„Otrokovice jsou svým rovinatým charakterem pro pohyb na kole jako stvořené,“ míní starostka města Hana Večerková. „Proto se v tomto duchu snažíme posilovat i infrastrukturu pro cykloturistiku.“
Městu nahrává i fakt, že v dopravní špičce je tu obtížné projet a lidé tak často volí kolo jako nejrychlejší dopravní prostředek při cestě do práce nebo k vyřízení potřebných záležitostí.
Titul v anketě získává město, které se podle hlasování účastníků výzvy Do práce na kole nejlépe stará o cyklistické podmínky a jejich rozvoj. V soutěži hrají roli i další kritéria.
„K subjektivním dojmům se přidávají objektivní kritéria jako žebříček CykloRank nebo metriky z naší výzvy,“ vysvětlila vedoucí projektu Do práce na kole, pěšky či poklusem Lucie Rýzlerová ze spolku AutoMat.
Stezky i servis. Města vylepšují cyklozázemí, Zlín konečně připojí Jižní Svahy![]() |
Otrokovice se do kampaně Do práce na kole, která lidi motivuje k používání udržitelných způsobů dopravy a pohybu, zapojují už jedenáct let. Nejčastěji se jedná právě o cyklistiku.
Důležitý je i cyklistický servis
„Účast ve výzvě lidi nastartuje k tomu, aby po jejím skončení jezdili i mimo soutěž. A to je z mého pohledu ten nejdůležitější efekt,“ zdůraznila Večerková. Podle ní budou Otrokovice v budování další cyklistické infrastruktury pokračovat.
Policie odložila případ rozsáhlého požáru v Otrokovicích, příčinu nezjistila |
„Problém jsou pro nás velmi svazující normy, které nepřipouštějí žádné výjimky, pokud jde o oddělené cyklostezky a například jejich křížení se silnicí,“ řekla starostka.
Aktuálně jsou v Otrokovicích rozjeté tři projekty na cyklostezky. „Ale jsme ve fázi jednání s vlastníky pozemků a dopravním inspektorátem,“ popsala Večerková.
Zároveň zdůraznila, že při vylepšování podmínek pro cyklisty nejde jen o samostatné stezky, ale také další cyklistický servis nebo vytváření zajímavých míst pro zastavení a odpočinek při cyklistickém výletě.