Na lince číslo 55 se od začátku července, kdy vstoupila v platnost změna jízdních řádů, začal kromě autobusů pravidelně objevovat bateriový trolejbus. A brzy přibudou další, což ocení i obyvatelé města.
„Trolejbusy na rozdíl od autobusů neprodukují žádné emise a pohybují se s výrazně nižší úrovní hlučnosti,“ uvedl Vojtěch Cekota, mluvčí Dopravní společnosti Zlín–Otrokovice (DSZO).
Vybudované trolejové vedení navazuje v Otrokovicích na dosavadní zatrolejovanou trasu, která za poštou odbočuje z ulice Osvobození do Havlíčkovy ulice k železniční stanici. Jezdí tudy linky 2 a 6 ze Zlína.
Nově zatrolejovaný úsek vede po trase původní autobusové linky č. 55 ulicí Osvobození a pokračuje ulicí Komenského až do prostoru před tělocvičnou Jednoty Sokol.
„Tam tzv. parciální trolejbusy stahují sběrače, aby pokračovaly v další jízdě až na točnu Štěrkoviště s využitím elektrické energie z trakčních baterií,“ dodal Cekota.
Výstavba nového trolejového vedení v Otrokovicích v úseku po sokolovnu přišla na 10,7 milionu korun, z čehož 85 procent pokryla dotace.
„Jakmile silničáři dokončí plánovanou rekonstrukci křižovatky ulic Komenského a Nadjezd, plánujeme prodloužit zatrolejovaný úsek od sokolovny v Komenského ulici až po zastávku Nadjezd,“ sdělil ředitel DSZO Josef Kocháň.
Další prodloužení trolejí o délce 276 metrů v jednom směru přijde na 5,5 milionu korun, i zde má dopravní společnosti pomoci dotační výzva.