Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

VIDEO: U baťovských domků mají popeláři trápení, auta míjejí o centimetry

Zlínští popeláři denně prokazují řidičské umění, když v některých čtvrtích projíždějí podél zaparkovaných aut úzkými uličkami. Někam se dokonce vůbec nedostanou a musejí se tam vracet jiné dny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A co třeba tam nainstalovat značky Zákaz zastavení a na dodatkovou tabulku napsat den a rozmezí hodin, kdy se tam vyváží popelnice?

Jasně, ne řeší to Čapkovskou otázku "Kam s ním?", ale budou (ha ha ha) prázdné uličky.

0 0
možnosti

P34e41t35r 97T19ě52t54h44a54l

19. 4. 2019 22:24

Pokusím se zde vyjádřit několik úhlů pohledu na tuto problematiku...

1) obdivuji řidiče těchto vozů, protože pokud auto široké 1,8 m stojí 20 cm od krajnice a nesklopí zrcátko, je problém pro stejně široké auto kolem něj projet. Zvlášť, když z druhé strany tu čouhá popelnice, tu větve od křoví. Takhle tam parkují většinou návštěvníci, nikoli místní. Takže opravdu s náklaďákem tama projet - klobouk dolů!

2) místní si dělají různá stání či aspoň "pomocné věci", kdy stojí např. půlkou auta mimo silnici. Ovšem ne každý domek má dostatek prostoru kolem sebe, aby tam majitel vozu mohl stání udělat (proto třeba ty "pomocné věci, např. 2 řady kachliček vedle krajnice). Když už to možnost má, musí se dohodnout s městem, protože pozemek není jeho, nýbrž města.

3) pokud se nepletu, v Itálii (a možná nejen tam) v úzkých uličkách také jezdí menší svozové vozy. Proč to jinde jde a u nás ne...??

To jen tak k zamyšlení. Vždycky jde říkat, proč něco nejde. Také ovšem jde vždycky najít kompromis a řešení, které byť jen z části uspokojí všechny. Někdy stačí jen chtít...

3 0
možnosti

Jen si dovolím upozornit, že stání na tzv. komunikační vegeteci i na codníku je obecně Zákonem 361/2000Sb (viz https://www.ibesip.cz/getattachment/Tematicke-stranky/Pravidla-silnicniho-provozu/361_01_10_2018.pdf ) také zakázáno, ale příslušný úřad to může na veřejně přístupné komunikaci (a to včetně účelové, kde to dělá na návrh či se souhlasem jejího vlastníka) povolit a nechat vyznačit tzv. místní úpravou - dopravní značkou "stání/parkování přes obrubník" zde by se jednalo o variantu podélného stání/parkování - čili typ IP11g (viz https://www.ibesip.cz/Besip/media/Besip/data/web/soubory/legislativa/novela-294-2015.pdf ).

0 0
možnosti

Je docela zábavné číst, jak se majitelé aut zlobí, že "zlé město" jim nezařídí parkování.

6 2
možnosti

Sice auto mám, ale bez převážení věcí raději využívám veřejnou hromadnou (zejména kolejovou) dopravu, a naprosto odsuzuji chování mnohých, že "autem by nejraději zajeli až do postele".

Ovšem případy v článku jsou o zcela jiné situaci = OPRAVDU NEDOSTATEČNÉ INFRASTRUKTUŘE NA VEŘEJNÝCH PROSTRANSTVÝCH - tzv. pozemních komunikacích, do čehož počítám:

1.) nejen úzké vozovky

- na mnohých sídlištích ČR

- i mezi pozemky/tzv. parcelami s rodinými domy (které mohly vzniknout z původně rekreačních/chatařských oblastí)

2.) ale také nedostatečně kapacitní odstavná parkoviště pro nákladní automobily, aby jejich řidiči měli možnosti dodržet zákonné bezpečnostní přestávky

3.) ale i neexistenci ramp, díky kterým by řidiči velkých silničních vozidel (dodávek, autobusů, náklaďáků) dokázali bezpečně smést sníh či jinou nečistotu (např. listí ze stromů pod nimiž pakovali) ze střech těch vozidel, a tím dodržet své příslušné povinnosti jim dané zákonem 361/2000Sb.

