Nová policejní auta mají extra výbavu z Kunovic, odpovídá 21. století

  • 95
Policisté na obvodních odděleních ve Zlínském kraji dostanou nová auta. Jsou vybavená tak, jak si specialisté od policie na základě zkušeností z praxe sami řekli. O úpravu se postarala firma Ramet z Kunovic, která s policií dlouhodobě spolupracuje.

Dvacítka vozů Škoda Scala, která posílí vozový park ve Zlínském kraji, je součástí velké dodávky 557 vozů, které budou rozdělené do všech krajů. Policie už převzala první dvě stovky.

„Je to velký posun, tato auta splňují nároky na kvalitní policejní práci v terénu v 21. století,“ prohlásil šéf krajské policie Jaromír Tkadleček.

Nové vozy upravila do konečné podoby kunovická firma, která se zabývá výrobou radarů a podobných systémů. Auta vylepšila tak, aby vyhovovala náročnému policejnímu provozu. Hodnota zakázky pro policii se pohybuje v řádu desítek milionů korun

„Snažili jsme se splnit všechny požadavky policie,“ doplnil generální ředitel firmy Rudolf Vácha.

Auta mají speciální výstražná světla, jsou vybavená velkým množstvím kabelů připravených na montáž kamerových systémů nejnovější generace, mají v kabině přídavné osvětlení, několik zásuvek na nabíjení spotřebičů, vylepšený a odolnější podvozek, sedačky uzpůsobené policistovi v plné výstroji a výzbroji a řadu dalších vychytávek

V kunovické společnosti Ramet převzali zástupci ředitelství policie Zlínského kraje nové služební vozy (září 2021).

„Toto vozidlo by mělo bez problémů během jízdy i stání utáhnout veškerou policejní elektroniku, což je u běžně vybavených aut problém,“ upřesnil Tkadleček.

„Policejní vozy mají obrovské množství kamerových, záznamových, lustračních a evidenčních zařízení. A je jasné, když na několik hodin u dopravní nehody zapnete maják, co to udělá s běžnou baterkou. Kvalitnější fungování elektroniky u nových vozů proto beru jako největší přínos,“ dodal.

Zlínský kraj má k dispozici 400 dopravních prostředků. Nové vozy nahradí ty, které už dosluhují. „Třeba oktávky dvojkové řady, které mají dneska najeto 320 tisíc kilometrů. Jejich provoz a údržba je oproti novým vozům ekonomicky úplně jinde,“ poukázal Tkadleček.