Vzájemná komunikace probíhala e-mailem přes jeho přívržence ve Zlíně a na Filipínách. „Všechna obvinění proti mně jsou totálně vylhaná,“ tvrdí pětačtyřicetiletý Dobeš.
Proč neuvažujete o tom, že byste se dobrovolně vrátil do Česka a své jméno očistil, když říkáte, že jste nevinný?
Já své jméno nepošpinil, tak proč bych ho měl očišťovat? V České republice nežiji od roku 2003 a ani předtím jsem tam nezakořenil. Působím tam, kde je mé poslání. Jezdí za mnou lidé z celého světa, abych jim zprostředkoval a předal duchovnost. A tak se musím zaměřovat výhradně na to.
Mám denně spoustu povinností a určitě si dovedete představit, jak moc by mé poslání rušilo očišťování mého jména pošpiněného takovou kampaní. A také je podstatné, že očistění mého jména znamená potvrzení genocidy proti naší církvi či rozsáhlou korupci vlivných lidí.
Mluvíte o spiknutí policie, soudu, další orgánů i vlivných lidí. Podobnými konspiračními teoriemi se však hájí celá řada lidí, kteří stanou před soudem.
Všechna obvinění proti mně jsou totálně vylhaná. Po osmi letech, co jsem nebyl v České republice, na mě najednou a bez jakýchkoli předchozích vyrozumění vyjedou s papírem o nějakém uskutečněném soudním řízení. A když po neuvěřitelném informačním embargu zjistím, kdo si vlastně na co stěžoval, vidím vylhané výpovědi lidí, se kterými jsem měl pěkný vztah a z nichž jsem nikoho od roku 2006 neviděl. Kvůli jejich lži jsme ve vazbě a s námi trpí stovky dalších lidí naší církve. Za křivé svědectví jsou přitom v českém zákoně dvojciferné sazby.
Říkáte také, že policie svědkyně přinutila, aby vypovídaly proti vám. Proč by to ale dělala, když v Česku je dozajista více náboženských hnutí a žádná si nestěžují?
Bohužel existuje řada dalších podobných případů. De facto za vším stojí Společnost pro studium sekt a nových náboženských směrů, která podobným způsobem rozehnala více tradičních hnutí, jež vznikla v České republice v 90. letech minulého století. Náš případ je největší, protože jsme dokázali svou víru držet živou přes všechny perzekuce, jež jsou založené na zastrašování věřících. To se děje skrze domovní prohlídky, vyhrožování a obcházení rodin, přátel a zaměstnanců, kteří mají věřícím jejich víru rozmlouvat.
Co považujete za nejsilnější argument obhajoby?
Věřím ve spravedlnost, dodržování zákonů a dobré čtení české ústavy. V tomto politickém procesu, který připomíná 50. léta, nemáme skutečná práva. Také my jsme byli před lety zbaveni občanských a lidských práv, včetně práva na skutečného obhájce. Naši advokáti stanovení ex offo měli jedinou práci - usnadnit naši perzekuci. Snahy rodin o zaplacení nestranných právníků byly vetovány. Naší nadějí je, že lidé a vláda uvidí důkazy křivých svědectví.
Krajský soud ve Zlíně vás potrestal deseti lety vězení, odvolací soud ale verdikt zrušil a případ vrátil. Věříte, že vás může očistit?
Odvolací soud, který proběhl v době našeho azylového řízení, rozhodl v náš prospěch. A to i bez policií dosud zatajovaných důkazů a svědků. Bude-li řízení s důkazy nezaujaté, výsledek je jasný. Návrat k pravdě by však mohl mít dalekosáhle důsledky pro lidi, kteří proti nám vystupovali a jednali. Takže je otazník, zda bude pro stát výhodnější dorazit „ztřeštěnou“ církev, nebo zavelet k čistkám na mnoha úřadech.
Kontaktoval vás dříve někdo z okruhu „odháčkovaných“ žen? Případně jejich rodiče, přátelé? Pokud ano, vyhrožovali vám?
Mě osobně nekontaktoval nikdo. Avšak v roce 2007 italský partner jedné z žákyň, která nacvičovala tantrické liturgie, vyhrožoval některým duchovním naší církve. Jako člověk, který prožil léta v Itálii, dobře vím, že to nelze brát na lehkou váhu. Partnerka toho Itala je mimo jiné zajímavý případ i tím, že je zdokumentovaný policií. Vypověděla, že uprostřed tantrické liturgie řekla: „Já nemohu pokračovat, protože nevím, jak to vysvětlím panu faráři u zpovědi.“ Autentickou liturgii jsme okamžitě ukončili, což je ukázka, že se dělá na základě dobrovolného rozhodnutí žáků.
Mluvíte o „odháčkování“, které však soud označil za znásilnění, a kvůli tomu můžete jít až na 12 let za mříže. Pokračoval jste v tom i na Filipínách?
Od února 2003 žiji ve více asijských zemích, převážně v Nepálu, Indii a na Filipínách, kde praktikuji všechny své duchovní aktivity.
Kdo vás učil tuto techniku?
Technika „odháčkování“ je zlidovělý pojem vedlejšího účinku rozsáhlé tantrické liturgie. „Odháčkování“ je plné osvobození se od karmických a energetických důsledků z našich minulých vztahů. Technicky se dnes můžete rozvést nebo rozejít, avšak před Bohem a Duší vesmíru jste nadále propojení. To může způsobit spoustu problémů v dalších letech života i poté, co váš vztah skončil. Po tantrické liturgii jste znovu svobodní, znovu sami sebou.
Máte i vy svého gurua?
Tuto liturgii jsem se naučil v indickém Haridváru v březnu 1996 u sekty svatých mužů. Indii jsem v dalších letech navštívil více než dvacetkrát, abych dosáhl titulu „Baba“. (v Indii označení svatého muže – pozn. red.) Můj hlavní guru mi v roce 1996 zachránil život. Vím, že by vás zajímalo jméno, ale toto jsou skuteční duchovní jogíni, kteří nemají zájem o zástupy turistů nebo vyprodané sály. Abych ochránil jeho soukromí, nazval jsem jej guru Anahdán (Jde o jeden z pseudonymů, který si dává i Guru Jára - pozn. red.).