě seznámit zastupitelé. V září, případně v říjnu s ní radnice chce při veřejné debatě seznámit i obyvatele.

Proměna nádraží a jeho okolí přijde podle odhadů na zhruba miliardu korun. Převážnou část financí by měl poskytnout stát a fondy EU. Podle SŽDC je vysoká pravděpodobnost, že stát peníze opravdu uvolní. Modernizace tratě, na níž se Vsetín nachází, je pro něj totiž důležitá.

Nejčtenější

Sparta - Slovácko 0:2, bez šancí, bez gólů, hosté trestali špatný výkon

Sparťanský útočník Libor Kozák nevěří svým očím během duelu se Slováckem.

Sparťanští fotbalisté vstoupili do nového ročníku levou nohou. V 1. kole Fortuna ligy proti Slovácku sehráli ve všech...

Zemřel spoluzakladatel Tescomy, k hrncům se s kamarádem dostali od muziky

Jiří Vaculík měl ve společnosti Tescoma na starosti vývoj.

Před pár dny nečekaně zemřel jeden ze zakladatelů zlínské společnosti Tescoma vyrábějící kuchyňské potřeby. Jiřímu...

Kouč Jílek: Dostali jsme pořádnou facku, hodně lidem to nahraje

CO S TÍM? Zadumaný sparťanský trenér Václav Jílek během neúspěšného zápasu se...

Nikdy na jeho tým nepřišlo doma tolik fanoušků. „Skoro patnáct tisíc lidí, fantastická atmosféra a my se jim odvděčíme...

Zlín - Slavia 0:1, body pro obhájce zařídil po šťastném odrazu Hušbauer

Slávistická radost ve Zlíně, střelec gólu Josef Hušbauer (vpravo) v objetí...

Slávističtí fotbalisté za obhajobou titulu vyrazili vítězstvím. V úvodním kole nového ročníku na něj dosáhli ve Zlíně,...

Na Slovácku stále žijí potomci Velkomoravanů, žasne archeolog Galuška

Archeolog, historik a publicista Luděk Galuška je odborníkem na období Velké...

Shodná DNA současných obyvatel ze Slovácka s kosterními pozůstatky lidí žijících v období Velkomoravské říše překvapila...

Další z rubriky

Řidič neohlásil, že srazil cyklistu, pak měl pozitivní test na drogy

Ilustrační snímek

Těžké zranění utrpěl cyklista, kterého na Zlínsku srazilo nákladní auto. Jeho řidič mu sice poskytl první pomoc, nehodu...

Šéfa své družky minul střelec o pár centimetrů, dostal dvanáct let

Martin Havelka je obžalovaný z pokusu o vraždu zaměstnavatele své družky.

Na dvanáct let do vězení poslal olomoucký krajský soud Martina Havelku ze Vsetínska, který z ulice vystřelil do...

Dění kolem zlínské nemocnice mi nepřidalo, říká Vajdák o odchodu do Brna

Vlastimil Vajdák je členem představenstva zlínské nemocnice, kde má na starosti...

Po téměř dvou letech odchází z vedení Baťovy nemocnice Vlastimil Vajdák, který zodpovídal za ekonomiku a provoz. Od...

Moje dcera má dvě mámy. Mám na to právo?
Moje dcera má dvě mámy. Mám na to právo?

Jsem mámou jedné úžasné holčičky, která si žije ve svém batolecím světě a nic ji netrápí. To však bohužel nemohu úplně říct o sobě, tak jsem se rozhodla se ze svých obav a pochyb aspoň vypsat.

Najdete na iDNES.cz