1 0
možnosti

I34v12o 48H72r16a32b19a94l

19. 4. 2019 20:37

Je ještě jedno řešení - popelnice nechat na kraji ulice (prostor vyhrazený, dostupný pro popeláře), a obyvatelé domků ať si k popelnicím těch několik desítek či stovek metrů pěkně dojdou.

6 1
možnosti

P33e77t89r 54T96ě70t39h70a68l

19. 4. 2019 22:27

Jak to myslíte? Jakože na kraji ulice = na začátku? Protože pokud ano a zezadu by měli lidé několik desítek či stovek metrů táhnout popelnici, byl bych zvědavý, kam by je dali. Víte, kolik je to popelnic a kolik by bylo třeba prostoru? Znáte tedy Podvesnou či Zálešnou?

1 0
možnosti

"".......... Místní proto radí technickým službám, aby někde jezdily s menšími vozy. To má však háček.

„Teoreticky je to možné, protože máme různé velikosti vozů, od 12 do 23 tun hmotnosti. Avšak náklady na takový svoz by byly enormní. Menší vozy musejí častěji na skládku a potřebují také posádky,“ zmínil Černoch.

„Třeba multikár bychom potřebovali několik set, protože v nich se odpad nelisuje,“ doplnil. ""

TAKŽE PODLE ZLÍNSKÝCH SLUŽEB JEDINÉ MENŠÍ NEŽ 12T SVOZOVÉ AUTO EXISTUJE JEN MULTIKÁRA A NIKOLIV NĚCO V TONÁŽI CCA 7TUN A ZEJMÉNA ŠÍŘCE CCA 2M, což je rozhodně něco přesně mezi osobákem/pikapem/multikárou a 12tunovým náklaďákem.

JINAK STANOVENÍ MINIMÁLNÍ ŠÍŘE VOLNÉHO PROSTORU VOZOVKY VEDLE ZAPARKOVANÉHO VOZIDLA JE JEDNO Z TZV. OBECNÝCH PRAVIDEL ZÁKONA 361/2000SB, JIMŽ OVŠEM TEN ZÁKON NADŘAZUJE TZV. MÍSTNÍ ÚPRAVU - DOPRAVNÍ ZNAČKY.

TAKŽE VŠECHNO BY BYLO PRÁVNĚ V POŘÁDKU, POKUD BY BYLA V MÍSTĚ VYZNAČENO:

A) PARKOVACÍ STÁNÍ VEDLE NICHŽ ZŮSTALO MÉNĚ JAK 3M ŠÍŘE PRO KAŽDÝ SMĚR JÍZDY (což znamená, že cca 4m široká vozovka má být obecně jednosměrná)

B) DO OBLASTI S ÚZKÝMI VOZOVKAMI ZAKÁZÁN VJEZD VOZIDEL ŠIRŠÍCH NAPŘ. NEŽ 2METRY (nejlépe s dodatkem, že jde o rozměr karoserie/nákladu - bez započítání nastavených zpětných zrcátek), TAK BEZ PARKOVÁNÍ JE CCA 4M ŠIROKÁ VOZOVKA LEGÁLNĚ OBOUSMĚRNÁ

C) OBLAST BYLA VYZNAČENA ZA ZÓNU "SE ZÁKAZEM VJEZDU VOZIDEL ŠIRŠÍCH NAPŘ. NEŽ 2METRY, S JEDNOSMĚRNÝM PROVOZEM, A S POVOLENÝM STÁNÍM/PARKOVÁNÍM VOZIDEL DO 1,5M PŘI URČENÉ JEDNÉ STRANĚ VOZOVKY (pozn. - obecně v jednosměrkách možno legálně parkovat nejen vpravo, ale i vlevo ve směšru jízdy).

PS: Nevím, proč by v takových úzkých ulicích měla být udělována výjimka svozovým službám na vjezd do zákazu vjezdu vozidel širších než např. 2metry, když ty tam (narozdíl od stavební mechanizace) musí jezdit pravidelně, tak si na obsluhu takových oblastí mají pořídit přiměřená vozidla, protože v opačném případě jsou zvýhodňovány proti zásobovacím vozidlům a jejich provozovatelům!

