Dispečeři dopravního podniku už v noci na pondělí vyslali do terénu trolejbusy s dieselagregátem, aby projížděly trolejbusové tratě a námrazu strhávaly. Udržet vedení v provozu se přesto nepodařilo.
Situace se začala horšit už v noci. Nejdéle zůstávaly v provozu trolejbusy s pomocným dieselagregátem. Ani bateriové trolejbusy se na námrazou obaleném vedení po vybití baterií nedokázaly znovu dobíjet.
„Námraza narůstala a dosahovala síly až půl centimetru a s tím se nedá bojovat,“ vysvětlil Cekota.
Nad ránem proto nasadili na jednotlivé linky autobusy, které zajistily základní obslužnost. Žádná oblast nezůstala odříznutá, vozy však nemohly pokrýt celou síť.
Po páté hodině ranní navíc začalo sněžit a na některých místech byla po určitou dobu vozovka pro vozidla MHD nesjízdná.
„Zaznamenali jsme zpoždění na všech linkách, docházelo ke krácení spojů,“ popsal vedoucí dispečer Dopravní společnosti Zlín Otrokovice (DSZO) Jan Tesař.
„Jezdily na linkách zcela mimo jízdní řády, abychom čekajícím cestujícím zajistili na všech trasách alespoň částečnou dopravní obslužnost,“ doplnil vedoucí dopravního úseku Pavel Nosálek.
Nejdéle přetrvávala výluka na trase mezi Zlínem a Otrokovicemi.
Situaci zkomplikovala také porucha zabezpečovacího zařízení železničního přejezdu v Otrokovicích-Kvítkovicích, které zůstalo nepřetržitě spuštěné po dobu více než dvaceti minut, takže byl přejezd pro vozidla neprůjezdný.
Silná vrstva námrazy na trolejích se vyskytuje poměrně zřídka, v některých letech vůbec ne. Dopravní podniky zkoušejí různé metody odstraňování námrazy, žádné ale nejsou zejména při silnější nebo delší dobu se tvořící námraze stoprocentně účinné.