Diskuse k článku

Mladý řidič při předjíždění srazil cyklistku, žena na místě zemřela

Tragicky dopadl večerní předjížděcí manévr mladého řidiče nedaleko Zlína. V protisměru totiž srazil cyklistku, která nehodu nepřežila. Řidič ze srážky vyvázl nezraněn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D20a80n87i65e44l 91V93a18h17a59l79a 3628694168

V sobotu jsem taky málem srazil cyklistu. Cesta byla pod ledem, jen vyjeté koleje a ten blb, oblečený cely v černém (asi na funus), jel v té vyjeté koleji. Měl sice blikačku, ale takovou bludičku, které jsem si všiml na poslední chvíli, byť jsem svítil dálkovýma.

+1/−1
23.1.2017 14:33

P21a55v91e16l 77H87o24d38r 8879479357

Ve 23 letech , jsem měl Superba , jen jako angličáka, holt zřejmě bohatý kraj!

Ale v tomto počasí jezdit na kole? Dárcové orgánů...

+2/−2
23.1.2017 12:50

J41i18ř20í 50K36o47c16u21r88e28k 6895144685338

Tak zcela určitě si toho Superba koupil loni jako nového, žejo? Rozhodně ne jako ojetinu ...

0/0
23.1.2017 12:54

P64a51v16e37l 19H51o45d89r 8859199747

Taky do toho musím cpát náhradní díly atd, nejde jen o pořizovací cenu za ojetinu.

0/0
23.1.2017 13:02

P24e48t48r 98V63e80s92e49l40ý 7124825824678

provoz každého auta něco stojí...

0/0
23.1.2017 13:14

P80e21t72r 51V80e86s31e51l32ý 7824225464178

není špatné počasí, je jen blbě oblečený cyklista...;-) kolik myslíte, že stojí ojetý Superb?

+5/0
23.1.2017 12:54

F10r77a95n89t51i32š10e74k 21I98n66g21r 6342460957

Superb se dá dnes na operák pořídit kolem 8.000 měsíčně. Ve 23 letech by nebylo nic divného na tom, kdyby bydlel stále u rodičů. A pokud pracuje a má aspoň trochu slušný plat, pořád mu i po zaplacení zbude dost. Mimoto, nikde v článku nepíší, že to auto nebylo třeba rodičů..

+2/0
23.1.2017 13:05

P63e38t30r 80V67e48s56e97l77ý 7924195974868

Pokud to bylo na hlavní na Zlín, tak tam mi ta cesta přijde tak na 4 auta široká.

+1/−1
23.1.2017 12:48

P33e90t65r 36V62e55s80e25l53ý 7494595604818

sice nevím ve kterém místě ji trefil, ale na hodně úsecích je tam plná čára https://www.google.cz/maps/@49.1793406,17.657781,1497a,20y,44.68t/data=!3m1!1e3?hl=cs

0/0
23.1.2017 12:57

J92a68n 21J16o39r55d50a34n 5861937619

V tv rikali, ze ridic po nehode vyhledal psychologa...

Mel vyhledat psychologa predtim, nez mu dali ridicak!

+2/−12
23.1.2017 12:37

J78a68n 52J78o28r95d42a34n 5231507309

Na ceskych silnicich bezna vec.

Absolutni ignorace cyklistu!!

+3/−3
23.1.2017 12:34

P43e40t58r 78Ž65á80k 1197883698303

Ignorace je oboustranná. Spousta řidičů ignoruje fakt, že na silnici mohou potkat cyklistu, spousta cyklistů zase ignoruje existenci nebezpečí, plynoucích z toho, když cyklista vyrazí do normálního provozu na silnici.

+10/−2
23.1.2017 12:36

Ř55e87h85o71ř 63V62l57a62s46á96k 2134944821866

A to ignorování nebezpečí se projevuje jak? Že tam jedou?

0/0
23.1.2017 12:43

P37e45t35r 52Ž27á36k 1687513478773

V principu ano, v mnoha případech už to, že cyklista vůbec do provozu vyjede, považuji za naprostou ignoraci nebezpečí a pudu sebezáchovy.

+2/−3
23.1.2017 12:44

Ř74e80h75o83ř 53V77l14a90s20á93k 2224634911566

Aha. Tak to dojdeme shody těžko.

+3/0
23.1.2017 13:43

J42a78r75o59s14l33a39v 45L74e90b37e45d83a 3456529937250

Opravdu chcete vyjmenovávat všechny případy porušování pravidel cyklisty, které potkávám na silnici? Můžu začít třeba vjížděním doprava na hlavní bez rozhlédnutí - prostě se starejte.