0 5
možnosti
Foto

V39í28t 12M76a41c22h

19. 4. 2019 14:59

A hasici si taky poridi mala auta. To by hralo, aby si lidi nemohli sva soukroma auta nechat stat na verejnem prostoru!

4 1
možnosti
Foto

V43í25t 94M40a29c21h

19. 4. 2019 10:54

„Musíme vjet na patník, někdy skoro do živých plotů.

- takže se raději ničí veřejný prostor (placený z peněz nás všech) než aby si někdo své soukromé auto dal kamkoliv jinam...

"Místní by měli podle vyhlášky parkovat tak, aby vedle jejich auta byl prostor tři metry pro každý směr jízdy. To tady však není možné splnit, cesta má necelé čtyři metry."

- takže auta tam nemají co dělat. Hotovo, vyřizeno, pokuta. A aspoň si budou mít děti kde hrát.

"Majitelé aut se však celkem logicky brání, že nemají kde parkovat. A to nejen ve čtvrtích baťovských domků.

„Ať mi laskavě řeknou, kde mám nechat auto. Nejbližší parkoviště je pár set metrů daleko,“ zlobí se jeden z obyvatel Podvesné."

- sebestředná arogance - JÁ nemám kam dát auto (hned u dveří), tak VY mi řekněte, kam mám dát SVÉ auto. Do té doby si JÁ myslím, že to MĚ opravňuje nadřadit MŮJ komfort nepohodlí OSTATNÍCH

Fakt dík!

13 0
možnosti

Vaše úvahy jsou sice správné, ale můžete poradit, kde by lidé z těchto čtvtí měli parkovat? Pokud je mi známo, ve Zlíně neexistuje ani jedno odstavné parkoviště bez placení a i ta placená by kapacitně pro tato auta nestačila.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Koncert za veřejné peníze? Půlmilionový honorář nechám v kraji, navrhl Mareš

24. dubna 2024  10:32,  aktualizováno  11:22

Zpěvák a moderátor Leoš Mareš nabídl, že svůj honorář za vystoupení na zářijovém Dnu Zlínského...

Kraj dá za koncert Mareše půl milionu, za stejnou sumu loni hrály tři kapely

23. dubna 2024  16:37

Vedení Zlínského kraje chce šetřit, přesto vyplatí bezmála půl milionu korun za vystoupení Leoše...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize

22. dubna 2024  17:50,  aktualizováno  21:05

Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...

Kladno - Vsetín 7:2. Druhé vítězství Rytířů v baráži, kanonádu domácích zahájil Jágr

18. dubna 2024  17:45,  aktualizováno  21:55

Druhé vítězství pro Kladno a střelecký rekord pro legendu. Domácí porazili ve druhém utkání...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kladno - Vsetín 4:1. Rytíři získali v baráži první výhru, rozhodl tříbodový Jarůšek

17. dubna 2024  16:50,  aktualizováno  20:53

Kladenští hokejisté zvítězili v prvním utkání baráže o extraligu nad Vsetínem 4:1 a v sérii na...

Svah pod silniční rampou je v pohybu, stavba nové křižovatky se zpozdí

25. dubna 2024  12:14

Druhým rokem cestáři pracují na úpravách nebezpečné křižovatky ve Vsetíně, jíž se také říká...

Chci vyhrát první ligu a jít do baráže, říká nový zlínský kouč Pardavý

25. dubna 2024  9:57

Z kempu slovenské reprezentace před mistrovstvím světa si odskočil do Zlína, aby tady podepsal...

Kraj usiluje, aby zlínští studenti mohli jezdit na univerzitu do Texasu

25. dubna 2024  8:56

Když delegace ze Zlínského kraje navštívila americký stát Texas, který je v přepočtu HDP na...

Už bylo na čase, oddechl si Červ po premiérové trefě. Prvně chtěl přihrávat

25. dubna 2024  6:59

Navedl míč na střed hřiště, zbavil se dvou protihráčů a zpoza vápna zamířil přesně k levé tyči....

Advantage Consulting, s.r.o.
ELEKTRIKÁŘ 1 SMĚNA - I ABSOLVENT (33-53.000 KČ)

Advantage Consulting, s.r.o.
Zlínský kraj
nabízený plat: 33 000 - 53 000 Kč