+2/0
23.1.2017 13:05

J13a50n 18H95r81u85z72a 8194678919227

Ne, že si málo lidí uvědomuje jak špatně je vidět, chodec a cyklista v noci, zvláště je-li kolem, dostatek rušivých světel jak od protijedoucích vozidel tak i jiného osvětlení. Je sice bezva, když na mě blíkají výstražné oranžové třeba kvůli přechodu, ale odvádí to pozornost od bludičky na blatníku kola.

Ti co to ví nebo tuší si často přes černou bundu oblečou výstražnou vestu a to je pak jiná hudba. V noci je ale třeba aby velká barevně výrazná, světlá plocha byla co nejníže aby ji zachytily potkávačky. To vše ve směru jízdy. V protisměru, při předjíždění je bílé světlo baterky na kole také dobře postřehnutelné jen pokud nic jiného nesvítí. V dnešním provozu bych se v noci na kole po hlavní silnici vůbec neodvážil.

+1/0
23.1.2017 14:03

Ř83e88h74o72ř 52V77l20a47s59á19k 2474234471386

Hlavní je, aby si to uvědomil řidič. Společnost mu dala povolení řídit hromadu plechu pod podmínkou, že bude dodržovat pravidla.

Tedy například že svým nebezpečným předjížděním nesestřelí cyklistu, který jede podle pravidel....

+2/0
23.1.2017 16:12

J15i84ř55í 17K92o68c47u25r78e19k 6235834595598

A máme tedy v květnu předvídat běžkaře? Ono je totiž opravdu fajn počasí na ježdění na kole.

+4/−2
23.1.2017 13:01

Ř91e13h50o45ř 41V27l60a85s26á64k 2914154341156

To není vaše starost.

Když před růžovou zdí vrazíte do růžového automobilu, taky se nemůžete hájit, že růžová je hnusná barva a tak není vaše chyba, že jste ho přehlédl, protože jste čekal, že cokoliv proti růžové bude kontrastní.

Pravidla provoz cyklistů umožňují i v zimě, tak s nimi počítejte....

+2/0
23.1.2017 16:15

T44o16m64á36š 69K66u76c11h26a11ř 3737321738681

V takových případech se bohužel prakticky nedá dokázat, zda osvětlení kola fungovalo. :-/ Chyba řidiče je to téměř vždy, ale rozumní lidé, kteří svůj život mají rádi, by se měli chovat předpokládatelně a měli by řidiči dát šanci je vidět. Stále potkávám mimo obec potmě chodce v tmavém oblečení bez reflexních prvků, zákon nezákon, i cyklisty bez předního světla (a někdy i bez zadního). :-(

+8/0
23.1.2017 12:20

J20i64n59d68ř28i59c54h 55M67i12t81t30e77r 6284685901256

Bylo to včera v TV, paní měla reflexní prvky i osvětlení kola. Nicméně v dnešním provozu jezdit za tmy na kole po frekventovaných cestách je hazard.

+6/0
23.1.2017 12:28

F87r43a42n80t71i53š86e23k 91I82n90g85r 6492700187

a ještě v tomto počasí.. silnice plná zmrazků, na krajnici zbytky odhrnutého sněhu, takže není pořádně kam uhnout. Paní je mi líto, ať na nehodě měla nějakou vinu, nebo bylo zavinění výhradně na straně řidiče. Pokud se opravdu prokáže zavinění řidiče, měl by ho stihnout spravedlivý trest. Nicméně ani jako cyklista, ani jako řidič nechápu, že je někdo ochotný dobrovolně riskovat a na takovéto silnice vyšších tříd se na kole vydá, zejména v tomto počasí a po setmění.

+4/0
23.1.2017 13:01

J52i91n75d60ř15i33c86h 74M60i87t47t62e53r 6494885581426

Přesně tak, jezdím na kole hodně, ale do tohohle bych nešel. Pro mě je ale kolo sportovní nástroj ale pro někoho jediný dostupný dopravní prostředek.

0/0
23.1.2017 14:57

L35e85n85k87a 41G86r47a21h72a54m 8351767630

Je mi paní líto, ale v -15, potmě na kole v takovém úseku, to je skutečně šance tak 50/50 že to prostě nevyjde.

+8/−2
23.1.2017 12:01

Ř69e28h40o72ř 76V84l52a17s85á90k 2114684811926

Což nic nemění na tom, že ten, kvůli tomu to nevyjde, má být přísně potrestán.

To je stejné, jako když někdo znásilní samotnou holku v nočním parku. Lézt tam bylo nebezpečné, ale vina je furt na straně agresora.

+9/−3
23.1.2017 12:05

Ř34e90h42o72ř 12V34l57a60s63á84k 2304214141386

Kdo předjíždí, aniž by pořádně viděl do protisměru, ať klidně mínusuje. Mne to nebolí.

+2/−3
23.1.2017 12:09

P49e41t77r 60Ž96á95k 1277293318793

Nepředjíždím, aniž bych pořádně viděl do protisměru. Mínus máte za dle mého názoru úplně pitomé srovnání a také za volání po "přísném potrestání", protože na podobné věci jsem fakt alergický.

+3/−1
23.1.2017 12:10

P72e14t16r 35Ž48á93k 1837293598933

To není totéž. Na straně agresora je úmysl ublížit, řidič nic takového udělat nechce, prostě jen selže, protože člověk prostě není schopen při jízdě autem 100% času předpokládat všechno a být připraven vyřešit každou možnou situaci. Zákon to po něm požaduje a následně ho potrestá, když se mu to nepodaří a dojde kvůli tomu k průšvihu, ale faktem zůstává, že to prostě není v lidských silách a celá silniční doprava funguje jen díky tomu, že se člověk spoléhá na to, že i ostatní chtějí dojet v pořádku a podle toho se taky chovají.

+9/0
23.1.2017 12:09

Ř22e30h39o80ř 32V52l15a19s63á55k 2524644791236

V lecčems máte pravdu. Ale předjíždění je jaksi předem riskantnější situace a nebýt připraven na překážku v protisměru v tomto případě fakt neberu.

Na co už by měl být připraven, když se rozhodne předjíždět?

+1/0
23.1.2017 12:17

P67e53t23r 50Ž70á84k 1747143688613

Překážka v protisměru je hrozně široký pojem. U "překážky" v podobě účastníka jiného silničního provozu předpokládám, že bude patřičně osvětlen, vybaven reflexními prvky a bude se snažit, abych ho viděl a počítal s ním. Bez tohoto předpokladu by nebylo možné autem potmě jezdit, vidět včas neosvětleného cyklistu nebo chodce na krajnici je prakticky nemožné...

+3/0
23.1.2017 12:30

Ř10e97h28o32ř 21V69l10a10s61á19k 2254294111956

No muselo by se jezdit pomaleji, ale šlo by to.

Dnes jsou pravidla nastavena tak, že mimo obec chodec reflexní prvky mít musí, tak se může jet o něco rychleji než dřív.

Ale tenhle podle komentářů nepočítal ani s osvětleným cyklistou....

Co na tom lze obhajovat? Proč relativizovat vinu?

+1/0
23.1.2017 12:37

P37e54t90r 18Ž64á74k 1367173338913

Muselo by se jezdit tak pomalu, že by nemělo cenu jezdit vůbec.

Událost se stala, policie ji vyšetří a budou vyvozeny důsledky, to z našeho pohledu nemá cenu řešit...z pohledu nás ostatních je imho důležité se z takovýchto neštěstí poučit a poučení tady jsou dvě, a to nehledě na to, kdo je viníkem:

* Nepředjíždějte jako prasata, vždy se ujistěte, že do protisměru dobře vidíte a máte dostatek prostoru.

* Nejezděte potmě po silnici na kole. Pokud se tomu fakt nemůžete vyhnout, tak se pořádně osvětlete a vybavte reflexními prvky.

+4/−1
23.1.2017 12:41

Ř66e94h79o43ř 57V74l29a18s60á77k 2804344341816

Jste mimo. Zkuste si někdy v noci v zimě projít deset kilometrů z vesnice do vesnice a velice rychle přijdete na to, že i jet třicítkou je výrazný rozdíl a má to smysl.

A ať v noci nejezdí ten, kdo v noci nedokáže nedodržovat pravidla.

+3/−1
23.1.2017 12:49

J97i93ř55í 52K13o69c97u48r51e27k 6225254925658

Jenže i ve 30 km/h máte solidní šanci, že to nepřežijete, pokud vás takhle "rychlé" auto srazí. Zkuste nasprintovat do zdi... Bezpečná "rychlost" je pod 15 km/h a pro starší lidi, kterým řídnou kosti, ještě míň.

+1/0
23.1.2017 12:57

J48a92r34d91a 74K35a64n25í88k 5656519862893

Já p. Vlasáka pochopil tak, že když půjdu 10 km pěšky, strávím na cestě 2 hodiny, kdežto pokud pojedu na kole rychlostí 30 km/h (teda v týhle kose tak max. 20), tak jsem za 20 - 30 minut v cíli.

Krom toho, jako bonus na čtvrtinu snížím čas, kdy trvá riziko srážky od předjíždějícího nevidícího ichtyla.

+1/0
23.1.2017 13:10

P17e67t33r 25Ž13á30k 1187203708293

Jenže zároveň výrazně snížíte svoji možnost jít po krajnici nebo až za ní, stejně jako šanci reagovat na předjíždějícího nevidícího ichtyla úskokem do škarpy.

Jinak já osobně bych v dané situaci snížil riziko na nulu tím, že by mi ani nenapadlo se za daných podmínek motat po silnici ani pěšky, ani na kole.

0/−1
23.1.2017 13:16

J83a14r62d92a 28K52a62n31í42k 5806629682663

Šel jste někdy v noci pěšky po silnici vyšší třídy?

Párkrát se mi stalo, že jsem neměl zbytí, takže jsem si to vyzkoušel.

Jako pěšák jste schopen reagovat na to, co vidíte před sebou, avšak po pár kilometrech Vás přejde snaha ohlížet se za sebe pokaždé, když se odtamtud blíží hluk.

A bohužel, na předjíždějícího nevidícího ichtyla, který se řítí ve směru Vaší chůze, pak skokem do škarpy reagovat nestihnete.

+1/0
23.1.2017 13:28

Ř53e87h58o97ř 26V81l14a88s10á26k 2794904791286

Vy si chodce představujete buď jako supermany s neskutečnou reakční dobou a rychlostí, nebo jako paranoiky s ocelovými kotníky skákající do tmy do příkopu preventivně při každém záblesku světel.

Zvlášť v případě předjíždění (auto zezadu nečekaně měnící jízdní pruh) je to uskakování zcela nereálné.

0/0
23.1.2017 16:19

Ř11e18h94o84ř 55V77l73a49s87á21k 2414454721366

Myslel jsem to tak, že ve třicítce ten řidič stihne zareagovat...

0/0
23.1.2017 20:30

P44e19t15r 36Ž47á11k 1797363538313

Jasně, každý, kdo jede potmě autem, se dopravuje do pár kilometrů vzdálené vesnice a já jsem úplně mimo ;-D

A vaše fascinace pravidly a přesvědčením, že jejich dodržování člověku zajistí bezpečnost, je směšné, ale bohužel zároveň i extrémně nebezpečné. Spousta vážných nehod u nás vzniká z toho, že lidé mají pocit, že dodržování pravidel je činí nezranitelnými.

0/−1
23.1.2017 13:07

Ř90e38h66o39ř 83V86l81a12s48á34k 2604224461956

Obecný kvantifikátor jste tam měl vy, na vyvrácení stačí existenční.

0/0
23.1.2017 13:44

H17a90n91a 13V98l47a65d80í19k76o54v90á 8200533525786

Z Březnice do Zlína je komplikovaná doprava. 10 km se jede 45-60minut. Nedivím se, že lidé používají kola

0/0
23.1.2017 19:10

L47u74b64o72š 92P27o20s43p65í10š39i39l 6968474755

Zase škodovkář..ti se snad nikdy nenaučí řídit.

+1/−16
23.1.2017 11:55

J31a71n 19J28o56r18d76a36n 5161647209

Treba nauci, ale az si nasetri na auto.

0/−4
23.1.2017 12:36

Z28d88e84n91ě76k 38D59u69f85e85k 2574724128

Doufám, že Policie tento případ rozkryje. Doufám, že cyklistka měla veškerá osvětlení na kole, aby byla vidět, když už musela jet v tomto počasí a v noci na kole po silnici, kde se na krajnici tvoří led od tajícího se sněhu. Zbytečná tragédie.

+7/−1
23.1.2017 11:52

I89v79a58n46a 97M18o36t82a70l11í32k28o10v34á 5944691700472

měla světlo i reflexní prvky na oblečení a upřímně, nechápu, jak ji mohl při předjíždění na tak široké silnici srazit

+2/0
23.1.2017 12:00

Ř57e18h81o97ř 31V58l72a33s10á78k 2364614881736

Opravdu doufáte, že to byla chyba čistě řidiče? Proč?

0/−1
23.1.2017 12:07

P98e17t38r 76V59e39s38e97l38ý 7364575864618

protože ji sejmul v protisměru?

+2/0
23.1.2017 12:45

J73i75ř13í 63Z98ý24k48a 9989643291910

jak někdo může vlézt v tomto počasí na kolo a ještě navíc v noci? Vždyť je to o život. Přes hromady umrzlého sněhu není kam uhnout, silnice jsou těmi zmrazky zúžené, klouže to, ostatní řidiči jsou neopatrní, protože je to také stresuje. Leckdy není pořádně vidět přes čelní sklo, protože je neustále zapatlané od soli.

Ano, viníkem je dle zákona v tomto případě nejspíše řidič, ale nějak se nemohu zbavit dojmu, že si za to mohla cyklistka sama.

+18/−12
23.1.2017 11:43

Najdete na iDNES.cz